אא

קבלו אותם באהבה: היעדים הכי רומנטיים בעולם

מצרפת ועד קליפורניה, מיוון ועד אפריקה: כתבות וכתבי פספורטניוז לוקחים אתכם אל היעדים הכי רומנטיים שלהם בעולם. ומהו היעד הכי רומנטי שלכם בעולם? ספרו לנו בתגובות וברשתות החברתיות

אגם קורנס, כרתים, יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) אגם קורנס, כרתים, יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

אנסי, צרפת

הו מון דייה. כל כך יפה שם. מטופח ומצוחצח. רומנטי ושרמנטי. עיירת הנופש אנסי, אי שם למרגלות האלפים הצרפתים, בורכה בכל התכונות של אייקון תיירותי רומנטי מנצח.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לוקיישן פוטוגני שכזה במדינת השאנסונים והקרואסונים, שחובה לדגום לפחות פעם אחת בחיים ולא משנה מתי: בקיץ, בחורף, בסתיו או באביב.

אנסי שוכנת בחלקו הצפוני של אגם מרהיב הקרוי על שמה ונחשב לנקי ביותר באירופה. מוטיב המים חוזר על עצמו באנסי גם מחוץ לאגם. העיירה מתהדרת בתואר "ונציה הקטנה" או "ונציה של האלפים" - הודות לתעלות מים המפלחות את רחובותיה.

ואם מוסיפים לכל זה גם את האוכל הצרפתי המשובח ואת השיק המתפרץ מהחנויות, מהמבנים ומהלבוש של המקומיים - מקבלים לוקיישן רומנטי לעוף בזוג אליו ועליו.

מה אפשר לעשות באנסי, המרוחקת כחצי שעה נסיעה בלבד מז'נבה שבשוויץ ו-5 שעות מפריז (3.5 שעות ברכבת)? החל מביקור בשוק האוכל בעיר העתיקה של אנסי שבו אפשר לראות, להריח ולטעום את מיטב הקולינריה הצרפתית ועד שייט רומנטי באגם ובסופו ליהנות מאוכל משובח וכוס יין צרפתי מעולה באחת המסעדות על גדות האגם. בונאפתי. (ספיר פרץ-זילברמן)

נאפה ואלי, קליפורניה, ארה״ב

במרחק של כשעה ורבע נסיעה מסן פרנסיסקו נמצא ה"נאפה ואלי", עמק ייחודי השוכן בארץ היין של קליפורניה וידוע בזכות הנופים הציוריים, הכרמים הרחבים על גבעות ההרים ומאות היקבים היוקרתיים שהוא מציע.

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

כבר בנסיעה לאזור מרגישים את הרומנטיקה באוויר לצד השלווה והשקט ששוררים בו, במה שנותן מעין בריחה מההמולה והרחובות הסואנים של שאר הערים הגדולות בקליפורניה והופך את העמק למקום פסטורלי מושלם לזוגות.

מזג האוויר נעים עם ימים שמשיים וחמימים וערבים מעט קרירים יותר במה שמספק תנאים אידיאליים לייצור יינות באיכות גבוהה בעמק הממוזג שלו (לא סתם היקבים בעמק נחשבים מהטובים בעולם), השקיעות עוצרות נשימה וניתן לצפות בהן כמעט בכל יקב שאליו מגיעים כשהנוף פרוש לנגד עיניכם, מקומות הלינה מפוארים והאוכל מעולה, כשלמקום יש עוד הרבה מה להציע החל מסיורי אופניים, טיסה בכדור פורח, שייט על נהר הנאפה ועוד.

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

כל אלו מהווים רקע מושלם לחופשה רומנטית, ולא סתם זה נחשב לאחד היעדים הייחודיים שמושך זוגות מכל העולם. (רואי אזולאי)

"סוללת הענק", אירלנד

העולם שופע פינות רומנטיות ויפהפיות, אבל אחד המקומות הכי מקרבי לבבות שיצא לי לבקר בהם הוא "סוללת הענק" באירלנד (Giant's Causeway). אנחנו הגענו לשם ממש לפני השקיעה, והמראה של הים הוורוד בין עמודי הבזלת הוא מראה של פעם בחיים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

תוכלו לצעוד על האבנים המשושות ולהרגיש ממש בתוך האוקיינוס, ולחבר את סיפור האהבה שלכם לחלק מהיסטוריה עתיקה וקדומה - או אגדה אירית יפה. סוללת הענק היא אתר מורשת של אונסק"ו, ומקור השם הוא באגדה עממית - בה אשת איכר החביאה והצילה אותו מענק סקוטי עוין. (אירה מקיינקו)


פריז, צרפת

אי אפשר לחשוב על רומנטיקה בלי לדמיין את עיר האורות. קשה למצוא זוגות ותיקים שלא בחרו מתישהו לצאת לטייל בבירת צרפת. הנופים, האווירה, האטרקציות, הבילויים והשפה - הרומנטיקה חיה ברחובות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

תוכלו למצוא את עצמכם משוטטים בהנאה בשאנז אליזה האייקונית, מסיירים באייפל או עורכים פיקניק למרגלותיו, נהנים מגני לוקסמבורג הקסומים, שטים בנהר הסיין, מבקרים במוזיאון הלובר ומרחיקי הלכת אף יתרחקו ויתנתקו ליום ביורודיסני הממוקם במרחק של 30 ק״מ ממרכז העיר - האפשרויות אינן נגמרות, בדיוק כמו האהבה. (איתי אזולאי)

אגם קורנס, כרתים, יוון

אגם המים המתוקים האחד והיחיד של כרתים, אגם קורנס, הוא אחד היעדים הפופולריים (והעמוסים) בקיץ, עד שמרוב גלגלי ים וילדים לא רואים את המים. אבל בעונות הקצת פחות חמות, לרבות בעונת החורף, מדובר ביעד שקט, פסטורלי ורומנטי להחריד.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

האגם שנמצא פחות או יותר במרכז האי (בין הרקליון לחאניה) וסמוך לחוף הצפוני המתוייר, הוא נוף נהדר לבילוי רומנטי זוגי.

הספסלים המעטים שסביבו שלבטח יהיו פנויים אם תגיעו בחורף החמים של כרתים, פשוט מבקשים לשבת עליהם, לנשום עמוק את האוויר הצח ולהתחבק עם בן או בת הזוג. ההרים הירוקים סביב האגם משתקפים במים בימי השמש, הברווזים משתכשכים ואיך אומרים? רק חסר זוג דולפינים שיקפצו מאמצע האגם ויתנשקו באוויר.

קחו בחשבון שהמסעדות סביב האגם לא פתוחות במרבית ימי החורף אז אל תבנו על חוויות קולינריות באזור, ואם אתם מביאים משהו לנגוס איתכם, לא לשכוח לאסוף את הזבל אחריכם. (עמית קוטלר)

מפלי ויקטוריה, אפריקה

ההמלצה האחרונה מיועדת לרומנטיקנים באקסטרים שחושבים מחוץ לקופסה: מפלי ויקטוריה באפריקה. גובהם (108 מטרים), כפול מזה של מפלי הניאגרה המיוח"צנים. הם עוצמתים ומרשימים כל כך (1.7 ק"מ אורכם), שאין זה פלא שהוכרזו בעבר כאחד משבעת פלאי עולם הטבע.

ביקור במפלי ויקטוריה האדירים - או בשמם הלוקאלי "מוסי אהו טוניה" שפירושו בעברית, "העשן שעושה רעמים" - יגרום ללב שלכם לפעום מהתרגשות.

יש כמה דרכים לתצפת על המפלים השוצפים האלה, בהם חולקות שתי מדינות אפריקניות, זמביה וזימבבואה. בשתי המדינות יש כמה דרכים לחזות מקרוב בטונות המים הנשפכים מטה בעוצמה כזו שמתיזה רסיסים המיתמרים לגובה הנראה ממרחק של 40 ק"מ.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

באוויר: טיסה במסוק עם רצפת זכוכית דרכה רואים את הפלא במלוא הדרו.

ביבשה: הליכה רגלית סמוך למפלים עם מעילי גשם שמקבלים בכניסה אל השמורה או בהליכת אקסטרים על המפלס התחתון של גשר ישן בן 100 שנים התלוי בין שני צוקים מעל המפלים ומספק תצפית אדירה.

במים: בעונה היבשה אפשר לטבול במה שמכונה "בריכת השטן", הממוקמת סמוך מאוד למקום בו טונות של מים נשפכים אל תהום. קצה הבריכה יוצר אשליה כאילו מדובר בקצה המפלים. (ספיר פרץ-זילברמן)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וולנטיינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: