אא

"יכולתי לשקוע בדאגות אבל החלטתי שהדרך להתמודד היא לחשוב על העתיד"

היא הייתה אמורה להוציא מסעות השראה לג'ייאפור, בירת אבני החן והתכשיטים של הודו אבל המלחמה ביטלה הכל. שני בניה גויסו למערכה והעסק שלה נעצר. כך האמנית חיה אלפסי ממציאה את עצמה מחדש

צילום באדיבות חיה אלפסי צילום באדיבות חיה אלפסי

ב-9 באוקטובר 2023, האומנית ומעצבת התכשיטים חיה אלפסי הייתה אמורה להוציא עוד קבוצת נשים ל"מסע השראה" בג'אייפור, בירת אבני החן והתכשיטים של הודו. אבל אז הגיעה השבת השחורה של ה-7 באוקטובר שטלטלה את חיי כולנו וגם את שלה.

המסע, שעל הכנתו שקדה רבות כל כך, בוטל כמובן, שני בניה הלוחמים גוייסו בצו 8 למערכה בעזה והעסק שלה, בדומה לעצמאים רבים בישראל, נכנס למוד של חוסר ודאות מוחלט.

סיפור האהבה של אלפסי עם הודו החל כשהייתה ילדה קטנה והוקסמה מהסרטים של בוליווד. עם שחרורה מצה"ל החליטה להגשים חלום ותפסה מטוס להודו שם החלה ללמוד עיצוב תכשיטים ואבני חן. "במשך תקופה ארוכה גרתי בחדר קטן בג'אייפור ולמדתי מאמנים וצורפים העוסקים בתכשיטנות במסורות שנמשכות דורי דורות", אומרת אלפסי.

צילומים באדיבות חיה אלפסיצילומים באדיבות חיה אלפסי

לדבריה, התכשיטים שיצרה הגיעו עד לברגדורף גודמן בשדרה החמישית במנהטן - פסגת חלומותיו של כל מעצב תכשיטים. בשלושת העשורים האחרונים, אלפסי הייתה על קו ישראל-הודו - הוציאה קבוצות נשים למסעות בעקבות חיי הפאר של המהרג'ות, פטרוני האמנות של העולם. לדבריה, על פעילותה זו בהודו זכתה ב-2018 להוקרה רשמית - זכתה בפרס פורום נשים לכלכלה בניו דלהי על תרומתה לתמיכה בעסקים קטנים העוסקים במלאכות יד בראג'סטאן.

אלפסי, המתגוררת כיום בחדרה, הקימה גלריה בשכונת עין הים בעיר שבה היא מציעה למכירה לצד תכשיטיה, גם פריטי אופנה מהודו ופריטי וינטג' ONE OF A KIND, צעיפי משי, גלביות, שמלות, ז'קטים ועוד.

איך את מתמודדת בימים אלה עם השלכות המלחמה על העסק שלך?

"יכולתי לשקוע במחשבות ודאגות אבל החלטתי שהדרך להתמודד עם המצב הוא לחשוב על העתיד ולהפוך אותו לטוב יותר, גם כשההווה מלא בסימני שאלה. בימים אלו אני שוקדת על הוצאת מסעות חדשים לג'אייפור לקראת סוף חודש מרץ 2024 ובמקביל, גם על 'פופ-אפ הודו' בהודו. ועד שאוכל להוציא את המסעות האלה, אני משיקה סדרת הרצאות חדשה אצלי בגלריה על המהרג'ות - המלכים הגדולים של הודו".

מה זה אומר פופ-אפ הודו?

"זה קונספט מיוחד של מכירה בזמן אמת בהודו. כלומר, אני מגיעה למפעלי בגדים, תכשיטים, טקסטיל, נעליים וכיו"ב הכי נחשבים בהודו ומשם אני עולה ללייב בקבוצה שלי בפייסבוק שנקראת 'הודו בסטייל של חיה' ומציעה בלייב פריטים מיוחדים למכירה. כל אישה בישראל יכולה להזמין בגד, פריט אופנה או תכשיט מג'אייפור שנבחר בקפידה באופן אישי על ידי ולקבל אותו עד לבית".

את אופטימית?

"תמיד. החלומות והאמונה בעתיד טוב יותר נותנים לי את הכוחות להמשיך לצמוח ולפרוח גם בתקופה מורכבת כמו זו שאנו חיים בה עכשיו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הודו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: