אא

״העמידה של הממשלה שהעובדים הזרים באילת יהיו רק מירדן עלולה להביא למשבר שלא נוכל להתמודד עימו"

כך כותב אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות, לשרי האוצר והתיירות ומזהיר: ״תרחיש בו ייסגרו הגבולות עם ירדן, או ייגרם נזק על ידי עובדים ירדנים אשר מגיעים למלונות באילת, יהווה סכנה של סגירת המלונות באילת והגעה לשיעורי אבטלה שהעיר אילת לא ידעה מעולם"

צילום: פספורטניוז / חן גלילי צילום: פספורטניוז / חן גלילי

לאור המשך המחסור החמור בעובדים במלונות ישראל, נשיא התאחדות המלונות אלי כהן שלח מכתב נוקב בנושא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשר התיירות חיים כץ, ולראש המל"ל צחי הנגבי.

כהן מציין במכתב כי ״עם תחילת המלחמה, וסגירת הגבולות, חלה עצירה כמעט מוחלטת של העובדים הפלשתינאים אשר אינם מגיעים לעבודה במלונות בשל הסגר שהוטל והלחימה ברצועה כמו גם בגבולות באיו"ש, וזאת לצד החשש והפחד של המלונאים בהעסקת עובדים פלשתינאים בתקופה מורכבת זו וכן של אורחי המלונות (שרובם המוחלט מפונים מקווי העימות שעדיין מתמודדים עם אירועי אוקטובר), וכך נוצר חוסר אמיתי וממשי בעיקר, בתחום החדרנות והניקיונות (שטחים ציבוריים ומטבחים) בכל הארץ״.

לצד זאת, קיים חשש אמיתי במלונות, של הפסקת המעבר של העובדים הירדנים לאילת. העמידה הדווקנית של ממשלת ישראל על כך שהעובדים הזרים באילת יהיו אך ורק מירדן, עלולה להביא לפתחנו משבר נוסף, שהענף לא יוכל להתמודד עימו. נדמה כי התלות בעובדים הירדנים באזור אילת, עלולה להיות נפיצה בעת משבר".

כהן מוסיף בפנייתו כי ״במציאות מורכבת זו, ממשלת ישראל צריכה לשים לנגד עיניה גם תרחיש בו יסגרו הגבולות עם ירדן, או חלילה יגרם נזק על ידי מספר לא מבוטל של עובדים ירדנים יומיים אשר מגיעים למלונות אילת, וראה כי במידה וחשש זה אכן יתגשם, מדובר בסכנה של סגירת המלונות באילת והגעה לשיעורי אבטלה שהעיר אילת לא ידעה מעולם (עם הערכה של למעלה מ-70% אבטלה בשל סגירת המלונות).

ונדייק-המשמעות  המעשית של חוסר האפשרות לעשות שימוש בפועל במכסות העובדים שהוקצו לענף וזאת לצד הגבלת האפשרות לנייד העובדים הירדנים, היא פגיעה רחבת היקף בסטנדרט השירות המלונאי שניתן ואף עלול להביא להגבלת קבלת הזמנות ובמקרה הגרוע לסגירה של חלק מהמלונות בישראל, אשר יעמדו ללא שימוש וכאבן שאין לה הופכין, הצוברת הפסדים רבים וקשים".

נשיא התאחדות המלונות אף מפרט ומוסיף כי, ״הענף אשר חווה בשנים האחרונות לא מעט טלטלות קשות ומתמשכות אשר השלכותיהן והיקפיהן יהדהדו תקופה ארוכה לאחר שתסתיים המלחמה, אינו יכול לספוג עוד פגיעות נוספות וחושש מחוסר אפשרות לספק שירותים מלונאים כבר בחג הפסח הקרוב. ונבהיר, הצורך להיערך לקראת חופשת הפסח וחופשות הקיץ הוא קריטי. להבדיל לעסקים אחרים, ענף המלונאות נסמך באופן מהותי על עונות השיא, וחלק ארי מהכנסותיו ופעילותו נצמחים מחופשת פסח ומחודשי האביב והקיץ שבאים לאחריו. חלק זה עלול להישלל לחלוטין בשל החוסר בעובדים. אנו מזהים מגמה ברורה ומשמחת של חזרה של ישראלים להזמנות במלונות בישראל, לעניות דעתנו אין מדובר בחופשה רגילה אלא בהתרעננות נוכח המצב, דבר שגם מחזק את מרכזי התיירות בעיר אילת ובאזור ים המלח, וענף המלונאות נדרש להיערך לכך, שכן בתי המלון צריכים משאבים רבים על מנת להמשיך ולשמר את סטנדרט השירות לאורחיהם, כאשר כולנו מקווים לחזור לימי שגרה בצל המלחמה.  באין עובדים למלונות ובחוסר אפשרות בניוד שלהם . כי אם לא ימצא פתרון אחיד ומהיר לכל הענף, הרי שהדבר עלול להביא לנזק אדיר(ואולי בלתי הפיך) לענף המלונאות כולו", כותב כהן. 

נשיא התאחדות המלונות ומבקש: ״דרישת המלונאים מהשרים הינה כי "יתאפשר ניוד של עובדים זרים בכל חלקי הארץ, מבלי רלוונטיות לארץ המוצא ולצד זאת יאשרו לענף המלונאות באילת 1,000 עובדים זרים ממדינה אחרת, ושתוקצה מכסה של 2,000 עובדים זרים ממדינות שונות, שאינם עובדים פלשתינאים לעבוד במלונות, בכל חלקי הארץ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אלי כהןהתאחדות המלונותמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: