אא

הוואי מתכננת 'היטל אקלים' על תיירים: "מחיר קטן כדי לשמור על גן העדן"

עקב תיירות היתר ופגיעה של התיירים בחופים ובנופים, מושל הוואי מציג הצעת חוק שתטיל על כל התיירים 25 דולר 'היטל אקלים' כדי להתמודד עם הנזקים

חוף וייקיקי. צילום: shutterstock חוף וייקיקי. צילום: shutterstock

במדינת האיים, הוואי, השייכת לארצות הברית, מתגוררים פחות מ-1.5 מיליון תושבים, אבל בשנה שעברה הגיעו 9.5 מיליון תיירים לבקר בה, בעיקר בזכות החופים שלה.

ההערכה היא שהתיירות מכניסה כ-16 מיליארד דולר להוואי בשנה, אך הטבע והתשתיות באיים סובלים, והתנהגות מתמשכת חסרת כבוד מצד התיירים מאלצת את הוואי לגייס כספים כדי לבטל או לצמצם את הנזקים.

עוד בשנת 2022 הוואי התחננה לעצירת מספרים כה עצומים של מבקרים, והדגישה שאלפי תיירים, במיוחד מארה"ב, הופכים את הכבישים, החופים והמסעדות של האיים לבלתי שמישים, במיוחד עבור המקומיים.

מושל הוואי, ג'וש גרין, מציע להתמודד בתיירות היתר ומציג הצעת חוק שתטיל 25 דולר, 'היטל אקלים' על כל התיירים המבקרים.

ההיטל, אם יאושר בבית הנבחרים, יוטל על כל הנוסעים בעת הצ'ק-אין בבתי מלון או בהזמנות נופש, והוא צפוי לגייס כ-68 מיליון דולר בשנה, שישמשו להגנה על חופי המדינה ולמניעת שריפות.

המושל גרין בהודעה לתקשורת הסביר: "זה מחיר קטן מאוד לשלם כדי לשמור על גן העדן", והוסיף שהמס יעזור גם לממן ביטוח אסונות לתושבים וכן נקודות אש חדשות כדי להגן על קהילות פגיעות.

אמנם ישנם תומכים רבים ב'היטל האקלים', שאומרים שהוא הכרחי על מנת לעזור לכסות את הנזקים שהמבקרים גורמים למערכת האקולוגית השברירית של המדינה.

עם זאת, כמה מלונאים ורבים אחרים התלויים בתיירות חוששים שהעמלות החדשות המוצעות ירתיעו מבקרים ויהפכו את פרנסתם לקשה יותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הוואיארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: