אא

הרכבת הקלה של הצפון מתקרבת

נבחרה הזוכה במכרז הענק של משרד התחבורה להקמת קו הרכבת הקלה מחיפה לנוף הגליל ונצרת. ומתי הצפי להפעלתה?

הרכבת הקלה בתל אביב. בקרוב גם בצפון (צילום: SHUTTERSTOCK) הרכבת הקלה בתל אביב. בקרוב גם בצפון (צילום: SHUTTERSTOCK)

קבוצת החברות אלסטום, אלקטרה ומנרב, זכתה היום (יום ב', 19.2.24) במכרז משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת חוצה ישראל להקמה והפעלה של הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה לנוף הגליל ונצרת.

הרכבת הקלה "נופית" מתעתדת לחזק את הפריפריה הצפונית בישראל ולחבר אותה למרכז הארץ. זהו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים בישראל בתחום התחבורה הציבורית.

תהליך המיון כלל מספר שלבים, שבסופם הגיעו לשלב הגמר ארבע קבוצות שכל אחת מהן הורכבה מחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות בתחומן. 

שרת התחבורה מירי רגב: "ההכרזה היא בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי".

הפרויקט עצמו כבר יצא לדרך בשלב התשתיות. השלב השני שיוצא היום לדרך, יכלול תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חישמול, כרטוס ומידע לנוסעים; הקמת המסילות, התחנות, מתחם תחזוקה וחניה (דיפו) ומרכז בקרה; רכש הקרונות והציוד והפעלה ואחזקה של הקו לתקופה של כ-25 שנה. עבודות הזכיין צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה ויימשכו כ-4 שנים כך שהצפי להפעלה הוא לקראת סוף העשור הנוכחי.

אורך קו הרכבת הקלה "נופית" הוא כ-41 ק"מ, והוא יכלול כ-20 תחנות, בחלקן עם חניוני "חנה וסע" צמודים, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-30 רכבות בתדירות מרבית של כל 4 דקות, וצפויים לנסוע בה כ-100 אלף איש ביום, במהירות נסיעה של עד 100 קמ"ש בקטעים הבינעירוניים.

עד שנת 2040, צפויה אוכלוסיית הגוש העירוני נצרת לגדול בכ-40%, ובשפרעם וקריית אתא בכ-70%. צפי הגידול בתעסוקה לתקופה זו הוא כ-60%.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הרכבת הקלהחיפה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: