אא

קשר מוות: שתי סולות הסתבכו בחבל ומתו

עצוב ומכעיס: בגלל פסולת אדם, שתי ציפורים מסוג סולה צפונית שחיה במערב אירופה, הסתבכו בחבל ונמצאו מתות בשמורת הטבע חולות ניצנים

חוף ניצנים. צילום: דוד חלפון רשות הטבע והגנים חוף ניצנים. צילום: דוד חלפון רשות הטבע והגנים

בימי סערה וגשם, יוצאים מתנדבי רשות הטבע והגנים לסריקה לאורך חופי הים לראות האם נפלטו צבי ים חלשים, פצועים או צבים שהסתבכו בפסולת ולהסיעם למרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים זאת כדי להצילם. 

צילום: דפנה קלומק מתנדבת רשות הטבע והגניםצילום: דפנה קלומק מתנדבת רשות הטבע והגנים

בשבת האחרונה, שהייתה אף היא חורפית וסוערת, יצאה דפנה קלומק, מתנדבת רט"ג וכך היא מספרת: “יצאנו בבוקר מניצנים צפונה לאורך החוף בשמורת טבע חולות ניצנים. על החוף נגלה מחזה קשה, עצוב וכואב של שתי צפורים יפהיפיות מתות, שרועות, שתיהן מחוברות בחבל - אחת ברגלה והשנייה במקור. נראה כמו ניסתה לשחרר את חברתה שהסתבכה ברגל. מחזה סוריאליסטי משהו. נפלא איך הטבע יודע ללמד אותנו את קסם החיים הפשוטים והיפים. דיווחתי מיד לפקח היחידה הימית, דוד חלפון, שבדק ואישש כי מדובר בסולות".

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי סולה צפונית חיה במערב אירופה. הסולות מקננות במושבות ענק ולעיתים יש קשר חזק בין בני הזוג. "זהו עוף מרהיב המסוגל לצלול מגובה רב אל עבר להקות דגים. נפלא איך הטבע יודע ללמד אותנו את קסם החיים הפשוטים והיפים. לצערנו הסולות סיימו את חייהם בגלל פסולת רבה ואינסופית שמפוזרת בכל מקום שגרמו במקרה הזה למותן של ציפורים יפות ומיוחדות אלו", נמסר. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: