אא

ערב הסעודית – שיאי תיירות ב-2023: 106 מיליון תיירים, יותר מ-27 מיליון בינלאומיים

ערב הסעודית זכתה להכרה והערכה בינלאומית מארגון התיירות של האו"ם UNWTO וממועצת הנסיעות והתיירות העולמית WTTCעל ההישג התיירותי המרשים של יותר מ-100 מיליון תיירים בשנת 2023.

ריאד, בירת ערב הסעודית. צילום: 123rf ריאד, בירת ערב הסעודית. צילום: 123rf

ערב הסעודית הגיע להישג יוצא דופן בענף התיירות, העובר משמעותית את היעד הקודם שנקבע לשנת 2030, ומציבה את המדינה כמעצמת תיירות עולמית מתפתחת.

מספר התיירים הכולל, הן מקומיים והן בינלאומיים, הגיע ל-106.2 מיליון בשנת 2023. נתון זה מייצג עלייה מדהימה של 56% בהשוואה ל-2019 ועלייה משמעותית של 12% בהשוואה ל-2022. מספר התיירים הבינלאומיים הגיע ל-27.4 מיליון, עלייה ניכרת של 56% משנת 2019 ועלייה מרשימה של 65% בהשוואה ל-2022.

ההישג המרשים של ערב הסעודית זכה אף להערכה והוקרה בינלאומית מארגון התיירות של האו"ם UNWTO וממועצת הנסיעות והתיירות העולמית .WTTC

משרד התיירות הודיע כי הממלכה השיגה ציון דרך זה 7 שנים לפני היעד הראשוני של 2030. מונעת מההצלחה הזו הממלכה קבעה כעת יעד שאפתני חדש: 150 מיליון תיירים עד 2030.

התיירות מהווה תרומה משמעותית לכלכלת המדינה, כאשר תיירים מקומיים ובינלאומיים הוציאו למעלה מ-250 מיליארד ריאל (קרוב ל-70 מיליארד דולר) בשנת 2023. הוצאה זו מייצגת למעלה מ-4% מהתמ"ג ו-7% מהתמ"ג, לא כולל נפט, המשקפים את התפקיד המשמעותי של התיירות בגיוון כלכלת ערב הסעודית.

שר התיירות, אחמד אל ח'טיב, ציין: "תיירות היא נדבך מרכזי בשינוי הכלכלי של המדינה במסגרת חזון 2030, יצירת מקומות עבודה והכנסות לממלכה. אנו מודים הן לארגון תיירות האו"ם והן למועצת התיירות העולמית כשותפים מוערכים במסע שלנו למגזר תיירות בר קיימא ומשגשג".

השר הוסיף: "המטרה שלנו היא להעשיר את חוויות התיירים, לגוון אפשרויות למבקרים מקומיים ובינלאומיים ולשפר את מתקני האירוח יחד עם שירותים אחרים. אנו מחויבים ליישר קו עם חוויות ושיטות עבודה בינלאומיות ברמה הגבוהה ביותר. גישה זו תורמת לעיצוב עתיד משגשג לענף התיירות שלנו, לשיפור איכות החיים ולחיזוק מעמדה של הממלכה במפת התיירות העולמית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ערב הסעודית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: