אא

שנה חלומית ושוברת שיאים: נמל התעופה של דובאי מסכם את 2023

עם עלייה של 31.7% וסך של 87 מיליון אורחים במהלך 2023, נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) סוגר שנה היסטורית. וגם: מהם היעדים המובילים ואיזו עיר אירופאית תפסה את המקום הראשון? כל הנתונים

נמל התעופה של דובאי. צילום: Shutterstock נמל התעופה של דובאי. צילום: Shutterstock

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) מנפץ שיאים ורושם את השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה שלו.

זינוק במספר האורחים

בשנת 2023, עברו בנמל התעופה 86,994,365 אורחים. מדובר בעלייה מרשימה של 31.7% מהשנה שעברה, ואף גבוהה בקצת פחות מאחוז מהמספר שנרשם ב-2019 (86.4 מיליון).

החודש העמוס ביותר בנמל התעופה היה דצמבר, עם 7.8 מיליון אורחים, כאשר במהלך כל הרבעון הרביעי עברו סך של 22.4 מיליון אורחים בנמל, עלייה של 13.8% בהשוואה לרבעון הרביעי של השנה שעברה. 

היעדים המובילים

את המקום הראשון תפסה הודו (11.9 מיליון אורחים), אחריה ערב הסעודית (6.7 מיליון אורחים) ובריטניה (5.9 מיליון אורחים). מדינות נוספות שבלטו הן ארה"ב (3.6 מיליון), רוסיה (2.5 מיליון) וגרמניה (2.5 מיליון).

בגזרת הערים, לונדון שמרה על מעמדה כיעד המוביל (3.7 מיליון אורחים), אחריה ריאד (2.6 מיליון אורחים) ומומבאי (2.5 מיליון אורחים).

תפעול, שירות וזמני ההמתנה

הנמל עיבד סך של 77.5 מיליון תיקים בשנת 2023, מה שהופך אותו לנפח הגבוה ביותר של תיקים המנוהלים במהלך שנה קלנדרית בשדה התעופה. למרות עלייה של 24.6% מהשנה שעברה בנפח הכבודה, הנמל שמר על שיעור הצלחה של 99.8%, עם 2.4 מזוודות לא תקינות לכל 1,000 נוסעים.

מעל ל-95% מהאורחים חוו פחות משבע דקות של זמן המתנה בביקורת דרכוני יציאה בעוד שזמן ההמתנה הממוצע בבדיקה ביטחונית ביציאות היה פחות מארבע דקות עבור 97.5% מהאורחים.

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

פעילות המטען

במהלך השנה טיפל הנמל במטענים בהיקף כולל של 1,805,898 טון - ירידה קלה של 4.5% בהשוואה לשנה הקודמת. כמויות המטען רשמו צמיחה של 20.4% בהשוואה לשנה ברבעון הרביעי והגיעו ל-506,018 טון.

שיח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, נסיך הכתר של דובאי: "ההופעה המרהיבה של הנמל בשנת 2023 היא עדות מהדהדת למנהיגות בעלת החזון ולנחישותו של הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות והשליט של דובאי, להשיג צמיחה ומצוינות בין המגזרים, תוך התגברות על כל האתגרים לאורך הדרך. ביצועים אלו מדגישים את מעמדה של דובאי כיעד התיירות הפופולרי ביותר בעולם ואת תפקידה המרכזי במסחר ומסחר עולמיים, המאפשרים קישוריות ללא תחרות, קיבולת תעופה ותשתית לוגיסטית שנבנתה בהתמדה לאורך השנים״.

פול גריפית'ס, מנכ"ל שדות התעופה של דובאי: "אני גאה בכולם בדובאי אינטרנשיונל, על המסירות והחתירה הבלתי פוסקת למצוינות, שהניעה אותנו לשבור רבים מהשיאים שלנו. 2023 הייתה שנה יוצאת דופן ומהווה עדות למחויבות הבלתי מעורערת שלנו למצוינות תפעולית, יעילות, חדשנות ואספקת חווית אורח למופת. במבט קדימה, אנו מחדשים את המחויבות שלנו לשפר ביחד את חווית שדה התעופה עבור כל האורחים שלנו על ידי השקת פרויקטים משמעותיים לשיפוץ מתקנים בנמל ולחיזוק התשתית שלנו לצמיחה עתידית. DXB נותרה ממוקמת היטב כמובילה עולמית, ומציבה את תקן הזהב לחוויות אורחים יוצאות דופן ומצוינות תעופה בינלאומית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאינמל התעופה הבינלאומי של דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: