אא

"התיירים שיגיעו - יחזרו ויספרו שבטוח לנפוש בישראל"

שר התיירות חיים כץ חנך את הביתן הישראלי ביריד התיירות ITB בברלין. בראיון לפספורטניוז אמר: "צריכים להביא סוכני נסיעות לארץ, אחרי המלחמה נפריד את שיווק המלחמה לערים". ומתי הוא צופה שהתיירים יחזרו ובתי המלון המאוכלסים במפונים ישובו לפעול במתכונת מלונאית בלבד?

חיים כץ חונך את יריד התיירות בברלין (צילום: עמית קוטלר) חיים כץ חונך את יריד התיירות בברלין (צילום: עמית קוטלר)

"תחשוב שכשאתה נמצא בישראל ובן משפחה שלך נמצא בהודו והייתה תאונת רכבת. מה הסיכוי שהקרוב שלך היה על הרכבת?". כך מסביר שר התיירות, חיים כץ, את השינוי הדרוש בתפיסת התיירות הנכנסת לישראל.

השר שלקח לאחרונה חלק במספר ירידים בעולם, פתח היום (שלישי 5.3.24) את הביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם, ITB, הנערך בברלין.


שר התיירות פותח את הביתן הישראלי ביריד בברלין (צילום: דניאל דונקלמן)
 
בראיון לפספורטניוז מסביר השר כץ כיצד ניתן למכור לעולם את ישראל בימים הקשים בהם נמצאת המדינה: "אנחנו צריכים להסביר שאזורי התיירות בישראל בטוחים. ירושלים, ים המלח, אילת, הרצליה, טבריה - אלה המקומות שאליהם פינינו את האזרחים שלנו בזמן המלחמה ולכן מדובר באזורים בטוחים.

"התיירים שיחזרו, כך אני מקווה - בקרוב - יראו עד כמה המקומות האלה בטוחים לטיולים. כל סוכן נסיעות או תייר שיגיע לארץ ויחזור למדינתו אחרי שטייל ונהנה בישראל, יהיה השגריר הכי טוב שלנו".

בחודשים האחרונים, אומר השר כץ, הוא שמע מסוכני נסיעות רבים ברחבי העולם כי הם מעוניינים להגיע לישראל, אך נדהם כי רבים מהם מעולם לא ביקרו בארץ. "אנחנו צריכים להשקיע ונשקיע הרבה כדי להביא אותם ברגע שיתאפשר, ובכלל הגישה שלנו אומרת - נכון, המצב לא שגרתי כרגע. אבל כשיתאפשר - תגיעו. אל תבטלו - תדחו".

צילום: דניאל דונקלמןצילום: דניאל דונקלמן

באשר לשיווק של ישראל בעולם, וללא קשר למצב המלחמה, אומר השר בניגוד לקודמיו, כי יש לפצל את שיווק המדינה לאזורים נפרדים - ההפך מתוכנית "TWO CITIES ONE BREAK" שהוביל משרד התיירות בעבר. "צריכים לחלק את השיווק לחוויות שונות במקומות שונים. החוויה בירושלים היא לא החוויה בתל אביב או החוויה באילת וכל עיר צריכה את הייחוד שלה".

למרות המצב, מציג השר כבר היום מספרים שהולכים ועולים של תיירים הנכנסים לישראל. "ב-8 באוקטובר, ביום שאחרי תחילת המלחמה, ירדנו לכמעט אפס תיירים, באופן מובן. נכנסו 20-30 איש לישראל ביום. עכשיו אנחנו כבר על כמעט 3,000 ביום והמספרים רק עולים.

גם אם התיירים יגיעו, בתי מלון אין להם כל כך כשעשרות אלפים מהמפונים עדיין נמצאים בהם.

"פחות ופחות. אנחנו מחזירים את המפונים לבתיכם ככל שניתן, והארכנו את השהות עד יולי, גם אם זה נעשה לא בדיוק כמו שצריך כאשר ההודעה ניתנה להם ברגע האחרון".

בתי המלון בקיץ 2024 יחזרו למכונת מלונאית בלבד?

"עוד לפני כן. כבר בחודש אפריל אני מקווה שמרבית בתי המלון יחזרו לעבוד כמו בעבר. אנחנו חייבים להם את זה. אי אפשר להחזיק בחל"ת עובדים לנצח והם יאבדו את העובדים אם המצב יימשך. כמובן שאנחנו נמצאים באי ודאות בגלל המצב בצפון אבל אנחנו מקווים לטוב".

ביום שאחרי, אפשר כבר להתחיל לדבר על יעדי משרד התיירות מבחינת מספר תיירים?

"גם השיא שנרשם ב-2019, של 4.5 מיליון תיירים, רחוק מהפוטנציאל להערכתי. אנחנו יכולים, אפילו כבר היום, להתחיל לדבר על 7 מיליון תיירים. זה לא יקרה היום ולא מחר והשנה הזו ככל הנראה תביא איתה מספרים נמוכים מאוד. אבל אני מאמין שהחזרה תקרה ושב-2025 נראה מספרים יפים מאוד של תיירים".

בהכנת הכתבה השתתף דניאל דונקלמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ITBחיים כץתיירותשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: