אא

ללא פסטיבל: התוכניות לאירועי ״דרום אדום״

בשנה ובתקופה כה מורכבת, בחרו גם הפעם לציין את האירוע השנתי בדרום הארץ. האירוע יכלול מחוות שונות לנופלים ולהשבת החטופים והנעדרים. כל הפרטים

צילום: פוניה צילום: פוניה

לא בנסיבות אלו ציפו לציין את האירוע ה-19 של ״דרום אדום״, ובכל זאת בחרו לציין את האירוע גם השנה, כאשר המילה ״פסטיבל״ הושמטה משמו, בסימן של פריחה ותקווה מחדש.

במהלך חודש פברואר, ימלאו את צפון הנגב ויערות קרן קימת לישראל, מרבדים אדומים של פרחים. בעמותת התיירות שקמה בשור וברשויות החברות בה הוחלט לקיים גם, ובעיקר השנה את דרום אדום, בסימן של פריחה מחדש. השנה לא יתקיימו, כמידי שנה, עשרות אירועים ברחבי המרחב, אלא מספר קטן של אירועים ממוקדים. השותפים המרכזיים לפרויקט השנה הם קק"ל ובנק הפועלים.

בימים אלו מגבשות מנהלות העמותה את תכנית האירועים, אך כבר עכשיו ברור כי המטרה היא לקיים את 2 אירועי הדגל המסורתיים – צעדת הכלניות של קק"ל ומרוץ הכלניות. חלק מאתרי התיירות באזור החליטו, באופן מבוקר ובתיאום מראש כמובן, לקיים את הפעילות שלהם בהיקפים מצומצמים וממוקדים. אתרי מורשת, תיירות חקלאית, אמנים, מוסיקאים וגם מקומות לאכול בהם כמו אירוח ביתי, מסעדות ובתי קפה ועגלות קפה. חלק מהמקומות יקבלו קבוצות בלבד וחלקם גם יקבלו בודדים. הכניסה למרבית האתרים מסובסדת, יש להקפיד על תיאום מראש ולהתעדכן באתר האינטרנט של דרום אדום.

צעדת הכלניות של קק"ל תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל בהגנה על ביתו, קיבוץ כפר עזה. הצעדה, שתתקיים ב-16.2, תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה, ומסלוליה, בני 3.5, 6.5 ו-10 ק"מ, יעברו בנוף הציורי של בתרונות רוחמה, לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים. הצעדה השנה תהיה סגורה למוזמנים בלבד, אך מזמינים את אזרחי ישראל, וקהילות בכל העולם, ללבוש חולצה אדומה ולצעוד יחד באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף מיקרוסופט במיוחד לטובת הצעדה.

מסלולו של מרוץ הכלניות, שיתקיים בסימן השבת החטופים והנעדרים, ובשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, השתנה והוא הועבר מיער שוקדה לפארק גרר-שרשרת וסביבתו, אזור בעל ייחודיות נופית, עם מעיינות ופריחות לאורכו. במרוץ יהיו 3 מקצים והוא יתקיים ב-9.2.

קק"ל יקיימו סיורים מודרכים, רגליים ורכובים, ביערות קק"ל ובאתרי הפריחה המזרחיים, בהרשמה מראש ובתשלום סמלי. בין הסיורים: מגבעת הכלניות אל יער ניר משה, מפארק נחל גרר ליער שרשרת, אל בתרונות רוחמה ובשביל הזהב שביער להב.

ארוע נוסף, בחסות בנק הפועלים, הוא "דרום אדום MARKET", בו יציעו אמני צפון הנגב את מוצריהם –חפצי נוי לבית ולגינה, כלי קרמיקה, תכשיטים, עבודות עץ, ביגוד אתני, סדנאות לילדים, וכמובן שמן זית משובח, זיתים דבש ומרקחות, ממאפים ומאכלים ביתיים, קינוחים ועוד. האירוע יתקיים בימים שישי ושבת, 23-24.2 בפארק תעשיות עידן הנגב.

השנה כניסת רכבים לציר המרכזי המוביל ליישובים צמודי הגדר במועצות אשכול ושער הנגב, וכן ליער שוקדה ומספר חניונים כמו חניון רעים, חניון ורמולן וחניון מרווה. מומלץ להתעדכן באתר דרום אדום לפני היציאה לדרך.

דורון נחמני אשטן, מנכ"לית תיירות שקמה בשור: "ברור לנו שאנו בתקופה שבה קהילות שלמות באזור העוטף טרם חזרו לשגרה ועודן מבכות את גורל יקיריהן, חבריהן וחייהן שלא ישובו להיות כפי שהיו. דרום אדום השנה לא ייחגג כפסטיבל שכולנו רגילים אליו, ההחלטה לקיים אירועים בודדים לא התקבלה בקלות. אנו פועלים ברגישות ומתוך תחושת שליחות אמיתית, שיחד עם "דרום אדום" מגיעה אחריות לסמליות שלו כמייצג המשכיות ופריחה. כמו כן, יש לנו אחריות לאלפי העסקים והאנשים שבוחרים לחיות את חייהם כאן וזקוקים לתמיכה שלנו. כל מטרתנו היא לפעול לקידום האזור וחיזוק עסקי התיירות של צפון הנגב."דרום אדום" יתקיים בהתאם להנחיות כל גורמי הביטחון ואנו מזמינים אתכם להגיע ולתמוך בנו!"

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי: "כמו המרבדים האדומים של הפרחים שיוסיפו לפרוח בנגב, השנה נציין את "דרום אדום" ברקע האסון הכבד שפקד אותנו, ובתקווה לעתיד טוב יותר. צעדת הכלניות תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש מועצת שער הנגב ומייסד הפסטיבל, שנפל בעוד הוא נאבק בגבורה במחבלים כדי להגן על תושבי קיבוצו ומשפחתו בשבת השחורה. אני קוראת לציבור הרחב להגיע ולתמוך בתושבי הדרום, ולהראות לעולם שאנחנו כאן כדי להמשיך לצמוח ולהצמיח".

מידע נוסף על רשימת הפעילויות והאירועים המתגבשת תימסר בהמשך ותעודכן כל העת באתר דרום אדום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דרום אדום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: