אא

מחזיקים ברכב עבודה? ייתכן שתצטרכו להתקין דלקן כדי להזדכות על הוצאות התדלוק

ועדת הכספים החלה לדון בתקנות ניכוי הוצאות רכב לעוסקים: ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב יתרחש בתנאי שהתדלוק יעשה באמצעות התקן תדלוק אוטומטי, ושהעוסק מנהל דו"ח חודשי מרוכז לגבי כל תדלוק שבוצע. רכבים פרטיים במשקל שנמוך מ-3.5 טון ורכבי חקלאות מוחרגים מהדרישה

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, החלה לדון בשינוי תקנות מס הכנסה בתחום ניכוי הוצאות רכב.

לפי ההצעה, "בכדי להיאבק בהונאות המס ובתופעת ההון השחור", ניכוי הוצאות עבור תדלוק רכב יהיו בתנאי שהותקן ברכב התקן תדלוק אוטומטי, ושהתדלוק עבורו נדרשת ההוצאה נעשה באמצעות ההתקן. בנוסף, על העוסק לנהל דו"ח חודשי הכולל את ריכוז הפרטים המופיעים בחשבונית המס, לגבי כל תדלוק שבוצע באותו החודש.

הרכבים אשר יהיו פטורים מההנחיה הזו הם רכבים פרטיים במשקל שנמוך מ-3.5 טון, ורכבי חקלאות (דוגמת טרקטורים, מלגזות וכלים דומים) שמתדלקים בשטח ולא בתחנות דלק מסודרות.

התקנות יכללו בעיקר משאיות, אוטובוסים וכלים כבדים, שם לפי רשות המיסים נמצאו פערי דיווח של כמעט פי 2 בין חברות שניהלו רישום מסודר לכאלו שלא.

מצד המתנגדים לתיקון החוק, עלו טענות כי לא כל רכבי החקלאות מוחרגים מהשינוי, וכי יש בעלי מקצוע שמשתמשים ברכבים ששוקלים יותר מ-3.5 טון. בנוסף, מי שיתדלק תחת התקנות החדשות לא יוכל להנות מהנחות מזומן ואפליקציות שונות. עלו אף הצעות כי מוטב לעבור לשימוש במצלמות, בטענה שטכנולוגיית הדלקן עתידה להיעלם בשנים הקרובות. חלק מהקולות הציעו להחמיר את הענישה לעוברים על החוק (כולל מאסר בפועל), במקום לתקן את החוק עצמו ולהקשות על כלל בעלי העסקים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, סיכם את הדיון: "תבחנו את הדברים, אולי לעשות הוראת שעה לשנה ולקחת את ההצעות האלה וליישמם במהלך התקופה, עולה שיש פתרונות הרבה יותר זולים ומתקדמים, השאלה אם לא מפספסים פה. גם נושא ההנחות במזומן והאפליקציות שעלו, בנוסף ביקשו החברים גם נתונים. יש פה חברי קואליציה שרוצים שההצעה תעבור, שהצהירו כי לא יצביעו בעדה כרגע, לכן יש לקחת זאת בחשבון".

השינוי, במידה ויחול, יכנס לתוקף עוד השנה.

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: