אא

ברלין סטייל: 3 בראנצ׳ים שווים וטעימים בבירת גרמניה שכנראה עוד לא קראתם עליהם

אחרי מגורים של כחצי שנה בברלין ומסע ארוך אחר הבראנץ׳ הכי טעים, קבלו 3 בראנצ׳ים מומלצים ושווים במיוחד בבירת גרמניה ואתם פשוט לא יכולים לפספס ביקור בהם בפעם הבאה שלכם באחת מערי הבירה האירופאיות הכי מרתקות

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

זה לא סוד שלישראלים קשה למצוא בראנץ׳ שעונה על הציפיות בטיסות לחו״ל, שלא לדבר על הקפה שכל כך שונה ומאופיין בטעמים חמצמצים יותר שאף פעם לא מספקים את החך הישראלי ומשאירים אותנו במרדף ממושך אחר קפה טוב לפתוח איתו את היום. 

הישראלים רגילים לבראנצ׳ים המפנקים בארץ המאופיינים בשפע, בחומרי גלם טריים ובטעמים ייחודיים שקשה למצוא מחוץ לישראל. 

עבורי, בראנץ׳ זו הארוחה האהובה ביום, משהו בחומרי הגלם הפשוטים ובטעמים הלא מתחכמים שיכולים לבוא עם טוויסט ייחודי שיענה על הציפייה בטעם וישביע אותי. אך בו בזמן, לא ישאיר אותי כבד להמשך היום. כל זאת לצד קפה טוב כמובן ואיזה מאפה פריך, כי אי אפשר בלי משהו קטן מתוק. אז אחרי מגורים של כחצי שנה בברלין ומסע ארוך ומתסכל בהתחלה אחר הבראנץ׳ שלא יאכזב אותי ויענה על הציפיות ברמת האוכל ובמקביל באיכות הקפה, ריכזתי לכם 3 בראנצ׳ים שעונים על הסטנדרט הזה ופשוט אסור לכם לפספס בשהייה הבאה שלכם בברלין:  

1. Neumann's Café

באזור הפרידריכסהיין, אחד מהאזורים המגניבים והחמים בברלין, בסמוך ל-Boxhanger Platz נמצא Neumann's Café, שהוא המקום האהוב עליי לבראנץ׳ בברלין. האמת שהגעתי אליו בכלל במקרה, עם המלצה לבית קפה אחר שנחשב פופולרי ונמצא ממש מולו - Silo Café (עליו אספר בהזדמנות אחרת) אך באותו היום רשימת ההמתנה הייתה ארוכה ונכנסתי לבית הקפה ממול שהיה נראה מסקרן.

כבר בכניסה לבית הקפה אפשר להריח את ריח הקפה הטחון, הלחם, העוגות והמאפים החמים והטריים. כל אלו נאפים במאפייה השייכת לבית הקפה ונמצאת ממש בפינת הרחוב וממנה מביאים את מבוקשכם (בהתאם לזמינות ולמה שנותר באותו היום). לי יצא בכל פעם שביקרתי במקום לפתוח את הארוחה עם מאפה אחר לצד הקפה (בכל זאת הברלינאים סבלניים לעומתנו אבל אצלי עם הריחות נפתח התיאבון) והאמת שכל אחד מהם היה מיוחד במינו. מבחינת ארוחות הבראנץ׳ הקלאסיות - אפשרויות שונות של מנות מפנקות, ייחודיות המגיעות על לחם מחמצת תוצרת הבית שמעליו כל טוב, זאת לצד סלט עלים צבעוני ומרענן. תוכלו למצוא גם ארוחת בוקר איכרים, חביתת ירק, מוזלי או גבינת בוראטה על מצע של רוטב פסטו אגוזי מלך.

בקיצור, האווירה ששוררת באזור הבוקסאנגר פלאץ, המאפים החמים וגולת הכותרת בשבילי הם חומרי הגלם הטריים והמלאים בטעם, הם אלו שהופכים את המקום לבראנץ׳ האהוב עליי בברלין. 

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

טיפ של אלופים: ללכת ביום שבת/ראשון ולשלב עם ביקור בשוק הווינטג׳ ב-Boxhanger Platz שפתוח בסופי השבוע. 

מנה מנצחת: לאמיצים - Spinat Brandade. לחם מחמצת ומעליו תרד קלוי, פירה תפוחי אדמה עם אנשובי (לא לפחד הוא מורגש מעט וזה המרכיב שעושה את המנה לכל כך טובה) ומעל ביצה עלומה. לקלאסיים - Strammer Max. מוגש על לחם מחמצת, עם חמאה, בייקון (למי שאוכל כשר ניתן להחליף באבוקדו) ו-2 ביצי חופש עשויות לבחירתכם על מצע של ריבת עגבניות. 

כתובת: Gabriel-Max-Straße 18, Berlin. 

לא ניתן הזמין מקום מראש. 

2. Das Gretel

אם תרצו קצת יותר שקט ושלווה, תוכלו ללכת לבית קפה "Das Gretel". על אף שנמצא מספר דקות הליכה מרחוב Mehringdamm הסואן באזור קרויצברג, ממש בסמוך לפארק ויקטוריה ברחוב צדדי שקט נמצא בית הקפה שמעוצב כולו באווירת וינטג׳ מדליקה, במה שגורם להרגיש שחזרנו אחורה בזמן. דלפקי ורהיטי העץ הייחודיים, הקירות בצבעי הפסטל, הכלים הפזורים על המדפים וכלי ההגשה עצמם, בליווי השקט ששורר במקום, נותנים אווירה חמימה של בית, כשמאחורה תוכלו למצוא גם אזור המעוצב כולו כסלון עם ספות ומספר שולחנות נוספים. הקפה במקום הוא מהטובים ששתיתי בברלין, התפריט רחב ומציע מגוון של מנות בראנץ׳ - ממנות פשוטות של חביתת ירק וגבינה לצד סלט ולחם או סלטים וכריכים מיוחדים ועד למנות יותר מתוחכמות ויצירתיות כמו ׳אגז בנדיקט׳ במגוון אפשרויות או מנות ׳פרנץ׳ טוסט ייחודיות, בטעמים מתוקים/מלוחים, קרואסונים מלאים בכל טוב, אופציות טבעוניות ועוד. המלצרים אדיבים, נעימים ונותנים שירות מעולה ובימים שמשיים אפשר לשבת גם בחוץ ולהנות מהשקט לצד השמש הקופחת. למרות השקט שבמקום, אם תגיעו ללא הזמנת מקום מראש, ככל הנראה תתאכזבו לגלות שבדרך כלל מרבית השולחנות, בכל אזורי הישיבה יהיו מלאים.   

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

טיפ של אלופים: לקפוץ לאתנחתא בפארק ויקטוריה הסמוך, שמלא במדשאות וספסלים ואפילו מפל קסום, וניתן להעביר בו שעות (ביום שמשי כמובן). במרכז הפארק, נמצאת גבעה שהדרך אליה סלולה במדרגות ובראשה אנדרטה לכבוד פרידריך ויליהלם השלישי, זו נחשבת גם לנקודה הכי גבוהה במרכז ברלין ומספקת נקודת תצפית רחבה ויפה על העיר. 

מנה מנצחת: לאמיצים - פרנץ׳ טוסט בריוש עם גבינת הרים מגוררת, עשבי תיבול, שמנת חמוצה, פטריות פריכות וחרדל דבש. לקלאסיים - ׳אגז בנדיקט׳ מונח על תפו״א רוסטיס (״דרוס״) עם סלמון/בייקון, קרם אבוקדו ורוטב הולנדז 

כתובת: Hagelberger 15, Berlin. ניתן הזמין מקום מראש 

app.resmio.com/das-gretel/widget

3. Beba

בתוך מוזיאון Martin Gropius Bau, אחד ממוזאוני האמנות הידועים והחשובים בגרמניה, מסתתרת לה מסעדת ״בבה״ הייחודית המגישה מאכלים מהמטבח הישראלי והים תיכוני ונפתחה ע״י שני ליידרמן, ברלינאית ישראלית, שקראה למסעדה על שם סבתה. התפריט מגוון וכולל מאכלים יהודיים עתיקים מרחבי העולם עם טוויסט, ממנות קלאסיות לצד חלה טרייה כמו חומוס, סביח (מפורק/לא מפורק) ושקשוקה ועד לסלטים צבעוניים מלאים בכל טוב, קובנה ולמי שרוצה גם כריכים בחלה כמו שניצל עם אריסה או בשר מפורק והכל מלא בכל טוב. את טריות חומרי הגלם העשירים בטעם מרגישים בכל מנה (שוב מה שעושה את ההבדל בשבילי), שמי שמבקר הרבה באירופה יודע עד כמה קשה למצוא אותם, בדגש עיקרי על הירקות. בימי ראשון המסעדה מציעה במקום התפריט הרגיל, בראנץ׳ בופה רחב יד במחיר של 23 יורו לאדם כולל שתייה. השירות אדיב ונעים, האווירה ביתית ובקיץ יש גם מרפסת רחבה ומזמינה לאלו שרוצים לשבת בחוץ. בקיצור, למי שמחפש בראנץ׳ ייחודי עם טעמים של בית, זה המקום.   

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

טיפ של אלופים: לשלב עם ביקור במוזיאון Martin Gropius Bau המציג תערוכות מתחלפות מרשימות מהעולם ולבקר גם במוזיאון הטופוגרפיה של הטרור (כניסה בחינם), מוזיאון פתוח בחלקו ומרתק, שנמצא ממש בסמוך ובנוי מעל חורבות המפקדה המרכזית של הגסטפו, שם תוכלו למצוא תערוכה המציגה את עליית השלטון הנאצי בין השנים 1933-1945. במרחק של פחות מ-10 דקות הליכה תוכלו לבקר גם במעבר צ'ק פוינט צ'ארלי המפורסם.

מנה מנצחת: Sabich Plate. אני מכור לסביח, אז אולי משוחד קצת, אבל הטעמים היו אדירים והחזירו אותי לרגע הביתה אז לא הייתה פה תחרות. 

כתובת: Niederkirchnerstraße 7, Berlin. 

ניתן הזמין מקום מראש באתר המסעדה

beba-berlin.com

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברליןבראנץ'

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: