אא

לא עוצרת: airBaltic מקימה מרכז לוגיסטי חדש ענק לטיפול במטענים

חב׳ התעופה המתפתחת מרחיבה את פעילותה גם בתחום הקרגו ותשיק בקרוב מרכז חדש שיציב את שדה״ת של ריגה כמרכז שילוח אווירי מוביל במדינות הבלטיות ובכלל. שר התחבורה של לטביה: ״מחזק את החזון האסטרטגי שלנו למינוף התעופה כזרז לצמיחה כלכלית וסחר בינלאומי״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברת אייר בלטיק (airBaltic) ממשיכה להרחיב את פעילותה וכעת גם בתחום המטענים.

חברת התעופה הלאומית של לטביה, שחוזרת לטוס לישראל בחודש מאי הקרוב הכריזה על שותפות חדשה עם חברת UPB Nams SIA לבניית מרכז לוגיסטי גדול (Baltic Cargo Hub) למטענים בנמל התעופה של ריגה -RIX.

המתקן החדיש אמור להפוך למרכז הטיפול במטענים אוויריים הגדול ביותר במדינות הבלטיות ולהציב את נמל התעופה המתפתח של ריגה כמרכז מטען אווירי מוביל במדינות הבלטיות ובכלל.

באייר בלטיק מציינים כי המתקן החדש יהפוך את תהליכי היבוא, הייצוא וההעברה למהירים וקלים.

נכון להיום, היקף הובלת המטען האווירי בלטביה מורכב מארבעה תחומי פעילות עיקריים - יצוא וייבוא של סחורות בעלות ערך גבוה, הובלת פריטי דואר ומסחר אלקטרוני, שירותי מטען אווירי במעבר ומעבר של מוצרים שאינם צבאיים.

מרכז המטענים הבלטי החדש יצויד בציוד חדיש, חצי אוטומטי לטיפול במטענים - מערכת ניהול חומרים (MHS) וכולל סדרן דואר.

Baltic Cargo Hub יהיה בעל יכולות מיוחדות לטיפול במטענים עם חדרים ייעודיים מבוקרי טמפרטורה עבור תרופות ומוצרים מתכלים, מתחמים לסחורות מסוכנות, חיות ומשלוחים יקרי ערך.

יתרה מזאת, המרכז מהחדש ישלב פונקציונליות חיונית עבור שירות המזון והווטרינר.

בפיתוח הפרויקט נעשה שימוש ב- Building Information Modeling (BIM), טכנולוגיה מיוחדת וחדשנית שתפעל לאורך כל שלבי הבנייה שצפויה להימשך כשנה.

השטח של המרכז החדש משתרע על שטח של 6,895 מ"ר, כאשר כ-5,000 מ"ר יהיו למתקני טיפול במטענים והיתר לשטחי משרדים. הפרויקט עצמו דוגל בסביבה בנויה בת קיימא. 

Kaspars Briškens, שר התחבורה של לטביה: "מרכז המטענים החדש מסמן אבן דרך חשובה למגזר התעופה של לטביה, ומחזק את מעמדנו במפת השילוח האווירי והלוגיסטיקה באיזור. המתקן החדש זה לא רק מדגים את המחויבות שלנו לשיפור היכולות הלוגיסטיות של לטביה אלא גם מחזק את החזון האסטרטגי שלנו למינוף התעופה כזרז לצמיחה כלכלית ומסחר בינלאומי. באמצעות יוזמות כאלה, אנחנו לא רק מרחיבים את התשתית שלנו אלא גם בונים גשרים המחברים עסקים מלטביה לעולם ומטפחים חדשנות ומשפרים את התחרותיות של האומה שלנו".

מרטין גאוס, נשיא ומנכ"ל אייר בלטיק: "בשנת 2023, אייר בלטיק מסרה למעלה מ-9,400 טונות של מטען ודואר, ושמרה על מעמדה כמובילה האווירית הגדולה ביותר בנמל התעופה של ריגה עד כה. מרכז המטען החדש הקרוב יגדיל משמעותית את יכולת הטיפול שלנו במרכז בשדה״ת בריגה, ויאפשר לטפל ב-45,000 טונות של מטען בשנה. פיתוח זה לא רק יגדיל את נפח המטען של שדה התעופה, אלא גם יביא יתרונות משמעותיים לאייר בלטיק. בסך הכל, הפרויקט הזה מייצג אבן דרך משמעותית עבור חברת התעופה שלנו ומגזר התעופה של לטביה, ומציב סטנדרט חדש בטיפול במטענים אוויריים ובלוגיסטיקה באזור".

בנמל התעופה של ריגה  RIX, עברו בחודש ינואר כ-420 אלף נוסעים, כחמשת אלפים נוסעים יותר מאשר שנה קודם לכן. כמעט 338 אלף נוסעים השתמשו בנמל התעופה של ריגה לטיסות ישירות, וכ- 20% השתמשו בשדה בבירת לטביה כתחנת מעבר (82 אלף נוסעים) למדינות הבלטיות בעיקר.

אייר בלטיק צפויה לדווח בחודש מרץ על רווח של כ-668 מיליון אירו אותו רשמה בשנה שהסתיימה ובה הטיסה כ-4.5 מיליון נוסעים לצד זינוק חד בהכנסות. ב-12 החודשים האחרונים ביצעה חברת התעופה הלאומית של לטביה למעלה מ-44 אלף טיסות - 18% יותר מהשנה הקודמת. התוצאות הכספיות המלאות של החברה לשנת 2023 יוצגו ב-5 במרץ 2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Air baltic

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: