אא

מנכ"ל ישראייר: "לא זנחנו את הרעיון ולא שינינו את דעתנו ברכישת Smartwings"

אורי סירקיס מעדכן באגרת לעובדי החברה כי למרות ההודעה על הפסקת המו"מ ישראייר עדיין חושבת על רכישת חברת התעופה הצ'כית. עוד באגרת: "את פברואר מקווים לסיים עם כ-250 שעות, יותר משנה שעברה"

צילום: יח"צ ישראייר צילום: יח"צ ישראייר

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ממשיך לעדכן את עובדי החברה באגרות.

אתמול (א') שלח אגרת נוספת בה התייחס גם להפסקת המו"מ בעסקה לרכישת חברת התעופה הצ'יכית Smartwings. וכך כתב: "דיווחנו לשוק ההון כי לא ביקשנו להאריך את האופציה שניתנה לנו מבעלי מניות המיעוט הסינים, המחזיקים בכ-49 אחוזים מחברת התעופה הצ'כית  סמארט ווינגס לרכישת מניותם. האופציה ניתנה לנו עד לתאריך 14 בפברואר ואנו, כאמור, לא הגשנו בקשה להאריך את מועד המו"מ, ותחת זאת ביקשנו שישיבו לנו את המקדמה, שהעברנו כהוכחת רצינות. למעלה משנה אנו מנהלים מו"מ עם סמארט ווינגס. לא זנחנו את הרעיון ולא שנינו את דעתנו. הפסקנו, לפי שעה, בשל אתגרי השעה וההשפעות הגיאופוליטיות השליליות על ניהול המו"מ. ימים מאתגרים בזירה המקומית והגלובאלית, ואנו חשנו, כי לא נכון לנו לנהל מו"מ לרכישת מניות מהסינים בתקופה רגישה גאופוליטית זאת, מצידם". 

צילום: 123rfצילום: 123rf

עוד כתב סירקיס באגרת לעובדים, "בשנת 2021, בשיאו של משבר הקורונה, קיבלנו החלטה אסטרטגית, להעמיק את אחיזתנו בפעילות מחוץ לישראל. עשינו זאת באמצעות שלוש זרועות:

הזרוע הראשונה: הינה פעילות המלונאות במסגרתה רכשנו, בשותפות, 6 בתי מלון. מלון אחד באיטליה המשמש כמלון סקי – אותו רכשנו באמצעות חברת הבת סקי דיל. 5 בתי מלון ביוון (4 באתונה ואחד בכרתים) אותם רכשנו בשותפות עם רשת מלונות בראון. בשבוע שעבר, צורף המלון שלנו בכרתים לקולקציית מלונות היוקרה של רשת הילטון העולמית תחת תת המותג קוריו. Curio Collection by Hilton. להילטון, מועדון חברים המונה למעלה מ-170 מיליון חברים, הצוברים נקודות בנסיעות עסקיות, ומבקשים לממשן, בנסיעות פרטיות. החיבור למועדון של הילטון, ירחיב משמעותית את ערוצי ההפצה, ישפר את רמתו של המלון וישביח את ערכו של הנדל"ן המלונאי שבבעלותנו במיליוני דולרים. המלון עתיד להיפתח לאחר השיפוץ, במאי השנה, עם כ-200 חדרים, 3 מסעדות, מרכז לטיפולי ספא ועוד.

הזרוע השנייה: הינה אחזקותינו, במרכז תחזוקת המטוסים בקפריסין. מרכז רווחי זה, מעניק שירותי תחזוקה כבדה לחברות אירופאיות מובילות, בהן איזי ג'ט, ומאפשר לנו ליהנות מרמת תחזוקה גבוהה, זמינות שירותי תחזוקה עבורנו, ומגיוון בהכנסותינו. מרכז התחזוקה, מלא עד אפס מקום, ובימים אלו אנו מגבשים ובוחנים תכנית עסקית שנועדה להרחיב משמעותית את תפוקת הייצור של המרכז, באמצעות הגדלתו הפיזית.

הזרוע השלישית: הינה שותפות בחברת תעופה אירופאית. אנו מאמינים, שיש לכך יתרונות רבים, שיבואו לידי ביטוי בביזור הסיכון, בפתיחת שווקים חדשים, ביתרונות לגודל, בשיפור ערוצי ההפצה, בהיכרות עם מארגני תיירות באירופה ועוד במישור התפעולי".

סירקיס מתייחס באגרת גם לגידול בפעילות החברה, "סיימנו את ינואר בצמיחה של 18 אחוזים בהשוואה לינואר שנה שעברה, ואנו בקצב צמיחה דומה, לפי שעה, גם בחודש פברואר. על אף העובדה שאנחנו מפעילים כעת רק 4 מטוסים – בהשוואה ל-8 מטוסים בתקופה המקבילה אשתקד (2 מטוסים בתחזוקה כבדה העתידה להסתיים לקראת חג הפסח, וללא מטוסים חכורים בחכירה רטובה), אנחנו מצפים להטיס יותר נוסעים החודש ולבצע יותר טיסות. אנו מבצעים זאת עם כמחצית מהטייסים במילואים. אנו מבצעים זאת הודות לנחישות ולדי אן איי המאפיינים אותנו".

עוד כותב סירקיס, "את חודש ינואר סיימנו, במערך האיירבוס, עם כ-300 שעות יותר משנה שעברה, ואת חודש פברואר אנו מקווים לסיים עם כ-250 שעות, יותר משנה שעברה". 

אורי סירקיס. צילום: רונן מחלבאורי סירקיס. צילום: רונן מחלב

באשר לתוכניות החברה כותב סירקיס, "בשבועות הקרובים אנו מצפים להשלים את מתווה מימון המטוס, שאנו מבקשים לרכוש מחברת החכרת המטוסים, והשלמת הצעד ההכרחי הזה, תאפשר לנו להרחיב עוד יותר את שעות הביצוע שלנו. בתחום המסחרי, השקנו השבוע את קו הטיסות העונתי שלנו ללפלנד שבפינלנד, והגדלנו את כמות התדירויות ביעדים המובילים שלנו. תנועת הנוסעים בנתב"ג, אמנם מתאוששת בהדרגה, ומציגה נתונים מעודדים, אולם חרף צמיחה זאת היקפי הפעילות ותנועת הנוסעים בשדה עדיין נמוכות בעשרות אחוזים משנת 2023. חלק מהחברות הזרות שבו לפעול בנתב"ג, ברם, כולן עושות זאת במתכונת מצומצמת, ומקפידות שלא להלין את צוותיהן בתל אביב, לפי שעה. עובדה זאת מחזקת את הנחות העבודה שלנו כי כ-16 עד 18 מיליון נוסעים, יעברו בנתב"ג בשנת 2024, ואנו נוכל להטיס למעלה ממיליון נוסעים. מגבלות צוותים זרים אלו, יאתגרו אותנו, בכל הקשור לשובם של המטוסים החכורים, בחכירה רטובה, אך אנו נחושים להפעילם, ובמקרה בו לא יהיה שינוי לטובה, והלחימה תמשך, נציב המטוסים באירופה ונפעילם משם, לשירות הלקוחות בישראל".

סירקיס מסיים דבריו באופטימיות. "רק בגלל הרוח כתב מיכה בן שטרית. הולך נגד הרוח, שר שלום חנוך. הימים מאתגרים, אך השאיפות, היעדים ורוח הלחימה העסקית שלנו – איתנים. נמשיך ונתפלל לשובם של החטופים, והחלמת הפצועים. נמשיך להתפלל לימים טובים של שקט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: