אא

"הממשלה חיה בלה לה לנד, בינתיים העסקים קורסים"

ליאור גלפנד יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת עולה להתקפה על הטיפול בממשלה בסוכנים: "יש להם את כל הזמן שבעולם, 60% לא עוסקים כעת בתיירות הנכנסת"

ליאור גלפנד. צילום: חן גלילי ליאור גלפנד. צילום: חן גלילי

ענף התיירות הנכנסת לישראל ממשיך להיפגע מהמלחמה, והממשלה עדיין לא נרתמת לסיוע כאשר עד עתה, לא אושר מתווה העזרה לחודשים ינואר-מרץ.

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, לא חוסך בביקורת ומשתף את פספורטניוז: ״הממשלה שלנו חיה בלה לה לנד בכל מה שקשור להתאמת התגובה למציאות וצרכים של הענף שלנו. יש להם את כל הזמן שבעולם ובינתיים העסקים קורסים".

גלפנד ממשיך ומציין כי "דווקא מבחינת התיירות יש ניצוצות לתקווה באוויר בכל מה שקושר לפתיחת השמים מחדש, חזרת חלק מחברות התעופה והעובדה שיונייטד חוזרת לטוס לישראל כי השוק האמריקאי הוא השוק המוביל לישראל בגלל כל נושא הסולידריות. מאוד מקווים שעוד חברות תעופה יעשו את הצעדים הדומים. החברות האירופיות גם חוזרות, נתב"ג עושה רושם שמשתפר. זה עדיין לא מבטיח תנועה ל-2024, אבל יש פה בפירוש ניצוצות״.

״אנחנו עובדים עם שר התיירות כץ, הוא מחזיק התיק שלנו, אנחנו סומכים ומקווים שהוא לא ישכח את התעשייה שלנו בתוקף תפקידו. עד עכשיו הוא הוכיח שהוא מטפל בנו, נקווה שזה אכן יצליח לצאת סוף סוף אל הפועל. שר התיירות עושה מלחמה שלו בקופה הקטנה שלו יחסית לכל הנזקים שיש במדינה".

יש חשש שחלק מהעסקים יקרסו?

"חד משמעית. ככל שמאחרים בתגובה להבטחה של איזושהי תקווה לפיצויים בין שימור עובדים וכו'. נראה עוד מעט עסקים קורסים. בשיחות עם קולגות שלי כולם שואלים את השאלה כמה עוד אני אמשוך על חשבוני. זה יהיה די נדוש לחזור על זה שחשבנו שזה משהו שייקח כמה חודשים, חצי שנה, לגמרי לא שם. ברור בתעשייה שלנו כי 2024 כמעט אבודה".

אם מישהו פונה אליך ושואל אותך, האם כדאי לעבוד כסוכן תיירות נכנס, מה אתה אומר לו? לא להתקרב?

"אני אומר לו שאשמח לייעץ על מקצועות אחרים ופחות מסוכנים בימים תלויים אלה".

כמה סוכנים יש כיום?

"בלשכה חברים כיום 150 חברות, יכול להיות בין 3-300 אנשים בחברות בגדלים שונים. אנו מעריכים שהיינו מעל 2,500 מועסקים ערב תחילת המלחמה, וכיום כאשר אתה מנקה מי שבחל"ת או לא יחזור, אנחנו נוגעים באלף עובדים בלבד. לדעתי איבדנו כבר 1,500 עובדים, לא איתנו בדרך כזו או אחרת. זה 60% שלא עוסקים כיום במקצוע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראללשכת מארגני תיירות נכנסתליאור גלפנדמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: