אא

בוחרים בישראל: ההמלצות שלנו לאתרים האהובים בערים הגדולות בארץ

לרגל יום הבחירות המקומיות בישראל, כתבות וכתבי פספורטניוז ממליצים על האתרים האהובים עליהם בירושלים, חיפה, תל אביב ובאר שבע. לכו לבחור וצאו לטייל. וגם: בסוף הכתבה מחכה לכם היפופוטם

נחל שיח בחיפה (צילום: ניצן אביטל) נחל שיח בחיפה (צילום: ניצן אביטל)

ירושלים: המוזיאון של המדינה

בילדותי הירושלמית חציתי את העיר לאורכה ולרוחבה, אך יש מקום אחד שתמיד רלוונטי לבקר בו. הוא חוצה גילים, מגדרים ודתות, משמר את ההיסטוריה ונותן דרור לחדשנות. אני לא מדברת על הכותל והעיר העתיקה, אלא על מוזיאון ישראל.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מדובר באחד המוזיאונים הגדולים במזרח התיכון, והחשוב ביותר בארצנו. הוא תמיד מתחדש, וגם שומר פינה חמה ליצירות אמנות על-זמניות שאסור לפספס.

לצד תערוכות עדכניות מתחלפות כמו "דרום אדום", תמצאו תערוכה שמתכתבת איתה ועוסקת במלחמת יום כיפור.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

חולקים איתן את מרחב המוזיאון פריטים מכל רחבי העולם ומתקופות שונות בהיסטוריה. אם תרצו לחקור את עברו של העם היהודי, תוכלו לראות, בין השאר, את מגילות ים המלח, אוסף של שקלים דמיוניים, אמנות מסופוטמית, בתי כנסת משלוש יבשות שונות ואוסף יודאיקה מכובד. (אירה מקיינקו)

חיפה: תצפיות, נחל ומעיין

יש כמה נקודות תצפית מטריפות על חיפה וזו לגמרי אחת המדהימות ששוות ביקור. זה מדובר במקום נהדר (שכנראה רק חיפאים מכירים) לפיקניק או פק”ל ואפילו לשבת ולצפות בשקיעה. מקום רגוע, שקט ורומנטי שנמצא בקצה שכונת כרמליה (מקום מגוריי) ונקרא “סוף העולם”. בשביל למצוא אותו צריך לשים בוויז את הכתובת: רחוב ויצ”ו 29, חיפה.

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

בסמוך לשכונת כרמליה יש מסלול נחמד, שאורכו בערך שני קילומטרים. זהו נחל אכזב ואינו מסלול מעגלי. תחילת המסלול בכתובת לוטוס 5, כרמליה וסיום המסלול ברחוב המלך שלמה. במידה וישנה אפשרות (ואתם עם שני רכבים) מומלץ להשאיר בנקודת הסיום רכב. במידה ולא, ניתן להגיע בחזרה לנקודת ההתחלה בתחבורה ציבורית או במונית. המסלול פתוח לכל והוא ללא תשלום וללא צורך בהרשמה.

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

מעיין עין אחוזה: בלב העיר חיפה נמצא המעיין המקסים שאתם חייבים לבקר בו. כדי להגיע למקום צריך לכתוב בוויז רחוב ויתקין בחיפה ולחנות ממש אחרי הפנייה בתחילת הרחוב (בצומת הרחובות פרויד ו-ויתקין). ממש בסמוך יש תחנת אוטובוס ומאחוריה מדרגות המובילות לנחל אחוזה. אחרי הירידה במדרגות תראו פיצול ובוחרים בשביל הימני. הליכה של כמה דקות ואתם מגיעים לבריכה הקסומה. המים קרים, מרעננים וממש כיפיים לטבילה. מסלול קצר וכיפי, גם למשפחות, ללא עלות או הרשמה. בסופי שבוע המקום עמוס, תגיעו כמה שיותר מוקדם! (ניצן אביטל)

צילום: ניצן אביטלצילום: ניצן אביטל

תל אביב: התצפית היפה ביותר על החוף

במרחק דקות הליכה מהקצב המוכר של תל אביב, מתחבאת בגן העצמאות שלצד חוף הילטון בעיר אחת מנקודות התצפית היפות ביותר על קו החוף. מדובר באנדרטת הטייסים שהוקמה לזכרם של שני קציני חיל האוויר שנהרגו במלחמת העצמאות, אהרון דוד שפרינצק ומתי סוקניק.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מטוסם של השניים הופל במלחמה על ידי טילי נ"מ שנורו מאוניה מצרית, והם התרסקו אל תוך הים. במקום נמצאת אנדרטה מרשימה ועוצמתית משנת 1956 של עמוד בטון בגובה 9 מטרים ובראשו פסל ציפור נטויה ממתכת בגודל 6 מטרים.

נקודת התצפית ממנה תוכלו לראות את הנוף המרהיב בין הרצליה ליפו, היא גם אתר מושלם לפיקניק ואם השמש מאירה לכם פנים, גם נמצאת ממש מעל מסלול הירידה אל חוף הים הרגוע שאל מול שובר הגלים. מומלץ בקור, ובחום. (עמית קוטלר)

באר שבע: לך לך למדבר(יום) וצפה בהיפופוטמים

הוא היה צריך להיפתח ערב המלחמה, אך הפתיחה הרשמית נדחתה ועכשיו הוא סוף סוף פתוח לקהל: פארק החיות החדש של באר שבע, המדבריום. הג'ירף טריו שנולד לג'ירפה טוי, התאומים הבבונים שנולדו למשפחה שגרה בנווה המדבר, ההיפופוטם צ'יפופו וחברו שמוליק, כולם גרים במדבריום.

צילום: דיאגו מיטלברג, באדיבות צילום: דיאגו מיטלברג, באדיבות

אמנם יש כאן הרבה תוכניות חינוכיות אודות בעלי החיים וחיי המדבר, אבל אפשר בהחלט גם להמליץ על ביקור פחות לימודי ויותר מהנה לכל המשפחה בפארק החדש. שימו לב! הפארק פועל 7 ימים בשבוע. מחירי הכניסה לרגל ההרצה: 57 שקלים למבוגר, 47 שקלים לילד, 36 שקלים לתושבי באר שבע.

צילום: דיאגו מיטלברג, באדיבות צילום: דיאגו מיטלברג, באדיבות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיולים בארץחיפהתל אביבירושליםבאר שבעבחירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: