אא

האוצר: "יש עובדי ניקיון ישראלים למלונות בחל"ת". התאחדות המלונות: "מוכנים לקבל אותם מחר"

במהלך ועדת הכלכלה של הכנסת פרץ ויכוח בין היו"ר לנציג האוצר שאמר: "יש עובדים ישראלים בחל"ת". ח"כ פסל ענה לו: "בהתאחדות המלונות אומרים שאין מנקים ישראלים. אתה מייצר מציאות שלך"

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

ויכוח התפתח במהלך ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שנערכה לאחרונה בנושא העסקת עובדים במלונאות, אודות המחסור בעובדים בתחומי הניקיון.

הוויכוח פרץ בין חברי הוועדה לבין רום בר-אב, רפרנט תעסוקה באגף התקציבים, במשרד האוצר. נציג האוצר ניסה להציג שיש עובדים ישראלים שיכולים לעבוד בניקיון מלונות ואמר: "כשבוחנים את נתוני התעסוקה בענף התיירות מתקבלת תמונה מעט מורכבת יותר ממה שמוצג כאן. נכון לסוף חודש ינואר יש כמעט 10,000 עובדים בחל"ת מענף התיירות, מתוכם כ-3,000 עובדים במשלחי היד שהיו"ר ציין, אותם משלחי יד שמתאימים לסוג של עובדים זרים, חדרנים וכן הלאה".

באולם נשמעה קריאה: "יש חדרנים ישראלים?". ח"כ לשעבר אסנת מארק: "בטח, כולם יבואו". סיון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות: "אני מוכנה לקבל אותם מחר". נציג האוצר בר-אב המשיך: "יש כ-20,000 עובדים מענפי האחזקה והניקיון ועוד 26,000 עובדים תחת סיווג שנקרא כללי וללא ניסיון, אבל יש פול רחב מאוד".

יו"ר הוועדה דוד ביטן הגיב ואמר: "אני לא מבין, אתה מנהל את בתי המלון? הם אומרים שאין עובדים כאלו. אם תביאו אותם, הם ייקחו אותם. מה אתה רוצה? אני לא מבין... אתה לוקח בשיקול שאולי יהיה עובד".

בר-אב המשיך והתעקש: "חשוב לי להגיד שיש פול משמעותי של עובדים ישראלים שנמצאים כרגע בחל"ת שעשויים להתאים לזה".

ח"כ ביטן הגיב: "שהם לא רוצים לעבוד בתחום". ח"כ משה פסול הצטרף להתקפה על נציג האוצר ואמר: "מה זה עשויים להתאים? אומרים בהתאחדות המלונות שאין מנקים ישראלים. אתה מייצר מציאות משלך".

מנכ"לית התאחדות המלונות סיון דטאוקר גם הגיבה : "יתרה מזאת, משרד התיירות עשה יריד תעסוקה". ח"כ לשעבר אסנת מארק: "עשו יריד תעסוקה, מישהו יודע להגיד כמה עובדים גויסו ביריד הזה? אפס, אפס".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותועדת הכלכלהועדת הכלכלה של הכנסתדוד ביטן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: