אא

שאלות שכדאי לשאול לפני שרוכשים דירה

רכישת דירה היא צעד חשוב והשקעה משמעותית, וכחלק מכך, יש לאסוף את כל המידע הדרוש לפני קבלת ההחלטה המיטבית. הנה שאלות חשובות שכדאי ומומלץ לשאול לפני רכישת דירה // תוכן פרסומי

צילום: https://www.pexels.com/ צילום: https://www.pexels.com/

מהי העלות הכוללת של הדירה?
בנוסף למחיר הדירה עצמה, יש לשקול עלויות אחרות כגון ארנונה, דמי אחזקה, עמלות של איגוד בעלי בתים כל חיובים נוספים.

מהן אפשרויות המימון?
יש לחקור את אפשרויות המימון, ובין היתר את שיעורי המשכנתא, תנאי הלוואה ודרישות למקדמה. התייעצו עם אנשי מקצוע בתחום המשכנתאות כדי להבין את ההיבטים הפיננסיים של הרכישה.

האם הבניין נמצא במיקום טוב?
יש לשקול את המיקום במונחים של קרבה לשירותים, תחבורה ציבורית, בתי ספר, מתקני בריאות ושירותים חיוניים אחרים. העריכו את השכונה לבטיחות ולנוחות.

מהן דמי האחזקה החודשיים?
יש להבין את דמי האחזקה החודשיים שנגבים על ידי איגוד בעלי הבתים. עמלות אלו מכסות בדרך כלל תחזוקת שטח משותף, ביטוח מבנה והוצאות משותפות אחרות.

מהו שווי המכירה החוזרת של דירות בבניין?
אם מדובר בדירות יד 2 כדאי לחקור את שווי המכירה החוזרת של דירות בבניין או בשכונה. זה יכול לתת לכם מושג לגבי ההערכה הפוטנציאלית של הנכס לאורך זמן.

אילו שירותים מהווים חלק מהבניין?
כדאי ומומלץ לבדוק מהם השירותים אשר כלולים באותו הבניין, כגון מקומות חניה, יחידות אחסון, חדרי כושר, בריכות וחללים משותפים. העריכו האם השירותים הללו מתאימים לאורח החיים ולצרכים שלכם או שאתם זקוקים לשירותים נוספים.

איך מטפלים בסידורי האבטחה?
כדאי לשאול על אמצעי האבטחה הקיימים, כולל פרטים כמו בקרת גישה, מעקב וצוות עובדים באותו הבניין (לדוגמא, האם יש שומר בכניסה וכיוצא בזה). סביבה מאובטחת חיונית במידה רבה עבור השקט הנפשי שלכם.

איך מטפלים בנושא התחזוקה?
כדאי לברר ולשאול על פרוטוקולי התחזוקה בבניין. חשוב להבין כיצד מטופלות בעיות תיקונים ותחזוקה והאם קיים תהליך מבוסס לדיירים לדווח על אותן הבעיות.

מהו גיל הבניין?
גיל הבניין יכול להשפיע על דרישות התחזוקה ושיפוצים עתידיים אפשריים. כדאי לשאול לגבי גיל הבניין וכל השיפוצים או שדרוגים אחרונים אשר הבניין עבר – וכמובן, איך השיפוצים הללו השפיעו על ערך הדירה או על תנאי המחיה.

מהו מצב החניה?
בדקו את הסדרי החניה, לרבות זמינות מקומות חניה ייעודיים, חניית אורחים וכל העלויות הנלוות – יהיו מקרים בהם תדרשו לשלם סכומי כסף נוספים בכדי ליהנות ממקומות חנייה.

האם יש צפי לפרויקטים של התחדשות עירונית?
באופן עקרוני אם אתם רוכשים דירה, פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים להוות כאינטרס שלכם מכיוון שבכוחם להעלות במידה משמעותית את ערך הדירה. בכל מקרה, כדאי לבדוק את הנושא הזה לפני הליך הרכישה. 

מהן עלויות החשבונות?
כדאי לבדוק מידע ופרטים לגבי העלויות הקשורות לשירותים כגון מים, חשמל, חימום וקירור. כדאי לבדוק גם אם העלויות האלו כלולות בדמי התחזוקה או מחויבות בנפרד – רלוונטי בעיקר אם אתם מתכננים לגור בדירה ולא מעוניינים לרכוש אותה בתור נכס להשקעה.

האם יש תוכניות פיתוח עתידיות בקרבת מקום?
יש לבדוק אם יש תוכניות בנייה או פיתוח קרובות בסביבה. פיתוחים חדשים יכולים להשפיע על ערכי השכונה והנכסים.

לפני שתשלימו את קבלת ההחלטה ותחליטו אם לרכוש דירה מסוימת, ההמלצה היא לשקול להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הנדל"ן אשר מכיר טוב את אותו האזור ורצוי גם את אותו הנכס.  במידת הצורך חשוב גם להכניס לתמונה עורך דין מקרקעין על מנת להבטיח הבנה ברורה של כל ההיבטים אשר קשורים במישרין ובעקיפין לרכישת הדירה.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: