אא

מגדל אייפל: העובדים שובתים ואתר התיירות הפופולרי נסגר למשך 4 ימים

העובדים דורשים תוספות שכר ותחזוקה משופרת של המגדל, המניב הכנסות עצומות לבעלת הבית, עיריית פריס, שנפגעה מסגירתו בתקופת הקורונה ובהפגנות נגד הממשלה בשנה שעברה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

החל מאתמול, יום רביעי 21 בפברואר, עובדי מגדל אייפל החלו לשבות, ואתר התיירות הפופולרי ביותר בצרפת, מדינת התיירות המובילה בעולם, נסגר למשך 4 ימים. נציגי השובתים התריעו כבר בעבר, כי פעולת המחאה שלהם "עלולה להימשך מספר ימים, אפילו שבועות".

העובדים השובתים דורשים תוספת שכר ביחס להכנסות ממכירת כרטיסים. הם גם דורשים תחזוקה משופרת של המגדל בן 135 השנים, נוכח סימני החלודה בחלקים ממנו.

מנהיגי האיגוד מתחו שוב ביקורת על המודל העסקי של מפעיל המגדל, ואמרו שהוא מבוסס על אומדן מנופח של מספר המבקרים העתידי, על חשבון עלויות התחזוקה ושכר העובדים.

מגדל אייפל פתוח בדרך כלל 365 ימים בשנה. נוכח השביתה הנוכחית אתר המגדל מודיע שהמגדל סגור, והאתר מציע לבדוק את המידע על זמני פתיחה, וגם מייעץ למבקרים עם כרטיסים אלקטרוניים, שניתן לקנות עד חודשיים מראש, לבדוק את האימייל שלהם לקבלת מידע.

גם בשנה שעברה מגדל אייפל היה סגור למבקרים למשך 10 ימים במהלך הפגנות מסיביות ברחבי צרפת נגד תוכנית הממשלה לרפורמה במערכת הפנסיה במדינה.

המגדל מכניס מיליוני אירו מדי שנה לעיריית פריס, בעלת הבית. סגן ראש העירייה, עמנואל גרגואר, ציין כי סגירות נרחבות במהלך מגפת הקורונה פגעו בהכנסה שנתית של 130 מיליון אירו, והדגיש כי המגדל במצב טוב והעירייה מצפה, שהחברה המפעילה את המגדל תפתור את הבעיה עם השובתים.

ראוי לציין כי מגדל אייפל אמור להופיע באופן בולט בפרסומים השונים לקראת המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בקיץ הקרוב בעיר, והמדליות האולימפיות והפראלימפיות מוטבעות עם חלקים מגוש ברזל משושה, שנלקח מנקודת הציון ההיסטורית. כמו כן, בעקבות המשחקים בשנה הקרובה המגדל צפוי לקלוט מספרי שיא של מבקרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריסצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: