לאחר 13 שנות המתנה: התחייה החשמלית של מותג לנצ'יה
מותג היוקרה האיטלקי חוזר לתודעה עם חשמלית חדשה, דור חדש לסופר-מיני אפסילון. תחילה, הוא ישווק במדינת המקור במהדורה מוגבלת, אך זו רק תחילת הדרך
המותג האיטלקי לנצ'יה הוקם ב-1906, וזכה למעמד אייקוני עם דגמי היוקרה והראלי שלו. ב-13 השנים האחרונות הוא ירד מגדולתו, ועיקר הפעילות הסתכמה במכירת דגם אחד, מכונית הסופר-מיני אפסילון. וגם זה, רק בארץ המגף.
קונצרן סטלנטיס (שבבעלותו מותגים כמו פיג'ו, אופל, סיטרואן, קרייזלר, פיאט, אלפא רומיאו, DS ועוד) רכש את החברה, וכעת הוא מנסה להחיות את המותג ולהשיבו לתודעה הציבורית.
הדגם מבוסס על פלטפורמת CMP של הקונצרן, אותה הוא חולק עם רכבים כמו פיג'ו 208 ואופל קורסה.
לאפסילון החשמלית יש מנוע בהספק 156 כ"ס, שמניע את הגלגלים הקדמיים, ומאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות.
יש לה סוללה חשמלית בגודל 54 קוט"ש, לה טווח נסיעה מוצהר של כ-403 ק"מ. לסוללה קצב טעינה ביתית מירבי של 11 קילוואט, ועד 100 קילוואט בעמדה מהירה.
מבפנים הרכב מאובזר מאוד, עם מסך מפוצל באורך 10.25 אינץ', קישוריות לאנרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבי קטיפה עם כוונון חשמלי, איוורור ועיסוי, מערכת טיהור אוויר ועוד.
הדגם ישווק בגרסה מוגבלת ל-1906 יחידות (כשנת הקמת המותג) שתימכר רק באיטליה. גרסה זו מכונה "Cassina", על שם מותג ריהוט איטלקי יוקרתי, ומחירה מוערך בכ-40 אלף יורו.
קונצרן סטלנטיס מכריז שזה לא הדגם האחרון שנראה בעתיד הקרוב, וכי בשנת 2026 יצא לשוק קרוסאובר קומפקטי, ואילו ב-2028 יוצג דגם מסתורי, שפרטים נוספים לגביו ייחשפו בהמשך.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז