אא

לופטהנזה: שתי נחיתות חירום רפואיות בטיסות טרנסאטלנטיות תוך 24 שעות

עפ"י סקירות של Flightradar24 ביומיים האחרונים שתי טיסות של חברת לופטהנזה נאלצו לסטות מהמסלול המתוכנן ולבצע נחיתות חירום עקב נסיבות רפואיות של נוסעים בטיסה

 ה-A380 של לופטהנזה. צילום:לופטהנזה ה-A380 של לופטהנזה. צילום:לופטהנזה

ביומיים הראשונים של חודש פברואר שתי טיסות טרנסאטלנטיות של חברת לופטהנזה נאלצו לסטות מהמסלול ולבצע נחיתות חירום רפואיות בפרק זמן של 24 שעות, עפ"י אתר מעקב התעופה של Flightradar24, שהתפרסם גם באמצעי תקשורת.

הסטייה הראשונה הייתה של מטוס איירבוס A380 שטס ממינכן (MUC) ללוס אנג'לס (LAX) ב-1 בפברואר. הטיסה יצאה ממינכן בשעה 12:30 לכיוון קליפורניה, אך לאחר כשעה ו-30 דקות באוויר, תוך כדי טיסה מעל על אי התעלה ג'רזי, המטוס ביקש סיוע עקב מצב חירום רפואי חמור על הסיפון.

בהתחשב בגודל המטוס, ובעובדה שיש רק מספר מצומצם מאוד של שדות תעופה חלופיים מתאימים לנחיתת A380 באזור זה של אירופה, המטוס הופנה על ידי פקחי הטיסה לשדה התעופה פריז-שארל דה גול (CDG).

לאחר שהייה של קצת פחות משעה על הקרקע בפריז, המטוס המריא לכיוון לוס אנג'לס, שם נחת בסופו של דבר בשעה 17:11 שעון מקומי ללא תקריות נוספות.

עפ"י סקירה נוספת של Flightradar24, מחלקת המבצעים של לופטהנזה הוכנסה שנית לכוננות גבוהה, כאשר התקרית השנייה התרחשה בשעות המוקדמות של ה-2 בפברואר 2024 במטוס איירבוס A340-300 של החברה, שטס מנמל התעופה הבינלאומי בוסטון לוגן (BOS) לפרנקפורט (FRA).

בזמן שטס מעל החלק הצפוני של בריטניה, הצוות הכריז על מצב חירום עקב מצב רפואי על הסיפון ובחר להסיט את המטוס לנמל התעופה של מנצ'סטר (MAN) במקום להמשיך לפרנקפורט. נמל התעופה של מנצ'סטר היה כמעט בדיוק מתחת לנתיב הטיסה המיועד של המטוס והמטוס ביצע נחיתה ללא אירועים בשדה התעופה.

לאחר ששהה קצת יותר משעתיים על הקרקע במנצ'סטר, המטוס המריא ועשה את דרכו לפרנקפורט, שם נחת בשעה 09:10 שעון מקומי, כשלוש שעות מאוחר מהמתוכנן.

כידוע, מצבי חירום רפואיים בטיסות אינם נדירים, ועד עתה לא נמסרו פרטים נוספים על הנסיבות הרפואיות החמורות, שהובילו לנחיתות החירום של מטוסי לופטהנזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: