הטיסות בארה"ב מתייקרות: חברות תעופה מעלות את תעריפי שליחת הכבודה
נוכח ההתייקרויות והגידול בהוצאות, חברות התעופה מחפשות מקורות הכנסה נוספים ובאופן מעשי מעלות את מחירי הטיסות
חברת JetBlue הייתה הראשונה, שהעלתה את תעריף שליחת הכבודה בטיסות פנים באמריקה הצפונית. החברה ציינה כי היא העלתה את מחירי הכבודה הנשלחת לבטן המטוס, מכיוון ש"עלות עשיית העסקים עלתה באופן משמעותי עקב עלייה בשכר, עלויות דלק גבוהות יותר ולחץ אינפלציוני".
החברה הוסיפה כי העלאת התעריף מהווה "צעד אחד שאנו עושים כדי להחזיר את החברה שלנו לרווחיות ולכסות את העלויות המוגדלות של הובלת הכבודה".
עפ"י תעריפי החברה, עלות המזוודה הראשונה עולה ל-35 דולר, אם הוזמנה מראש באינטרנט, או 45 דולר בשדה התעופה. גם אלסקה איירליינס העלתה את התעריפים באופן דומה ב-5 דולר.
בשבוע שעבר גם אמריקן איירליינס העלתה את התעריף עבור הכבודה: מזוודה ראשונה 35 דולר, אם הוזמנה מראש באינטרנט, או 40 דולר בשדה התעופה. מזוודה נוספת עולה 50 דולר בשדה התעופה ו-45 דולר בהזמנה מראש.
בסוף השבוע גם יונייטד איירליינס הודיעה על העלאת דמי הכבודה. נוסעי יונייטד, שטסים במחלקת אקונומי בארה"ב, משלמים 40 דולר בשדה התעופה עבור מזוודה ראשונה, או 35 דולר בהזמנה מראש, וגם אצלה מזוודה נוספת עולה 50 דולר בשדה התעופה ו-45 דולר בהזמנה מראש.
החברה טוענת כי עליית התעריפים חיונית, כי עלויות התחזוקה וחוזי העבודה החדשים של העובדים התייקרו משמעותית.
אגב, החברה היחידה בארצות הברית שלא גובה על שליחת כבודה היא סאות'ווסט איירליינס.
בסך הכול חברות התעופה האמריקניות מרוויחות יפה מהגבייה על שליחת כבודה בטיסות פנים, סכום של כ-5 מיליארד דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2023.