נהיגה ראשונה בסיטי טרנספורמר: רכב חשמלי זעיר ועירוני שמתקפל לרוחב של מטר אחד
לאחר עשור של פיתוחים, סיטי טנספורמר חשפה את האב טיפוס של הרכב החשמלי המתקפל שלה, שנועד לשים סוף למצוקת החנייה והפקקים בעיר. יצאתי לנסיעת מבחן ודיברתי עם מייסדי החברה
חברת סיטי טרנספורמר (City Transformer) הוקמה בשנת 2014 במטרה לשנות את האופן בו אנו מתניידים בערים הגדולות.
יצרנית המכוניות הזעירות הישראלית כבר פיתחה 6 אבות טיפוס לדגם הראשון שלה, וכעת הוא בתהליכי ייצור סדרתי מתקדמים במינכן שבגרמניה. ביולי הקרוב צפויה השקה עולמית ל-CT-2 במילאנו שבאיטליה.
אני זכיתי לנהוג על ה-CT-1, אב הטיפוס השישי, שדומה לתוצר המוגמר בכ-65%. מדובר ברכב חשמלי זעיר, שנכנס בקלות בחניות צרות (כולל חניות שמיועדות לאופנועים), וגם יכול לחלוק נתיב עם רכב זהה ולהתחמק מהפקקים.
חלק מחזון החברה הוא שהרכב ישמש כרכב שיתופי, אך גם בתור רכב פרטי הוא יעזור להתמודד עם מצוקת החנייה. רוחבו הוא 1.4 מטר - או מטר בלבד במצבו המקופל. תהליך הכיווץ של הרכב יכול להתבצע בעמידה ובנסיעה, ואינו משפיע כלל על המרחב הפנימי שלו - אלא רק על המרחק בין הגלגלים.
הסיטי טרנספורמר יכול לשמש שני אנשים (שיושבים אחד מאחורי השני), אבל עיקר ייעודו הוא כרכב לנהג בודד. בעת קיפול המושב האחורי נפח תא המטען גדל ל-350 עד 400 ליטר, והחברה כבר עובדת על פיתוח דגם נוסף, שישמש כרכב לוגיסטיקה והפצה עירוני ויצויד בתא מטען בנפח 1,000-1,500 ליטר.
בתצורה המקופלת תוכלו לנסוע בסיטי טרנספורמר במהירות מירבית של 30 קמ"ש (או 45 קמ"ש בגרסה שתצא לשיווק) - ועד 90 קמ"ש בצורה ה"פתוחה".
לשם הטמעת מערכות הבטיחות ברכב, סיטי טרנספורמר חברו לסטראטאפ ישראלי נוסף - Ride Vision. בין התרעות הבטיחות הזמינות נמצאות התרעה על סכנת התנגשות מלפנים, אי שמירת מרחק, ואזהרות לגבי עצמים ב"שטחים המתים".
מחירו הצפוי ה-CT-2 שישווק באירופה הוא 16 אלף יורו, לפני מיסים. בארץ טרם ידוע המחיר הסופי, אך כנראה שהוא ינוע בין 90-100 אלף ש"ח, אלא אם הקטגוריה תזכה להקלת מס.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז