אא

ענקית השייט נורוויג'ן קרוז ליין מציגה: המדריך המלא לקרוזים

דרך ההזמנה, הביטוח שנדרש לעשות, האינטרנט, המזוודה, זמן ההגעה לנמל, סיורים עצמאיים ועוד. מנהל הפיתוח של חברת NCL בישראל, על ההנחיות והדגשים החשובים שאתם חייבים לדעת

Norwegian Encore באלסקה. צילום: יח״צ נורוויג׳אן Norwegian Encore באלסקה. צילום: יח״צ נורוויג׳אן

יציאה לקרוז היא חוויה ייחודית של טיול ימי מרגיע ומפנק, הזדמנות לבקר במקומות חדשים ומרשימים ללא צורך בארגון ותכנון רב, אפשרות ליהנות ממגוון שירותי פנאי ובילוי על ספינה והזדמנות להכיר אנשים חדשים מכל העולם. השייט מציע חווית טיול בה תוכלו ליהנות מתפריטי אוכל מגוונים, שירותי ספא ובריאות, הופעות ובילוי לכל המשפחה לפעילות ספורטיבית והכל באתר נופש מפנק על המים.

אבל עדיין, אנחנו הישראלים אוהבים לחקור ולדעת הכל וששום דבר לא יפתיע אותנו בדרך, ולכן אייל סולומון, מנהל הפיתוח של נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) בישראל בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בעולם ההפלגות, מרכז את ההנחיות והדגשים החשובים לנוסעים לפני שמזמינים או יוצאים להפלגות.

אוניית נורוויג'יאן בליס של נורוויג'יאן קרוז ליין. צילום: NCLאוניית נורוויג'יאן בליס של נורוויג'יאן קרוז ליין. צילום: NCL

עם מי עדיף לבצע הזמנה?

מומלץ לבצע הזמנה אצל סוכן נסיעות ישראלי, כך שתמיד יש כתובת ואם יש שאלה או בעיה, יש למי לפנות. היו מקרים של לקוחות שהזמינו דרך סוכנים במדינות אחרות ובעת צרה לא קיבלו מענה ו/או החזר כספי.

מה לגבי ביטוח וביטול ההפלגה?

ביטוח נסיעות לחו"ל כל אדם צריך לעשות לעצמו ואת העלות בהתאם לאיכות בריאותו. לגבי ביטול הפלגות. חשוב לזכור כי חברות הקרוזים כולן בינלאומיות וכאשר מבטלים בתוך הימים שהוגדרו מראש אין הקלות כמו דחייה, שינוי שם וכו', לכן מומלץ להימנע ממצבים כאלה. חלק מחברות השייט מציעות ביטוח הכולל סעיפי החזר כספי או שובר בעת ביטולו.

איך בוחרים חדר ומה בדיוק מכניסים לתוכו?

כמתכננים שייט, בחירת חדר היא חלק חשוב מהחוויה הכוללת. לאוניות שייט יש מספר סוגי חדרים, ומחירן משתנה בהתאם למיקומן על האונייה.הציבור הישראלי מעדיף בדרך כלל להזמין חדר עם מרפסת הפונה לים. חברות הקרוזים מציעות מגוון חדרים החל מחדרים מקורים ליחיד, דרך חדרים עם מרפסת וירטואלית ועד סוויטות שיכולות להגיע לגודל כולל של מעל 600 מ"ר.

רוב הנוסעים יעדיפו חדר הממוקם במרכז הספינה חשוב לזכור כי בעת רכישת שייט אתם רוכשים קטגוריה ולא קומה. אותה קטגוריה יכולה להופיע במספר קומות.

ישנם חדרים עם מרפסות וסוויטות מרווחות יותר, וחשוב לקחת בחשבון תקציב וצרכים אישיים. אם אתם מתכננים להתרחק הרבה מהחדר , ליהנות מהסיפון ומהפעילויות באונייה, תוכלו להסתפק בחדר פנימי המשמש רק לשינה, חדר פנימי יכול להיות בסדר אבל רצוי לברר את גודל החדר לפני ההזמנה ומי שמתכנן לחזור לחדר באמצע היום למנוחה יעדיף חדר גדול יותר עם מרפסת.

עצה נוספת היא שלפעמים חברת השייט נשארת עם חדרים שלא נמכרו ואז החברה שולחת ללקוחות מייל שבו הם יכולים להשתתף במכירה פומבית על חדר שעשוי להשתדרג יותר מזה שהזמנתם במחיר ששילמתם מראש. 

החדרים כוללים מיזוג אוויר, מקרר קטן, ארון בגדים, טלוויזיה, מקלחת ושירותים, טלפון, כספת ומייבש שיער.

חדר עם מרפסת בויוה. צילום: NCLחדר עם מרפסת בויוה. צילום: NCL

האם זה באמת הכל כלול?

יש מגוון גדול של חברות שייט. רוב הלקוחות מזמינים הפלגות מסוג עכשווי ואכן רבות מהן כלולות. כגון ארוחות מגוונות, שתייה קרה וחמה, חטיפים, מופעי תיאטרון ברמה גבוהה, חדר כושר, בריכות, מגלשות ועוד. חשוב לזכור שכמו בכל מלון, גם כאן יש עלות נוספת עבור משקאות מוגזים וכמובן חריפים, טיפולי ספא, סיורי חוף והקזינו שאסור לשכוח. סולומון ממליץ לבדוק לפני הקרוז עם סוכן הנסיעות מה כוללת החבילה ואם יש מבצעים ולהזמין הכל מראש כדי להימנע מהוצאות מפתיעות.

האם יש תנודות ים? האם ניתן לחלות במחלת ים?

תנודות ספינה מתרחשות בדרך כלל במהלך סערות או גלי ים גדולים באמת. חברות השייט משקיעות במערכות ייצוב המסייעות להפחית משמעותית את הרעידות ולשמור על חווית הנסיעה שלכם ככל האפשר. אם הים אינו מחוספס, אתה לא מרגיש שום תנועה בכלל, ולכן הסיכויים לקבל מחלת ים הם קלושים. יש להיוועץ ברופא לקבלת תרופות נגד בחילה ולרכוש אותן רק למקרה בטיחות, כי אם מתגלה רגישות, עדיף להשתמש בתרופות נגד בחילה שנרכשו מראש בישראל מאשר לקבל טיפול רפואי במטוס תמורת תשלום.

איך מזמינים מראש ארוחות במסעדות ומופעים פרימיום?

הזמנות להופעות, מסעדות נושא, טיפולי ספא וסיורי חוף ניתן לבצע מספר שבועות לפני ההפלגה בין אם באתר האינטרנט של חברת השייט ובין אם דרך האפליקציה של חברת השייט. לא מומלץ לחכות ליום העלייה לאונייה כי לא תמיד יהיה מה שתרצו להזמין ובזמן שתרצו.

אם מדובר בחופשה עם ילדים, לא תמיד מומלץ להזמין מסעדת נושא כמה שבועות מראש, אלא להזמין מקום ביום עצמו על מנת להתאים לרצונות הילדים ולרעבונם.

אם אפשר בלי אינטרנט - עדיף

האינטרנט הוא מצרך יקר באוניות. אם אפשר, כדאי לוותר על התענוג הזה לאורך כל השייט מתוך רצון ליהנות ולהתנתק. ניתן כמובן לרכוש זמן גלישה באינטרנט בים, אך כדאי לחשב את הצריכה מראש, הן לפני אורך ההפלגה והן לפי הצורך, שכן חבילה גדולה יכולה להגיע למאות שקלים. כשתגיעו ליעדי החוף השונים, קנו סים בינלאומי והתחברו בקלות ובזול.

אם אתם בחופשה ואתם לא צריכים לעבוד או לנהל את העסק שלכם מרחוק, אני ממליץ להתנתק קצת. ברוב ההפלגות יהיו מספר רב של רציפים, מה שאומר שתשהו בחוף הים / היעד בו האונייה עוגנת במשך יום שלם. כאשר אתה חוזר לספינה, לשים על מצב טיסה פשוט להיות 10-12 שעות ללא אינטרנט עד העגינה הבאה.

שקעי חשמל לספינת תענוגות

לכל ספינה יש צורה שונה של שקעים, תלוי מאיזו ארץ ייצור הם. בדוק עם סוכן הנסיעות שלך את המתח (והצורה של השקעים) באונייה במקרה שנעשה שימוש באביזרי חשמל. בחלק מהספינות יש רק שקע אחד בחדר, כך שאם אתם נופשים כזוג, עדיף גם להביא מפצל.

אוכל כשר

יש ליידע מראש אם אתם שומרי כשרות על מנת שיוזמן עבורכם מראש אוכל כשר, אשר יוגש במגשים.מספר הימים הנדרשים להזמנה מראש של אוכל כשר משתנה בין חברות (30-90 יום מראש), חלק מהחברות גובות תשלום. בישראל ישנן מספר סוכנויות נסיעות הרוכשות חדרים מראש מחברות קרוזים שונות ומציעות הפלגות כשרות עם אוכל טרי המוכן במקום ומוגש עם מנות מוסמכות.

ביגוד

גם אם אתם נופשים בתקופת הקיץ נדרשים בגדים ארוכים, אם ברצונכם לעלות על הסיפון לטיול לילה תחת כיפת השמיים, הים הפתוח מביא איתו בריזה קרירה בערב, ולכן עדיף להתלבש בבגדים חמים יותר.  

המזוודה שלי אבדה בשדה התעופה ואני בדרך לאונייה, מה אני עושה?

בשדה התעופה, יש לגשת לדלפק האבוד, ולהצהיר כי הכבודה שלכם לא הגיעה ולמלא טופס בו תשהו על הספינה ופרטי המסלול שלה. חברת התעופה תדאג להעביר את הכבודה שלכם לאונייה שכנראה תחכה לכם בנמל הבא.

מתי מגיעים לנמל?

אם השייט יוצא ממדינה אחרת, מומלץ לטוס יום לפני מועד יציאת השייט כדי לא להילחץ ממצבים כמו עיכובים בטיסות. ברוב האוניות, הצ'ק-אין מתחיל בשעה 11:00 בבוקר עד שהספינה יוצאת לים הפתוח.

חלק מחברות השייט מאפשרות לנופשים לקבוע צ'ק-אין משלהם, אך החיסרון הוא שהנופשים אינם יודעים מתי הנוסעים האחרים ביצעו צ'ק-אין ועלולים למצוא את עצמם בצ'ק-אין מעט עמוס. 

יש להגיע לצ'ק-אין הראשוני לפחות 3 שעות לפני הזמן המיועד על מנת להיכנס לאונייה בנוחות, להכיר את האונייה ולחקור אותה, ולצאת לדרך רגועים ונינוחים

ברוב קווי השייט, הצ'ק אין ושער האונייה יהיו סגורים כשעה וחצי עד שעתיים לפני ההפלגה ולכן אין עיכוב. ספינה לא מחכה למאחרים.

בעת עגינה בחופים, במידה והחלטתם שאתם יוצאים לטיול חוף באופן עצמאי ולא הזמנתם סיור מטעם האונייה, רצוי להגיע לנמל כ-40 דקות לפני הזמן המתוכנן, שכן ישנם נמלים בהם הדרך חזרה ממרכז העיר עמוסה ותקועה.

תמיד להיות מחובר למפתח החדר

למפתח החדר  מספר פונקציות משמעותיות, מלבד פתיחת דלת חדרכם, גם כרטיס אשראי נטען באמצעותו תוכלו להזמין משקאות אלכוהוליים שאינם כלולים במחיר בשייט/ספא/מסעדת נושא, את השאר ניתן לצפות בטלוויזיה בחדרם או באפליקציה של חברת השייט. פתרון זה נוח ויעיל ומאפשר לכם ליהנות מחופשה מבלי לקחת ארנק לשום מקום. בנוסף, הכרטיס הוא גם יציאה וכניסה מהאונייה ולכן כאשר עוגנים בנמל חוף, עליכם לקחת אותו איתכם על מנת שתוכלו לעלות חזרה לאונייה מכיוון שתכולת הכרטיס הדיגיטלי נושאת את תמונתכם לזיהוי.

האם ניתן לדלג על סיורי חוף ולצאת באופן עצמאי?

מומלץ לצאת לסיור חוף מטעם חברת השייט, חברות הקרוזים המובילות עובדות עם מיטב המדריכים אשר מספקים מידע וגישה למקומות שלא ניתן להשיג בסיור עצמאי ומעבר לכך הם אחראים להביא לכם זמן לאונייה ולחסוך לכם את הלחץ וההתמודדות עם הזמנים לחזור לאונייה בעיר שאתם לא באמת מכיר את מצב התנועה. יתר על כן, אם תחליט לצאת עם מדריך מקומי, אתה עלול למצוא את עצמך עם מישהו שהוא עובד פיראטי או, חס וחלילה, אתה עלול ׳להיעקץ׳ על ידו.

יצאתי לסיור באופן עצמאי ולא הגעתי בזמן לאונייה, האם הספינה תחכה למאחרים?

התשובה היא לא! ספינה היא כמו מטוס בשדה תעופה, היא יוצאת גם אם הזמנתם מושב ולא תחכו אפילו שנייה למאחרים. מאוחר? כדאי למצוא טיסה לנמל הבא בו תעגון הספינה ומשם תתחברו אליה.

האם צריך לתת טיפים לחדרניות? מלצרים?

מתן טיפים הוא נושא רגיש. העובדים באוניות מספקים שירות יוצא מן הכלל ולכן מתוגמלים בצורה של טיפים. עבור רוב חברות השייט, הסכום יתווסף לחשבון החדר בסוף השייט , חלק מחברות השייט החלו להוסיף טיפים כחובה בעת ההזמנה והתשלום עבור השייט.

אייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי של החברה בישראל. צילום: NCLאייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי של החברה בישראל. צילום: NCL

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: NCLNorwegian Cruise Line Holdings

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: