אא

"ראוי שישראל תשמר את מורי הדרך לקראת חזרת התיירות"

כך אומרת גנית פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך, לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה אמר "המדינה לא כספומט". מורי הדרך פנו לביטן כדי שיקיים ישיבה דחופה במטרה לכלול אותם במתווה הפיצויים: "נופלים בכל פעם בין הכסאות"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אמר אתמול במסגרת דיון בוועדה כי צריך לפתור את בעיית מורי הדרך, אך לא במתווה הקיים, וציין "המדינה זה לא כספומט". גנית פלג יו"ר אגודת מורי הדרך מגיבה על מצב מורי הדרך לאור המלחמה: "מורי הדרך הם נדבך חשוב בתיירות הנכנסת כבר שנים רבות. הם הגורם החשוב בהובלת קבוצות תיירים מחו"ל ומראים את פניה היפות של הארץ הזו אל מול פני הרוע בגופים אנטישמים ופעילי BDS ברחבי העולם".

פלג ממשיכה ומציינת כי "למורי הדרך מקום של כבוד בענף התיירות וראוי כי מדינת ישראל תשכיל לשמר את מורי הדרך לקראת שיבת התיירות בעתיד, ועל מנת שזה יקרה היא חייבת לקחת אותם בחשבון כגוף לגיטימי הזכאי לפיצוי כמו כל סקטור אחר בענף".

לדבריה המורכבות גדולה, "בין סיטואציה של מלחמה נוראית עם חטופים בעזה שכל העניים נשואות והלב נחמץ לבין המצב העגום של מורי הדרך שמרגישים אחריות ומתקשים לדרוש. אך המציאות שבה שוב ושוב אנחנו נופלים בכל משבר בין הכיסאות מחייבת אותנו להגיב ולהילחם על הזכויות במצב שלא מתקבל כלגיטימי".

פלג שלחה מכתב לח"כ ביטן בו כתבה בין השאר כי "מחודש אוקטובר, פרוץ המלחמה, כלל מורי הדרך מובטלים מעבודה ומפרנסה ורק חלקם השתלבו במענקים ודמי אבטלה לחודשים הראשונים. מדובר במכה נוספת לענף שרק התחיל להשתקם מתקופת השבר הגדול בימי הקורונה וזכה לעדנה כאשר ענף התיירות שב ונפתח בשלהי 2021".

עוד כותבת פלג כי "בישיבת ועדת הכלכלה הודגש הנושא על ידך לאור העובדה כי מורי הדרך לא נכללו במתווה הפיצויים, למרות פניית שר התיירות ובקשתו המפורטת בנושא. אנו מבקשים לקיים ישיבה דחופה בנושא ע"מ לכלול את מורי הדרך בכל מתווה פיצויים שיאושר יחד עם שאר ענף התיירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מורי דרךועדת הכלכלהועדת הכלכלה של הכנסתדוד ביטן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: