אא

ITA – לופטהנזה: האם העסקה המתוכננת לרכישת החברה האיטלקית צפויה להתבטל?

בקבוצת לופטהנזה חוששים שרשות התחרות של הנציבות האירופית, הבוחנת את עסקת ההשתלטות על ITA, תסתייג מהעסקה ותכתיב להם תנאים מוגזמים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

עפ"י פרסומים בתקשורת האיטלקית, וכתבה מפורטת של העיתון האיטלקי 'לה רפובליקה', ייתכן כי לופטהנזה תיסוג מההסכם עם ITA לרכישת אחזקה של 41% בחברה ובסופו של דבר לרכוש אחזקה מלאה בחברת התעופה הלאומית של איטליה.

עפ"י הפרסומים, היו חילופי מכתבים חסויים בין נציבות האיחוד האירופי ולופטהנזה, לקראת ההחלטה הסופית של האיחוד האירופי בעניין העסקה.

עפ"י הדיווחים, נציגי חברת התעופה לופטהנזה אמרו לנציבות: "אנחנו נוותר על ITA אם התנאים שלכם יהיו מוגזמים".

עסקת הרכישה של ITA דורשת אישור מרשות התחרות של הנציבות האירופית, שנכנסה לבדיקה מעמיקה של העסקה. בהודעתה בחודש ינואר הדגישה הנציבות מספר בעיות קריטיות בנוגע לרכישה, שתוביל להשתלטות הסופית של לופטהנזה על חברת התעופה הלאומית של איטליה.

הנציבות האירופית חושבת שהרכישה "עשויה להפחית את התחרות בשוק שירותי התעופה במספר קווים לטווח קצר ולטווח ארוך". קווים בין איטליה לצפון אמריקה, לארה"ב וקנדה, יושפעו במיוחד. בנוסף, גם טיסות ארוכות ליפן והודו מהוות חלק מהחששות של הנציבות. נושאים אחרים כוללים את העמדה הדומיננטית של ITA ולופטהנזה בנמל התעופה מילאנו-לינאטה.

תחילה הנציבות האירופית הודיעה, שעד 6 ביוני 2024 תגיש את החלטתה על התוכנית הראשונית של לופטהנזה לרכוש 41% ממניות ITA, ועתה נראה שההחלטה עשויה להתעכב עד סוף השנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Ita Airwaysקבוצת לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: