אא

הנתונים נחשפים: כמה ישראלים לא משלמים בתחבורה הציבורית?

משרד התחבורה עדכן בוועדת החוקה על 20%-30% מהמשתמשים בתחבורה ציבורית שאינם משלמים על הנסיעה. כמה זה עולה למדינה ומה התוכנית החדשה להילחם בסרבני התשלום?

20-30 אחוזים לא משלמים (צילום: SHUTTERSTOCK) 20-30 אחוזים לא משלמים (צילום: SHUTTERSTOCK)

ועדת החוקה קיימה היום (ב' 12.2.24) דיון לבקשת שליש מחברי הוועדה על מתן קנסות לקטינים.

במהלך הדיון נחשפו הנוכחים לנתונים שהעלה עו"ד עופר לוי ממשרד התחבורה: "20%-30% מהמשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל לא משלמים על הנסיעה. זו לא רק פגיעה בקופת המדינה אלא גם בציבור, כאשר הכסף אמור לחזור בהשקעה לציבור".

לדברי עורך הדין ממשרד התחבורה, במטרה לעורר מודעות לנושא הופץ נוהל חדש שייכנס לתוקף בקרוב. "מי שלא משלם חייב בתשלום תעריף מוגדל. אם זה קטין עד גיל 12 הוא לא חייב בתעריף מוגדל אלא אם הוא מלווה בנוסע מבוגר ועליו יהיה התעריף המוגדל. הורינו לבקרים, שברגע שהם משיתים את התעריף המוגדל על קטין, הם יהיו מחויבים לבקש טלפון של ההורה כדי לידע אותו".

מ"מ היו"ר, ח"כ משה סעדה אמר כי "הנושא הגיע אלי בעקבות סיפור של אבא לילד בן 13 שנסע באוטובוס ולא תיקף את הרב-קו. הוא לא קיבל דוח ואחרי מספר חודשים האב קיבל תביעה מההוצאה לפועל ללא אפשרות לערער. באגד לא איפשרו לו להגיש השגה. ב-2022 הייתה טיוטת הצעת חוק המחייבת לשלוח להורים מכתב המיידע כשיש דוח והיא לא התקבלה. אסור לנו להיות אטומים אחד לשני".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: