אא

בודפשט האחרת

בודפשט, בירת הונגריה, גדושה אטרקציות תיירותיות, אך בכתבה זו דילגנו על המרכזיות שבהן: הפרלמנט, מצודת הדייגים, גשר השלשלאות, טירת בודה, כיכר הגיבורים, המרחצאות ועוד כהנה וכהנה. הנה כמה מקומות ייחודיים בעיר

הגלגל הענק. צילום: Shutterstock הגלגל הענק. צילום: Shutterstock

לא רק גולש: הנה כמה מקומות של הכרתם

מוזיאון הרטרו
לחזור שנים אחורה
זהו מתחם מודרני המציע חוויה אינטראקטיבית של מסע בזמן המחזירה את המבקרים עשרות שנים אחורה. המוזיאון מציג אוסף נרחב של פריטים משנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, כולל ריהוט, צעצועים, מכשירים חשמליים, בגדים, תקליטים ועוד. בין שאר, ניתן לראות ולבקר באטרקציה הפופולרית, דירת מגורים הכוללת חדרי שינה. המבקרים יכולים לגעת ולשחק בכל הפריטים, ולהפוך את המסע בזמן לחוויה מרתקת.

האוטובוס האמפיבי
לראות את בודפשט גם מהדנובה
"ריבר רייד" (River Ride) משלב נסיעה ביבשה ובנהר. זהו אוטובוס אמפיבי, המתחיל בסיור תיירותי העובר בכל האתרים המרכזיים של העיר, ובהמשך יורד מהכביש ונכנס אל תוך נהר הדנובה. הזדמנות לעבור בנהר בין שני חלקי העיר ולצפות ממנו באטרקציות המרכזיות של העיר. הסיור נמשך כשעה וחצי, וניתן באוזניות לקבל הסברים מקיפים גם בעברית.

השוק הגדול
חוויה של קניות
השוק הגדול או השוק המקורה מציע חוויה קולינרית וחווית קניות, והוא יותר קניון מאשר שוק, במושגים המוכרים שלנו, ומעניק הזדמנות מעולה לקנות מתנות. המבנה של השוק מרשים מאד מבחוץ ומבפנים, והחלל העצום מכיל 3 קומות של מסחר. קומת הכניסה היא העמוסה ביותר עם מאות דוכני מזון: בשרים, תבלינים, פירות וירקות ועוד. בקומה התחתונה סופרמרקט ענק, ובקומה העליונה חנויות מזכרות, ביגוד, מסעדות ומזנונים. בהמשך השוק מדרחוב החנויות של בודפשט.

הגלגל הענק
לראות את בודפשט מגבוה
הגלגל הענק בבודפשט (Budapest eye) פועל לאורך כל השנה וגובהו 65 מטר, בלב העיר, ברובע 5, סמוך לרחוב הראשי, ואצי אוצה, והרובע היהודי הסמוך, והוא מהווה נקודת תצפית מעולה על יופייה של העיר. סבב בגלגל הענק נמשך כ-10 דקות – 3 סיבובים בתאים שקופים - ומאפשר תצפית על האטרקציות המרכזיות בעיר. ראוי לחוות את הגלגל הענק גם בשעות הערב ולצפות באורות המרהיבים של העיר. 

הנקודה היהודית
אי אפשר לדבר על בודפשט מבלי להזכיר את שני המקומות העוצמתיים הבאים

הערבה הבוכייה

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ברחבה האחורית של בית הכנסת הגדול של העיר ניצבת אנדרטת הערבה הבוכייה העשויה מתכת ועל עלי המתכת שלה חרוטים שמות של נרצחים מתוך 600,000 יהודי הונגריה, שהנאצים ועוזריהם השמידו בשואה. האנדרטה הוקמה בהשראת השחקן היהודי טוני קרטיס ובתרומות של יהודי הונגריה.

אנדרטת הנעליים 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אתר הנצחה לזכרם של יהודי הונגריה, שנרצחו באכזריות על גדת נהר הדנובה בשנים 1944-1945. היהודים, שהוצאו להורג ביריות על ידי החיילים הנאצים ומפלגת צלב החץ ההונגרית, נפלו אל נהר הדנובה והותירו אחריהם רציף ספוג בדם ונעליים שנשמטו מרגליהם. אנדרטת נעלי המתכת הצמודה לנהר משקפת את מראה הנעליים שנותרו מאחור לאחר הזוועות. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריהבודפשט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: