אא

והזוכה היא: זו המסעדה הטובה בישראל בתחרות 50 BEST

תחרות המסעדות היוקרתית MENA's 50 Best מדרגת מדי שנה את בתי האוכל הטובים ביותר מתוך 19 מדינות ים תיכוניות כולל איראן, כווית, מצרים וישראל. אלה הזוכות

שף רז רהב. צילום: חיים יוסף שף רז רהב. צילום: חיים יוסף

בתקופה בה כל בשורה טובה עושה לנו עוד יותר טוב על הלב, רשימת המסעדות שפורסמה היום (ג') על ידי 'תחרות 50 המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון', עושה לנו קצת נחמד בלב.

זו השנה השלישית בתחרות המסעדות היוקרתית MENA's 50 Best שישראל משתתפת ואולי גם הטעונה ביותר כשהדי המלחמה ברקע. התחרות מסקרת ומסכמת מדי שנה בטקס מלא שואו את 50 מקומות האוכל הטובים ביותר מתוך 19 מדינות ים תיכוניות כולל איראן, כווית, מצריים וכמובן ישראל.

לא מעט גבות הורמו כשהתפרסמה הרשימה, גם על הכמות היחסית קטנה של המסעדות - 6 בלבד, גם על המקום הנמוך יחסית של השפית שיראל ברגר ממסעדת OPA שזכתה שנה שעברה כהבטחת השנה ולכן, רף הציפיות השנה היה גבוה וגם על המסעדות שנכנסו כשבולט בהעדרו השף יוסי שיטרית עם היבה.

אבל, התחרות הזו היא מסלול להכרה בינלאומית, כל חיבור וכל יצירת קשר עם שווקים נוספים, הן דרכים להעלאת המודעות הקולינרי הישראלית. שנה שעברה לא מעט מסעדות שזכו במקומות שונים, קיבלו אורחים מרחבי העולם ולכן השילוב של מישלן, פיפטי בסט וכד' הוא מבורך וחשוב בכל צורה.

את המקום הראשון לקחה שוב מסעדת Orfali Bros Bistro, של שלושת האחים אורפלי, שגם זכתה במקום 46 ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו. מסעדת הפיין דיינינג ההודית Trèsind Studio בדובאי תופסת את המקום השני, אחריה מדורגת Ossiano במקום ה-3 ו-Moonrise במקום ה-4 שתיהן ממוקמות בדובאי.

ומה עם המסעדות הישראליות?

ירידה אבל עדיין מקומות של כבוד והפתעה אחת. מסעדת OCD של רז רהב, שבשנה הראשונה נכנסה לעשר הגדולים עם המקום השלישי המדהים ועשתה היסטוריה. בשנה השניה הגיעה המסעדה למקום ה-14 והשנה OCD ממוקמת עדיין ברשימת עשרת הטובים ביותר. שאפו.

במקום השני ברשימת המסעדות הישראליות נמצאת מסעדת ג'ורג וג'ון של השף תומר טל במלון דריסקו, שזכתה שנה שעברה במקום השישי הגיעה השנה למקום ה-20, אמנם ירידה אבל עדיין מקום מכובד למסעדה הנהדרת. שף תומר טל: "בכל בוקר אני מגיע למטבח כדי לחדש, לשפר, לייצר חוויה קולינרית טובה יותר ולהביא לאורחים מסע של טעמים שלא חוו קודם. דירוגים כמו ה-50 בסט, הם תוצר לוואי מבורך של העשייה הזאת, תזכורת והערכה בינלאומיים שתמיד נעים לקבל. אני זוכר ומזכיר גם לצוות שלי - זה חלק מתגמל מהדרך, אך לא המטרה לשמה אנחנו קמים בבוקר".

מסעדת נומי, של יוצאי כתית, נבחרה במפתיע למקום ה-25. הבעיה היא שכיום המסעדה פועלת במתכונת בייקרי וגם החליפה ידיים, אבל מי יודע מה יקרה עכשיו.

את מקום ה-26 תפסה מסעדת אנימאר של השף הלל תקאוואלי ומקום 34 שייך למסעדה הנהדרת של השף מוטי טימן - מלגו ומלבר. שתי המסעדות מציינות עליה יפה בדירוג. 

מוטי טיטמן מלגו ומלבר. צילום: נועם פריסמןמוטי טיטמן מלגו ומלבר. צילום: נועם פריסמן

את הרשימה הישראלית, ובמקום ה-43 המאכזב, סוגרת השפית פורצת הדרך שיראל ברגר עם מסעדת OPA, שזכתה שנה שעברה לפרס החשוב "ההבטחה הגדולה של השנה" ולכן לא מפתיע שנכנסה לרשימה אבל לאור העבודה, הייחודיות והחדשנות ששיראל מביאה, הייתה ציפיה גבוהה שהיא תיכנס לפחות ל-20 הראשונים וגם השפית עצמה הביעה אכזבה שהרשימה פחות מעודדת חדשנות ושרוב המקומות לפניה הם של אוכל רחוב. אי אפשר שלא להסכים איתה. מצד שני, בהחלט יכול להיות שהמצב הרגיש יצר השנה מן רשימת כלאיים לא אותנטית לחלוטין ואני ממש מצפה לטקס המרגש שנה הבאה ולהצלחות המקומיות שלנו. כי יש לנו ארץ נהדרת עם אוכל נהדר. 

שיראל ברגר. צילום: תומי הרפזשיראל ברגר. צילום: תומי הרפז
שף תומר טל המסעדת ג'ורג' וג'ון ואבי זק, בעלי מלון דריסקו. צילום: יחצשף תומר טל המסעדת ג'ורג' וג'ון ואבי זק, בעלי מלון דריסקו. צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: