אא

יום האישה הבינלאומי: ״הנשים בחזית" - גם בענף התיירות והתעופה

יותר ויותר נשים מובילות את ענף התיירות והתעופה בישראל, בתפקידים בכירים שעד לא מזמן היו שמורים בעיקר גברים. לרגל יום האישה הבינלאומי, בכירות הענף כותבות על תחושותיהן בתפקיד לצד המציאות הישראלית המורכבת

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

עולם התיירות והתעופה עובר מהפכה עולמית - בכל העולם. יותר ויותר נשים מכהנות בשנים האחרונות בתפקידי מפתח - מנכ"ליות של חברות תעופה, בכירות ענף המלונאות, סוכנויות נסיעות ותפקידים רשמיים.

גם על ישראל המהפכה לא מדלגת ונשים נמצאות היום בשורה הראשונה של התעשייה. לרגל יום האישה הבינלאומי, סוללת הנשים שמובילות את התעופה והתיירות בישראל כותבות לפספורטניוז.

דינה בן טל גננסיה, מנכ״לית אל על: ״יום האישה הוא הזדמנות להודות לכלל נשות אל על"

אלה שעושות לילות כימים ומאפשרות לנו להעניק ללקוחותינו את חווית הטיסה הטובה ביותר. אני גאה לעמוד בראש חברה ישראלית שלמעלה ממחיצתה הן נשים שעובדות בתפקידים מגוונים - טייסות, מכונאיות, דיילות, מהנדסות, מנהלות ועוד עשרות תחומי עיסוק שמוכיחות כל יום מחדש שעבורן השמיים הם לא הגבול. אני מאחלת לכלל הקוראות יום אישה מוצלח, שנתפתח ונצמח קדימה.

צילום: תמר מצפיצילום: תמר מצפי

טלי לאופר, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות: "חובה לוודא שלא משאירים אף מגזר מאחור"

המלחמה הנוראית שנכפתה עלינו וכל הגלים שייצרה, הוכיחה לנו שוב את מה שכבר ידענו: נשים היו ויהיו תמיד בחזית - בחזית המלחמה, בחזית העורף, בחזית הבית, בחזית העבודה, ובחזית החיים. אני מחכה לתקופה שבה לא נצטרך את יום האישה בשביל להסביר לעולם את מקומנו השווה ואת העוצמה הבלתי מעורערת שלנו.

עד שזה יקרה, חובה עלינו, כל הנשים בעמדות המפתח, לוודא שלא משאירים אף מגזר או מקום בחברה שלנו מאחור בנושא הזה. חובה עלינו לשמש לנשים בכל הארץ את הדוגמה לסדר החברתי והמקצועי הראוי. אסיים בתפילה שמלווה אותי יום יום ושעה שעה, לשובן ושובם המיידי של כל החטופים והחטופות הביתה.

צילום: נעם בן גוריון מוסריצילום: נעם בן גוריון מוסרי

מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל, סיון דטאוקר: "זה לא חלום"

בעולמנו כיום ובענף המלונאות בפרט, נשים נמצאות בכל שלבי הפרמידה. מובילות, מנהלות ועוסקות בעשיה תמידית. אני מחיילת ליום בו לא נצטרך לציין את יום האישה מתוך אחריות חברתית ואישית שלנו, כמנהלות בכירות. נמשיך לפעול בנחישות ובעקביות לטובת שוויון, אמון מצד המערכות וחוסר אפליה. שוויון מגדרי הוא עובדה קיימת ומציאותית ולא חלום.

צילום: אור דנוןצילום: אור דנון

חני סובול, מנכ״לית דיזנהאוז גרופ: "אנחנו תצפיתניות, חברות כיתות כוננות, לוחמות, אימהות ובנות זוג"

יום האישה הוא ציון דרך חשוב במאבק המתמשך של נשים לשיוויון מלא, אבל השנה הוא מקבל משמעות גדולה יותר. בחודשים האחרונים היינו עדים ועדות להרבה מאוד סיפורי גבורה של נשים, תצפיתניות, חברות כיתות כוננות, לוחמות, אימהות ובנות זוג של מילואימניקיות ואחרות. נחשפנו לעוצמה שלהן, וליכולת שלהן להפגין קור רוח ומנהיגות בסיטואציות בלתי אפשריות, ועכשיו המשימה שלנו היא להבטיח שהשיעור שלמדנו ימשיך ללוות אותנו גם קדימה. אלו היו חודשים מטלטלים אבל הם גם מעניקים לנו הזדמנות לשינוי עמוק ואמיץ. 

יום האישה השנה הוא תזכורת גם לחובה שלנו להמשיך להילחם עבור שחרורם של כלל החטופים אשר ביניהם 19 נערות חיילות, ונשים אמיצות שעדיין חטופות בשבי החמאס. אנחנו מחויבים ומחויבות לוודא שאנחנו לא מורידים את הנושא מסדר היום. זו המשימה הדחופה ביותר שלנו".

צילום: חן גליליצילום: חן גלילי

מנכ"לית יונייטד איירליינס בישראל, יעל ברזילי: "השמיים הם לא הגבול"

אצלי, ממש כמו ביונייטד, המוטו הוא - גם השמיים הם לא הגבול! הסוד להצלחה לדעתי הוא למצוא תמיד דרך להתקדם, לא לוותר וודאי לא להתנצל על הצלחות או השגים. וכמו שכבר נאמר על ידי מישהו לפני, WHEN THERE IS A WILL THERE IS A WAY.

צילום: באדיבות יונייטד איירליינסצילום: באדיבות יונייטד איירליינס

 

מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מגן: "מתפללת לשלום החיילות והחיילים"

יום האישה השנה מגיע בזמן מורכב. מאז 7 באוקטובר אנו חיים במציאות של מלחמה. 
בזמנים קשים אלו אנו רואים את כוחן ועוצמתן של הנשים בחזית שמובילות, מתנדבות ומחזקות את המשפחה ואת העורף והקהילה. אני מאחלת ביום זה ובכלל נחת וביטחון. 
בתפילה לחזרתם במהרה של כל החטופות והחטופים ולשלומם של כל החיילות והחיילים".

צילום: באדיבות רשת מלונות פתאלצילום: באדיבות רשת מלונות פתאל

יעל קטן, מנהלת מסחרית אזורית בריטיש איירווייז ואיבריה: "לחלום, לעשות, להגשים"

מאז ומתמיד לא קישרתי תפקיד לנושא מגדרי. תמיד האמנתי שעל מנת להצטיין  בתפקיד כלשהו, יש חשיבות לכישורים, ביכולות ובהשקעה של האדם ולאו דוקא למגדר. 
אני שמחה לראות שכיום יותר ויותר נשים משתלבות בתפקידים שנחשבו כ"גבריים" בכל תחומי החיים. לראיה בבריטיש איירווייז מועסקות נשים טייסות ומספרן גדל עם השנים. 
בנימה אופטימית אני מאחלת לכולנו בשורות טובות ולא לשכוח לחלום, לעשות ולהגשים.

רות בן צור, מנכ"לית אייר קנדה בישראל: "תעצומות נפש נשיות מתגלות כל יום"

בימים הקשים האלה שעוברים עלינו, אנו מגלים מסביבנו כל יום מחדש נשים רבות עם תעצומות נפש, כוח סבל, עוצמות וחזון. אלה הן המנהיגות האמיתיות המהוות דוגמה לכולנו. אני מזדהה לחלוטין עם נשים מיוחדות אלה, מקבלת מהן השראה, עידוד וגאה בהן.

צילום: באדיבות אייר קנדהצילום: באדיבות אייר קנדה

רויטל בן נתן, מנכ"לית אופקים: "לא לפחד, להעז"

יום האישה הוא רק התזכורת שכל אדם צריך לשים לעצמו בכל ימות השנה כדי להבין את חשיבות שוויון ההזדמנויות, הסרת הדעות הקדומות וההכלה. זאת גם תזכורת חשובה לנשים להבין את החשיבות של אמונה בעצמה, ביטחון אישי, יצירת חלומות וסימון מטרות ויעדים. אלו מחויבותינו החברתיות, במיוחד בעידן הנוכחי שבחוגים רבים כבר אין עוררין בנשים חכמות, יוזמות ויזמיות, יצרתיות, בכל תחום שהוא. אני מאמינה שהדרך שנסללת תוביל נשים רבות יותר למעוז חפצן המקצועי והאישי. רק צריך לא לפחד ולהעז.

אופקיםאופקים

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יום האישהדינה בן טלטלי לאופריונייטד איירליינסבריטיש איירווייסהתאחדות סוכני הנסיעותהתאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: