אא

עלייה של 26% בשנה: מחירי פוליסות הביטוח לרכב חוזרים לטפס

על פי הנתונים של סוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi, מחירי פוליסות הביטוח לרכב עלו ב-2% בינואר לעומת החודש החולף, והפערים בין מחירי הביטוח המקיף וצד ג' צמחו ביותר מפי שתיים. כל זאת לצד עליה בשיעור הגניבות

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

סוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi העורכת השוואות של מוצרי ביטוח, מדווחת כי לאחר עצירה של רבעון, מחירי פוליסות הביטוח לרכב ממשיכים לעלות. בחודש ינואר, נצפתה עלייה של 2%. מחירי ביטוח החובה דווקא ירדו ב-0.66% לעומת דצמבר 2023. 

בהשוואה לינואר אשתקד, מחירי הביטוח לרכב עלו ב-26% בממוצע. ותוך שנתיים בלבד, פערי המחירים בין ביטוח מקיף וצד ג' צמחו ביותר מפי שתיים: מ-900 ש"ח ב-2022, ל-1,300 ש"ח בממוצע בשנת 2023, ו-2,000 ש"ח וצפונה ב-2024. 

בחלוקה לפי דגמים, הדגם בו חל השינוי הגדול ביותר ביחס לינואר 2023 הוא טיוטה קורולה (עלייה של 33.1%), ומיד אחריו סקודה אוקטביה, עם צמיחה של 32.9%. הדגם בו חלה העלייה הקטנה ביותר הוא פורד פוקוס, עם 6.9% בלבד ביחס לינואר אשתקד.

ומה לגבי ההשוואה בין חברות שונות? הפער הולך ומעמיק, כאשר בין המקום הראשון לאחרון הפער עומד על כ-5,163 ש"ח בממוצע. 

בנוסף, בספטמבר 2023 נרשם שיא של כל הזמנים בגניבת רכבים - עם 1,800 אירועי גניבה. המחלחמה הביאה איתה ירידה בגניבת המכוניות, אך בהדרגה המספרים שבו לטווח השגרתי של כ-900 מקרים בחודש. בדצמבר וינואר המספרים החלו לטפס בשנית, ועומדים על ממוצע של 1,200 מקרים בחודש.

העלייה בשיעור הגניבות משפיעה אף היא על עלויות הביטוח, והחברות המבטחות ממשיכות להחמיר את דרישות המיגון. בשנת 2022 רק 8% מהמבוטחים נדרשו להתקין אמצעי מיגון מחמירים, וב-2023 הדרישה חלה על 16% מהמבוטחים. 

המדד של חברת Wobi מתייחס לביטוח המקיף והחובה, וכולל ניתוח חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובדיקת התנודתיות שלהן.

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: