אא

בוכרי, קונדיטוריה ודייג מגיעים לאשדוד: המקומות שאתם חייבים לטעום בעיר הנמל

כור ההיתוך העדתי שיש בעיר אשדוד הביא לשפע של טעמים ומקומות ייחודיים. ריכזנו לכם שמונה מקומות שאתם פשוט חייבים לביקור טעים

צילום: ראיחונה צילום: ראיחונה

לא לא, אני לא באה לספר לכם שום בדיחה אלא לחלוק איתכם את ההנאה שלי מהעיר אשדוד כל פעם שאני קופצת לביקור טעים. בימים קשוחים כאלו, כשחושבים על אשדוד חושבים ישר על טילים, אבל שניה אחרי המחשבה הזו נזכרים שלאשדוד יש חוף ים משגע, אנשים מקסימים ותרבות אוכל מטורפת שנוצרה מכור ההיתוך העדתי שיש בעיר שיצר שפע של מקומות אוכל מדהימים ופתח את הדלת לפסטיבל טעמים ועמים שמתקיים בעיר מידי שנה.

הנה כמה מקומות מלאי המלצות וקונדיטוריה אחת מופלאה שלא כדאי לכם לפספס.

פסקדו // כבוד לים ולאשדוד

14 שנה זה לא משהו שמתעלמים ממנו. 14 שנה שהשף יחי זינו וערן ז'נו, דור שלישי לדייגים אשדודים, מצליחים לייצר קולינריה משובחת באשדוד ולהביא את הים לצלחת. פסקדו זכתה בתואר המכובד "המסעדה הכשרה הטובה ביותר במזרח התיכון ובמקום ־24 ברשימת המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה, בטקס ההיסטורי שנערך באבו־דאבי לפני כשלוש שנים, אליו הצטרפה ישראל לראשונה. פסקדו היא מסעדה של פעם, עם תפריט לא מפונפן, שיודעת להשתמש בכל חלקי הדג (מנת כנף הלוקוס המפורסמת), עם התחלות כיפיות ושפע של דגים מגידולים מקומיים לצד החלק הכי טעים בתפריט "מה שהדייג הביא" כלומר דגי ים טריים שנלכדו ברשת ומביאים את הים המלוח והעשיר אל הצלחת. תוסיפו לזה מחירים שפויים ותגלו שפסקדו היא לחלוטין גאווה מקומית.

פסקדו, מרטין בובר 1/12, אשדוד, 08-8523063
עמוד הפייסבוק

פסקדו. צילום: רן בירןפסקדו. צילום: רן בירן

ראיחונה // בוכרי של בית חם

ראיחונה (משמעות השם "גן עדן" ) היא בית אוכל בוכרי משפחתי של האחים שמעון ואלכס פלתיאלוב, שעלו לארץ מאוזבקיסטן. המסעדה, שפתוחה כעשור מספקת כניסה לעולם טעים של אוכל עממי בוכרי אמיתי, אותו מכינה המשפחה במקום. בתנור גדול נאפה לחם בוכרי משובח, אותו מומלץ לזלול עם הסלטים הטריים וגם ביננו קחו הביתה כי הוא טעים ממש, התפריט לא ענק אבל האושפלאו שלהם הוא צלילה לעולם של עונג ובית חם, בשר בקר עשיר בשומן ובצל וגזר מעורבב בתוך אורז לבן וריחני, הצ'יבורקי המטוגן, המנטי והסמסה הם הביס האולטימטיבי - גדושים באותה תערובת בשר ובצל , המרק עשיר בכיסוני בשר ותיבול וכמובן הבשרים העסיסיים על גריל הפחמים . זו לחלוטין אחת המסעדות הטובות ומיוחדות שאסור לפספס.

הבנאים 3, 08-6418802
עמוד הפייסבוק

ראיחונה. צילום: ראיחונהראיחונה. צילום: ראיחונה

נמסטה // הודו פינת אשדוד

לא רק בשרים על האש ודגים יש באשדוד. המעצמה ההודית הקטנה הזו מספקת כבר שנים רבות הצצה לאחד המטבחים היותר צבעוניים ומתובלים שיש בעולם. התפריט מבוסס על מטבחי צפון הודו בגירסה הכשרה שלהם, ומביא מנות טנדורי רבות לצד קלאסיקות שכולנו מכירים כגון לחם הנאן במילויים שונים ומתובלים: תפוחי אדמה, בשר כבש, ירקות, בצל ועוד, שיפודי צ'יקן טיקה, אורז ביריאני ופלאק פניר. אבל לא לוותר על התחלות כיפיות ונגיסתיות שיפתחו לכם את התאבון וישלחו אתכם לטיול אחרי צבא שלכם בהודו, פנג'בי סמוסה (במילוי צמחוני או בשרי), כנפי עוף טנדור, סלט בצל וצ'ילי ובג'יה בצל (קציצות בצל פריכות ומתובלות) כל אלו הם רק נגיעה מהתפריט הגדול שהמקום מציע.

הטיילת 20, 08-8562437

נמסטה. צילום: נמסטהנמסטה. צילום: נמסטה

גמברינוס // שפע בצלחת

עם שפע ענק של בירות , מנות גדולות מלאות בפירות ים, דגים ובשר ואווירה קז'ואל, גמברינוס היא הבילוי האולטימטיבי בלי לחשוב יותר מידי. בין פאב למסעדה, גמברינוס מספקת כבר שנים רבות אחלה אלכוהול ונישת אוכל לא כשרה ונדיבה שכל עיר צריכה.

לא לוותר על הצלעות טלה, הסטייק הלבן וכמובן מחבת השרימפס בחמאה והקלאמרי המטוגנים והכל חצד איזו בירה קרה קרה.

גמברינוס, הציונות 45, אשדוד. 08-8655719. לא כשר

מוריס התוניסאי

מעל ל-35 שנה שמוריס מגיש בחיוך ובחיבוק חם את הפריקסה שלו ללקוחות שמגיעים קבוע את המקון הקטן שלו באשדוד. מוריס כבר עשה וראה הכל והיכולת המדהימה שלו לדבר עם אנשים, לחייך תמיד ולהכין את האוכל שעליו הוא גדל הפכו את מוריס התוניסאי למעצמה קטנה של אוכל משובח. לצד אשתו סולי, מוריס מכין את הפריקסה המעולה שלו, בוריק פריך שמטוגן במקום , שניצל שמנמן וכמובן צלחת של קוסקוס מלאה בנתחי בשר

הטוניסאי של מוריס. רחוב רוגוזין, מרכז מסחרי א' אשדוד 08-8567161

הפריקסה של מוריס. צילום: גיל גוטקיןהפריקסה של מוריס. צילום: גיל גוטקין

אימפריית הדגים // ז'קוב דגים

ז'נו ז'ק הדייג פתח את חנות דגים שלו ב-1970. הידע שלו בשילוב האהבה שלו לבישול הפכו אותו לאימפריה בתחום כשקצת אחרי פתיחת החנות, פתחו הוא ואשתו ז'קלין מסעדת פועלים קטנה בה הם מציעים מגוון של תבשילים וביסים דגיגיים מושלמים בהתאם למה שהים סיפק. תוכלו להנות מסרדינים וברבוניות מטוגנות בעונה, כנפי דג מטוגנות, טרטר דג טרי ,קציצות דגים חריפות, סלטים טריים, לחם כיפי וצ'יפס פריך וטרי. אם תגיעו בשישי תוכלו להנות מקבלת שבת שמחה ולקחת הביתה מנות וכמובן דגים לארוחת שישי. 

המלאכה 6/9, 08-8563222

ז׳קוב דגים. צילום: לין לויז׳קוב דגים. צילום: לין לוי

לה גוטה // ומשהו מתוק לקינוח 

אחד המקומות שחובה עליכם ללכת אליו הוא הלה גוטה פטיסרי של אורלי כץ. הממלכה הקסומה של אורלי מביאה מאפים פריכים גדושים בקרמים מופלאים, פטיסרי קלאסי שאורלי נותנת לו תרגום משלה כגון מאפה פיסטוק עם מי זהר, דובשניות רכות עשירות בתפוז ותבלינים חמים, קרואסון שוקולד ואגסים, קנלה דה בורדו המאפה הכי כיפי שיש עם המרקם הדביק קלות, קרואסונים בשלל מילויים וכמובן שפע יפייפה של קינוחי ויטרינה מושלמים עטופים בשוקולד, ממולאים בערמונים, פטיסייר, פיסטוק ועוד. הכל מושלם, מתוקתק ומקצועי בצורה שלא רואים פה הרבה כאלו בארץ. אורלי מביאה את המקצועיות הקפדנית של עולם הקונדיטוריה בצורה מושלמת אל כל מאפה וקינוח.
בימי שישי יש לחמים מיוחדים ועוגות גדולות לקחת הבייתה וכמובן קפה משובח ומאפים מלוחים.לא לוותר בשום אופן

לה גוטה. אבא הלל סילבר 11, אשדוד. 08-9233825

לה גוטה. צילום: גיל אבירםלה גוטה. צילום: גיל אבירם

רונגאן

על התאילנדית המדהימה של אשדוד לא צריכים הרבה לדבר, ואם לא הלכתם ואתם חובבי המטבח האסייאתי אז קדימה להזדרז. כרגע המקום סגור בגלל מצבו הרגיש של האבא בתאילנד ולכן מומלץ לבדוק עוד שבועיים שלושה מה קורה במסעדה ועליה אני מבטיחה להרחיב בהמשך.

רונג'אן היא אחת המסעדות התאילנדיות הפופולריות ביותר בארץ, שהספיקה להיסגר ולהיפתח למרבה השמחה שוב. המסעדה הקטנה והצנועה עמוסה עד אפס מקום בסועדים כמעט בכל רגע נתון, ועל המטבח מופקדת אישה אחת בלבד, שעל שמה גם קרוי המקום. הרבה מאוד מנות טובות תמצאו ברונג'אן, שייתנו מענה היקפי לכל חשק תאילנדי שיתעורר אצלכם - מסלט פפאיה, דרך ספרינג רול ופאד תאי ועד, איך לא, קינוח הבננה לוטי המושחת והממכר.

מקס נורדאו 24, אשדוד. 054-8111585

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: