אא

אוסטריה: תוכנית מהפכנית להרחבת רשת הרכבות בעלות של 26 מיליארד אירו

תוכנית 'רשת היעד 2040' של ממשלת אוסטריה בשיתוף חברת הרכבות הלאומית ÖBB תרחיב את שירותי הרכבת ב-50% ותקצץ דרמטית את זמני הנסיעה בקווים הבינלאומיים, כשהנסיעה בין וינה למינכן תארך רק שעתיים וחצי

הרכבת האוסטרית. צילום: ÖBB הרכבת האוסטרית. צילום: ÖBB

אוסטריה הודיעה על תוכנית חדשה מרחיקת לכת להרחבת רשת הרכבות במהלך 16 השנים הבאות. עד שנת 2040 אוסטריה אמורה להוסיף עשרות מסלולים וחיבורים חדשים כחלק ממאמץ מתמשך להרחיב את האטרקטיביות של נסיעות ברכבת.

לפני שלוש שנים אוסטריה השיקה את כרטיס 'קלימאטיקט', כרטיס שנתי במחיר סביר לנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, הנחשב כטוב ביותר באירופה. כמו כן, בשנה שעברה הושקו רכבות לילה לגרמניה, שהפכו לפופולריות במיוחד.  

"רשת היעד 2040' היא החזון שלנו כיצד יכולה להיראות מערכת רכבות מודרנית בארצנו. זוהי רשת רכבות אוסטרית, שבה הגנת האקלים וניידות טובה הולכים יד ביד", אמרה השרה להגנת האקלים ליאונורה גווסלר במהלך חשיפת התוכנית.

התוכנית 'רשת היעד 2040' של הממשלה בשיתוף חברת הרכבות הלאומית ÖBB תוצג בפומבי והציבור יוכל להביע את דעתו לפני השלמתה בהמשך השנה.

לפי התוכנית, עד 2040 רכבות הנוסעים ייסעו בסך הכול 255 מיליון קילומטרים בשנה – 150% מפעילותן הנוכחית.

תוכנית העתיד של הרכבת האוסטרית כוללת 67 פרויקטים ב-25 אזורים, כולל קו חדש של מסילה כפולה במחוז אוסטריה עילית ובמחוז בוואריה בגרמניה, שצפוי לקצץ דרסטית את זמן הנסיעה בין וינה למינכן.

הקו החדש הזה הוא אחד ממיזמי הדגל של רשת 2040 המשופרת, והוא עשוי לקצץ את זמן הנסיעה בין וינה למינכן מ-4 שעות לשעתיים וחצי. זמן הנסיעה הקצר יותר עשוי להועיל גם קיצורי זמן נסיעה אף ליעדים בינלאומיים מרוחקים יותר, כמו פריס.

ביצירת התוכנית ÖBB והממשלה נותנות עדיפות להרחבת קשרים בינלאומיים, כמו גם רכבות אזוריות והרחבת רשתות באזורים מטרופוליטניים.

עלות התוכנית מסתכמת בכ-26 מיליארד אירו, ובממשלה רואים בה השקעה משתלמת, שיתרונותיה בהיקף גדול של עבודות חדשות ובקישוריות רבה יותר ברחבי המדינה ובקווים בינלאומיים אטרקטיביים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוסטריהוינהמינכן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: