אא

"אנחנו לא בעסקי הימורים, כולה רוצים למכור חבילות תיירות"

תיירים אומנם לא מגיעים לפי שעה לישראל אך מארגני התיירות הנכנסת חושבים על היום שאחרי: יחליטו באסיפה שיקיימו מחר (ב') אם להמשיך בהליך משפטי המתנהל מזה כשנתיים נגד רשת מלונות דן שהחליטה לתמחר לינות קבוצות תיירים בשקלים במקום בדולרים

מלון דן תל אביב. צילום: 123rf מלון דן תל אביב. צילום: 123rf

האסיפה הכללית של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל תתכנס מחר (שני, 12.2.2024) לאסיפה מיוחדת. אחד הנושאים בהם תעסוק ותידרש להכריע הוא המשך הצעדים המשפטיים נגד רשת מלונות דן במסגרת תביעה משפטית שהגישה הלשכה במרץ 2021.

בזמנו, רשת מלונות דן הודיעה באופן חד-צדדי שכל חוזי התיירות הקבוצתית עוברים מבחינתה לשקלים במקום דולרים, זאת בזמן ששוק התיירות הנכנסת עובד בדולרים. כלומר, העברת תמחור מחירי קבוצות תיירים מחו"ל מדולרים לשקלים שמבחינת סוכני התיירות הנכנסת לישראל כמוהו כהימור. סוכנים שנותנים הצעת מחיר ללקוח בארה"ב בדולרים לוקחים הימור עם השקל, אולי יעלה או ירד. הסוכנים עובדים על מרווח של 5%-15% ומספיקה סטייה של 10% בדולר כדי שיפסידו את כל העסקה בגין הפרשי שער.

בעקבות כך, הלשכה פנתה לרשת דן וביקשה ממנה כגוף המייצג את כל סוכני התיירות הנכנסת לישראל, לחזור בה מההודעה הזו ולהיכנס לסוג של מו"מ אך רשת דן סירבה, כך לטענת הלשכה, להגיע להבנות וזו הגישה נגדה תביעה לבית המשפט.

רשת דן הודיעה על החלטתה לסוכנים תוך משבר הקורונה. בלשכה זעמו על העיתוי ולא רק על ההחלטה. "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", כתבה הלשכה לחבריה. 

מה קורה בעולם בנושא זה? יש מדינות שעובדות לפי מטבע מקומי ויש במטבע אחר. בישראל באופן מסורתי עובדים לפי דולרים בכל הקשור לקבוצות תיירות מבחינת מלונות, אוטובוסים וכיו"ב. רק חלק קטן מהחבילה, כניסות לאתרים תיירותיים הם לא בדולרים. המלון בתוך חבילת התיור הוא חלק מהותי.

מזלם של סוכני הנסיעות, שבשנתיים החולפות שער הדולר עלה כך שלא הפסידו כסף, אך הדבר יוצר מבחינתם בלבול בגינו הם מוציאים את עצמם מהמרים על השער. רשת דן לעומת זאת לא הרוויחה, מאז הוגשה התביעה, מהמהלך כי שער הדולר עלה כאמור. אם הייתה ממשיכה בתמחור הישן, הייתה מרוויחה יותר.

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לפספורטניוז: "הסוכנים לא בעסקי הימורים, כולה רוצים למכור חבילה. לא רוצים לריב עם אף אחד. הלקוחות בחו"ל לא יקנו בשקלים. אתה מזמין שנה קדימה. בכנסים אתה מזמין 4 שנים קדימה. בריצה לטווחים ארוכים צריך שקט תעשייתי". 

ליאור גלפנד. צילום: חן גליליליאור גלפנד. צילום: חן גלילי

רשת דן העבירה דרישה שהלשכה תרד מהתביעה בטענה לחוסר יריבות. מי שמוסמך להחליט על המשך הצעדים, הם חברי הלשכה ולכן תתקיים כאמור האסיפה הכללית המיוחדת שתכריע בין היתר בסוגייה זו - המשך הצעדים המשפטיים נגד דן או הסרת התביעה וקבלת המעבר לשקליזציה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלרשת מלונות דן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: