אא

עוברת לתחבורה ציבורית ירוקה: נחנך פרויקט ׳עיר ירוקה׳ בדימונה

שרת התחבורה רגב חנכה הבוקר את הפרויקט הכולל מסוף אוטובוסים 100% חשמלי. ״נדבך נוסף בהפיכת התחבורה הציבורית בישראל לירוקה יותר, חסכונית יותר ומזהמת פחות״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

דימונה הופכת לעיר ירוקה.

הבוקר (ג') נפתח מסוף האוטובוסים המחודש של דימונה, במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ראש העיר בני ביטון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מנכ"ל המשרד משה בן זקן, מנכ"ל קבוצת אגד גלעד ריקלין ויו"ר דירקטוריון אגד אברהם פרידמן. המסוף שודרג בהובלת משרד התחבורה בהשקעה של כ-8 מיליון שקלים.
 
חברת אגד תפעיל בעיר עשרות אוטובוסים חשמליים, עם 30 עמדות טעינה במסוף ותשתית ל-20 עמדות נוספות בעתיד. השימוש באוטובוסים חשמליים בעיר דימונה יפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר בעיר וישפר את איכות חיי התושבים כתוצאה מהפחתת הרעש והזיהום הנפלטים ממנועי הדיזל.

בכך, מצטרפת דימונה לשורה של "ערים ירוקות" בישראל, ובהן בני ברק, כרמיאל וקריית מלאכי, שבהן העביר משרד התחבורה את מערך האוטובוסים העירוני להנעה חשמלית נקייה וחסכונית. 

"התחבורה הציבורית בישראל על כל מרכיביה עוברת מהפכות אדירות, הן במטרופולינים והן בפריפריה״ ציינה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב והמשיכה, ״המסוף החדש שאנו חונכים היום בדימונה הוא נדבך נוסף בהפיכת התחבורה הציבורית בישראל לירוקה יותר, חסכונית יותר ומזהמת פחות. אני גאה על כך שאחת הערים הראשונות בישראל שנהנות ממערך אוטובוסים שכולו חשמלי היא דימונה, מבירות הפריפריה החשובות שלנו. יחד נמשיך לקדם את ישראל לכיוון של תחבורה ירוקה ונקייה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב הפרטי. אני מודה לחברת אגד ולידידי ראש העיר בני ביטון על השותפות הפורייה ועל ההתגייסות המלאה למהלך, ומברכת את תושבי העיר לרגל המעבר לעידן נקי, שקט וירוק יותר."

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מקדם את חזון התחבורה הציבורית הירוקה של השרה רגב בכל רחבי הארץ במטרה לעמוד ביעדים שהציבה ממשלת ישראל להעלאת היקף השימוש בתחבורה הציבורית. התוכנית תומכת ביעדי משרד התחבורה למעבר לאוטובוסים חשמליים, במסגרת מימוש חזון שרת התחבורה לפיתוח תחבורה ציבורית בת קיימא, מתקדמת ואמינה. 

ראש העיר דימונה, בני ביטון: "דימונה הפכה השבוע לאחת הערים הראשונות לערים ירוקות. מדובר במהפכה אדירה, מה גם שדימונה ממתגת את עצמה כעיר ירוקה בהקמת שכונות אקולוגיות כדוגמת שכונת השחר. ברצוני להודות לשרת התחבורה תא"ל במיל' מירי רגב, למנכ"ל משרדה מר בן זקן ולצוות עובדי משרד התחבורה. אני רוצה להאמין ולקוות כי גם שאר היישובים יהפכו להיות ירוקים, כחלק מתהליך עולמי בריא לאנושות".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מסוף אוטובוסים מתקדם ובו עשרות עמדות טעינה לאוטובוסים הוא התגשמות חזון משרד התחבורה שהתוותה השרה רגב לקידום תחבורה ציבורית חכמה, יעילה ושירותית. אני מודה לכל הגורמים שהיו שותפים שלנו למהלך, עיריית דימונה והעומד בראשה ולחברת אגד. יחד נמשיך לקדם תחבורה ירוקה לטובת אזרחי ישראל".

מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין: "אני רוצה להודות למשרד התחבורה ולרשות הארצית לתחבורה ציבורית על שיתוף הפעולה, אשר לא בפעם הראשונה, מביא הישגים גדולים. זו דוגמא לפירות שמניב קשר מקצועי איתן והערכה הדדית בין הרגולטור למפעיל הבכיר. הפרויקט הזה הוא חשוב לא רק מבחינת תחבורתית ומבחינת איכות הסביבה, אלא מהווה גם בשורה חברתית כחלק מהמאמץ של אגד לחבר בין הפריפריה למרכז, מאמץ שיימשך גם בעתיד. אגד הוא ארגון עם 91 שנות ניסיון והיסטוריה, עם מסורת של חדשנות. מתוך אלו, אנחנו ממשיכים לחלום, לשאוף, להגיע להישגים ולעצב ולהוביל את המחר".

מנכ"ל אגד הוסיף כי אגד מובילה את מפעילי התחבורה הציבורית בישראל במספר האוטובוסים החשמליים העומד כיום על למעלה מ-400, ויגיע במהלך 2024 ל-500. בנוסף, אגד מפעילה עוד כ-500 אוטובוסים חשמליים באירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: