אא

פריז בסטייל: שש המלצות קולינריות הכי חמות לבירת צרפת

מה עוד לא נאמר ונכתב על פריז - בירת הקולינריה של צרפת? הכל. ועדיין, הנה כמה המלצות קולינריות באחת הערים הכי טעימות שיש

אוסנת גאווה אוסנת גאווה

אם יש משהו בלתי אפשרי זה למצות את פריז בסופ"ש אחד או בשבוע ואולי צריך שנה לחיות פה כדי לגלות את רוב המקומות המיוחדים. אבל לי היה סופשבוע מרוכז עם מלא המלצות טעימות שמתוכן הבאתי לכם ולכן כמה מקומות לאכול ולשתות שיספקו לכם אחלה ביס ויופי של אווירה. יש גם הפתעה קטנה בסוף.

כמה מילים אישיות, כמו בהרבה מקומות אחרים בעולם, סצנת הקולינריה השתנתה, וגם בפריז רואים יותר ויותר מסעדות אחרת, קלילה יותצרף קז'ואלית יותר. פחות מנות גדולות ויותר מנות חלוקה קטנות. לפעמים זה מאד קטן אבל ברוב הפעמים תגלו שזו דרך נהדרת לחוות מקומות בלי לרוקן את האשראי.

פטסירי | The French Bastards

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

אין מצב להגדיר מה הקרואסון המושלם ביותר או  הפטיסרי הכי טוב, זה לחלוטין עניין של טעם ואם הגעתם בזמן כדי להספיק לטעום את המאפים הכי טריים, מצד שני יש כמה שתמיד מספקים דברים מופלאים.

פרנץ באסטרד הם הדבר העכשווי בפאריז וקיבלתי עליהם המלצות כמעט מכל איש אוכל.  לשלושת האופים (החמודים משהו אני חייבת להודות) יש כמה וכמה סניפים מעוצבים ותוכלו למצוא שם מגוון מסקרן של מאפים מלאי עלים, פריכים ושחומים שעוטפים מילויים נהדרים. מקרואסונים שחורים עם פצפוצי תות מיובש , דרך קווין אמאן מדהים וקרמלי ועד כמובן קרואסון חמאה במליחות עדינה או מאפה שוקולד.

לצד המאפים יש לחמים נהדרים, בגטים פציחים וכריכים שווים במיוחד אבל רק בבוקר וכמובן מיני פטיסרי מושקעים בטירוף שמביאים את החדשנות של שלושת השפים לכדי ביס מושלם אחד כגון פבלובה פרג או הקרופין ששבר את הרשת לפני שנתיים.

thefrenchbastards.fr/fr

הבר הנסתר | Moonshiner

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

אני מתה על ברים נסתרים ועוד יותר על ברי קוקטיילים נסתרים סטייל תקופת היובש של ארה"ב. מאחורי פיצרייה (לא רעה בכלל) ממש בדרך למטבח תגלו עולם מדהים של אלכוהול וקוקטיילים. השוק שחוטפים בפעם הראשונה מהרגע שנכנסים לפיצריה ועד הרגע שפותחים את הדלתות למונשיינר הוא לא קטן.

המונשיינר הוא חלל עמוס ברעש. רעש של אנשים מדברים וצוחקים, רעש של כוסות ובקבוקים , רעש של מוזיקת ג'אז מגניבה. כמעט בכל רגע נתון המקום עמוס באנשים ולמרות שזה נראה כאילו לא תמצאו מקום לעולם, תמיד איכשהו תתיישבו אחרי עשר דקות עמידה אז אל דאגה.

הברמנים המקסימים יכינו לכם כל דרינק קלאסי שאתם מכירים והנגרוני שם הוא אחד הטובים שתשתו. התפריט המיוחד כולל 10 קוקטיילים שבנו הברמנים בעצמם עם תמונה וסיפור על הברמן והקוקטייל כך שיש לכם את האופציה להנות גם מכמה דברים מיוחדים.

המקום פתוח החל משש בערב ועד 2 כל יום ועד 3 בסופש. 

moonshinerbar.fr

ביס של סטייל פריזאי | Clamato 

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

מסעדת הבת של  מסעדת המישלן "ספטים", (של השף ברטראן גרבו ), הממוקמת ברובע ה- 11 הצעיר והמגניב של פאריז, מספקת את אלו שלא מצליחים לתפוס מקום במסעדת המישלן הנחשקת. אבל לא צריך לדאוג לקלאמטו כי היא עצמה נחשקת לא פחות. מגש כסוף עם אוייסטרים ב-15 יורו או צלחת מלאה במולים ב-11 יורו, לצד תפריט מהודק של מנות מהים ושפע של יינות, הפכו את קלאמטו לאחד המקומות היותר טעימים ועמוסים. ההמלצה שלי, לקחת מגש אוייסטרים ואת מנת הכרוב הצלוי. נפתח מ-12, אין הזמנות, פשוט תגיעו או ממש על הפתיחה או אחרי שתיים וחצי.

clamato-charonne.fr/en

שוק אוכל | Marché des Enfants Rouges 

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

כיאה לעיר אוכל, פאריז שוקקת בשווקים והם לגמרי מהווים חלק בלתי נפרד מהנוף שלה. יש שווקים שממוקדים יותר בחומרי גלם מטריפים ויש כאלו שיותר ממוקדי אוכל. מה שתמיד עושה לי שמח יותר בבטן. Marché des Enfants Rouges - שוק הילדים האדומים הוא כזה. נמצא ברובע ה-3. נוצר בשנת 1628 ונקרא על שם בית יתומים שהיה בסביבה, אשר ילדיו לבשו בגדים אדומים.

זהו חלל לא גדול עמוס בדוכני אוכל אחד ליד השני במין מבוך גדוש בריחות וטעמים. גם פה נסו לא להגיע בלאנץ טיים של הצרפתים כי אז הסיכוי לשבת הוא קלוש. תוכלו לזלול אוייסטרים בעמידה ואז לשבת על צלחת שרקוטרי  או פסטה פירות ים, יש כמובן מלא כריכים ובינהם אלן מיאם שנחשב לאיש כריכים מפורסם עם כריכים גדושים בגבינות, נקניקים וממרחים, אוכל מרוקאי שמוגש בטג'ינים, קפה ומתוקים ועוד ועוד. פשוט לשוטט ולזלול.

בובל'ה | משלנו

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

תגידו מה שתגידו, בעיני אסף גרניט הוא מאסטר, וסיבוב אחד במסעדות המושקעות שלו בפריז מגלה שהוא כבש אותה ובגדול. כל המקומות שלו עמוסים לעייפה בחבר'ה מכל הסגנונות והגילאים והכל מושקע ושמח. בובל'ה היא המסעדה החדשה של אסף גרניט (כ- 5 חודשים) והיא ממוקמת במלון מקסים באמצע המארה והאזור היהודי. תופתעו לשמוע שהיא גם מסעדה של אוכל אשכנזי! כן כן, אסף והקבוצה החליטו להחזיר עטרה ליושנה ולרגש מחדש את המטבח עליו אסף גדל המבוסס על האוכל המזרח אירופאי והוא עושה את זה בבובל'ה עם שפע של סטייל. חבל לכם על הזמן. קודם כל המקום הורס. מעוצב בטירוף כמו בית הארחה פולני של עשירים, חשבו שם על הכל, מהצלחת ועד הבר קוקטיילים, מהקירות המצוירים ועד השירותים המגניבים. אבל העיקר שם הוא האוכל המדהים, כבד קצוץ עם חלמון מגורר וחזרת, סלט ביצים עם חרדל, חלה שנאפית במקום, סלמון כבוש בסלק, ריזוטו פתיתים, דג ותבשיל תרד, איקרא מדהימה וכיסונים שמנמנים וכמובן שטרודל תפוחים מופלא והמון המון אווירה נהדרת. לגמרי מקום לקפוץ אליו ללאנץ' קסום שמרגיש קצת בית גם אם אין לנו אמא פולניה על אמת.

 6Rue des Archives

בר יין | Au Passage

צילום: אסנת גואטהצילום: אסנת גואטה

כחלק מהטרנד של מקומות קלילים המספקים אוכל מעולה לחלוקה לצד יינות מעולים, ה-AU PASSAGE הוא לגמרי נקודה פריזאית גדושה במקומיים מלאי סטייל שכדאי להגיע אליה. כמו בכל בר יין יש פה מגוון עצום של יינות מכל העולם, עם דגש עיקרי על מקומי וגם יינות אורגניים, למקום יש סומליה והוא מתרוצץ בין השולחנות עם בקבוקים והמלצות. האוכל משתנה כל הזמן ובנוי מכ- 10 מנות קטנות, הנעות בין רבעי תפוחי אדמה צלויים בפריכות מטורפת עם תועפות גבינה מגוררת, דרך וופל עם מוח עגל מטוגן ועד דגים נאים וטרטר בקר מצויין. המטבח עובד עד 11 בלילה ואחרי זה מקסימום תקבלו גבינות וקינוחים וכמובן יין. פה כן תוכלו להזמין מקום ומומלץ, זה גם ממש קל, תיכנסו לאתר ופשוט תלחצו על השעה שתרצו להגיע, עכשיו נותר לקוות שיש מקום ובכל מקרה גם אם הזמנתם תכוננו להמתין עשר דקות עד שיתפנה השולחן שלכם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריזצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: