קו רכבת אירופי נוסף: 19 שעות בין בלגיה לסלובקיה דרך גרמניה וצ'כיה
הרכבת, שתחל לפעול כמתוכנן בסוף השנה, תצא מדי יום מוקדם בבוקר ותגיע ליעד לאחר חצות, בשני הכיוונים, ותעצור ביותר מ-50 יעדי תיירות פופולריים לאורך הקו
הנסיעות ברכבת, גם כתחליף לטיסות, תופסות תאוצה ועוד נתיב חדש ואטרקטיבי אמור לקשר יעדי מפתח באירופה.
מפעילת התחבורה הציבורית הצ'כית, Leo Express, הכריזה על תוכנית ייחודית לשירות רב מדינתי שיקשר בין יעדים פופולריים ברחבי היבשת.
מסלול הרכבת החדש יוביל את הנוסעים כל הדרך מבלגיה לסלובקיה עם מספר רב של תחנות ביניים לאורך הדרך, כולל בגרמניה ובצ'כיה.
חברת הרכבות הצ'כית הגישה הצעות למשרד התחבורה והתשתיות הצ'כי ביוני האחרון והתוכניות נמצאות עתה לפני אישור הרגולטור על תעבורת הרכבת של בלגיה.
כשיתקבל 'אור ירוק', מפעילת הרכבות הצ'כית תשיק קו ישיר, שיחבר את אוסטנד בבלגיה לברטיסלבה בסלובקיה, שיפעל, כמובן, בשני הכיוונים.
הנסיעה כולה תימשך 19 שעות והרכבות תצאנה מעיר החוף הבלגית בשעה 6:15 בבוקר.
Leo Express תכננה לפחות 50 תחנות לאורך הקו הארוך בכמה מיעדי התיירות הפופולריים ביותר באירופה.
החברה מציינת, כי עפ"י התוכנית, הרכבת תעצור בברוז', גנט, בריסל וליאז' בבלגיה, ואחרי כן ביותר מ-20 ערים גרמניות, וביניהן: אאכן, קלן, הנובר, לייפציג ודרזדן.
הרכבת אמורה להגיע לפראג בצ'כיה בשעה 20:00 ולאחר מכן לנסוע במשך הלילה לעצירה בערים הסלובקיות, קוטי ומלאקי, ולהגיע לבירה ברטיסלבה קצת אחרי 01:00 בלילה.
הנסיעה בכיוון ההפוך, בין ברטיסלבה לאוסטנד, תתבצע בתזמוני יציאה והגעה דומים.
לאחר האישור של הרשות הבלגית, קו הרכבת החדש יושק בין סוף 2024 לתחילת 2025.