אא

האיטלקית שעושה את זה הכי נכון

המסעדה שנפתחה לפני כשנה בניצוחו של השף בר ישראל מגישה את מנות הפסטה מהטובות בעיר ומצליחה לייצר חווית בילוי אינטימית גם ברחוב נחלת בנימין ההומה

Fifty & One. צילום: אמיר מנחם Fifty & One. צילום: אמיר מנחם

כבר כמעט שנה, פועלת לה בשקט מתוקתק מסעדתFIFTY & 1  ויש מצב שהאיטלקית הזו בנחלת בנימין 51 היא לא פחות מאחת המסעדות הטובות בעיר.

מאחורי פיפטי אנד 1 (ואין ממש דרך נוחה לכתוב את זה בעברית) עומד השף בר ישראל, טיפוס בפני עצמו, כזה שיודע מה הוא שווה ולמה הוא עוד מסוגל, למרות רזומה יחסית צנוע של לימודים בבית הספר הקולינרי "בישולים", כשף פרטי באירועים ובמטבח של לוצ'ינה האיטלקית בירושלים.

מתברר שרזומה הוא לא תמיד העיקר כי ישראל עושה פה את מנות הפסטה מהטובות בעיר ומצליח לייצר חווית בילוי אינטימית גם ברחוב ההומה ביותר בתל אביב.

השף בר ישראל. צילום אמיר מנחם השף בר ישראל. צילום אמיר מנחם

לא הרבה השתנה בתפריט מהפתיחה, שנעשתה גם היא בשקט וברוגע ונתנה למסעדה את היכולת להתפתח שירותית וקולינרית כדי להגיע לזיקוק הנכון שהיא היום. המסעדה מחולקת כרגע לשני חלקים, חלל אחד הוא המסעדה הקטנה שיש בה אינטימיות כיפית ונינוחה וחלל הבר שלדעתי זקוק לעוד קצת עבודה כדי לתת לו את האווירה הנכונה, כשהחלל האמצעי יהפך בקרוב לחלל אירוח עם אוכל שונה ולזה אני מחכה בציפייה.
לבינתיים הרחבה בחוץ מלאה בשולחנות ונותנת את השילוב המושלם בין האוכל המצויין והרגוע לרעש הכיפי והצבעוני של נחלת בנימין.

Fifty&One. צילום: אמיר מנחם Fifty&One. צילום: אמיר מנחם

איטליה קלאסית ותל אביב מודרנית בביס אחד

הזמנתם כבר כוס יין או נגרוני משובח מהבר? יופי אז אפשר לאכול.

התפריט של בר ישראל מביא את כל מחוזות איטליה עם הטאץ׳ האישי שלו, קודם כל ולפני הכל הפסטות מדהימות, באמת. מידת העשיה היא שלמות אחת ענקית, נגיסתית, צהבהבה ורכה. תקבלו פה טורטליני במילוי תירס עם חמאת תבלינים, ריזוטו ירקרק של אפונה ואספרגוס, קאצ׳ו אה פאפה מושלם וגירסה רעננה לפסטת העגבניות הקלאסית עם חמאת עגבניות, שמנת חמוצה וגרידת לימון שמהווה תוספת מדליקה במיוחד.

Fifty&One. צילום: אמיר מנחם Fifty&One. צילום: אמיר מנחם

אל תוותרו על כמה ראשונות, הסלט ירוקים נשמע הכי פשוט אך הוא מתחכם וכיפי, 3 סוגי חסות פריכות בווינגרט על קרם גורגונזולה ושקדים וגם הדגים הנאים בפלפלים מותססים ופינגר ליים פותחים תיאבון מושלם עם טעמים מעקצצים כיפיים.

מנה מדהימה נוספת היא הרביולי, וואו, הבצק הדקיק הגדול יחסית עטף תערובת מדהימה של תרד, חמאת לימון, שומר בר וריקוטה והכל ברוטב חמאה לימונית מהממת, גם הארנצ׳יני היה לא פחות ממושלם. כדור של אומאמי שמתפוצץ בפה בטעמים מנחמים של בית כמו שמיכת פוך ביום קפוא.

ארנצ׳יני. צילום: אמיר מנחםארנצ׳יני. צילום: אמיר מנחם

אבל אחת המנות הממש מפתיעות הייתה דף הפסטה וכרובית- שילוב מסקרן שלא הרבה אולי ירצו להזמין וחבל כי זו מנה מצויינת! הפסטה מונחת על קרם כרובית, היא עצמה אל דנטה בצורה המושלמת ביותר ויש לה ביס כיפי ממש, ומעל כל הביס הזה יש קראמבל של כרובית ופטה מגוררת שמספקת מלא מליחות ותועפות שמן זית משובח, וואו איזה ביס, איזו הרמוניה של טעמים. אחת המנות הים תיכוניות הטובות שאכלתי, מנה שמראה את היכולות של ישראל בחשיבה הקולינרית ובביצוע.

50&1 היא איטלקיה נהדרת, המפות הלבנות, השלווה, הרומנטיקה הלא מכבידה שמתאימה גם לזוג וגם למפגש חברות טעים, הרעש הסקסי של הבליינים ברחוב, האלכוהול המשובח והאוכל, אחחח האוכל המעולה מספקים את הנוסחא המושלמת לחווית אוכל טעימה.  ודרך אגב היא כשרה, כך שבשר ופירות ים אין פה ולרגע לא הרגשתי בחסרונם.

נחלת בנימין 51 תל אביב 
הזמנות דרך האינסטגרם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: