קבוצת לופטהנזה: לראשונה בתולדותיה כל חברות התעופה בקבוצה היו רווחיות ב-2023
קבוצת התעופה הגדולה באירופה רשמה את השנה השלישית המוצלחת ביותר בהיסטוריה שלה, השיגה בשנה החולפת רווח נקי של 1.6 מיליארד דולר, הכנסות של 35.4 מיליארד אירו ורווח תפעולי של 2.6 מיליארד אירו, והטיסה 123 מיליון נוסעים
קבוצת לופטהנזה דיווחה היום על תוצאות הקבוצה לשנת 2023, כשלראשונה אי פעם, כל חברות תעופת הנוסעים בקבוצה היו רווחיות. ביקוש גבוה וקיבולת מוגברת הובילו לצמיחה משמעותית בהכנסות, שתרמה לרווחיות שלה.
בסך הכול קבוצת התעופה השיגה 35.4 מיליארד אירו הכנסות במהלך השנה, עלייה של 15% לעומת 2022, וסיימה את השנה עם רווח תפעולי של 2.6 מיליארד אירו. הרווח הנקי של הקבוצה ב-2023 הסתכם ב-1.6 מיליארד אירו - יותר מכפול בהשוואה ל-2022.
חברות התעופה העיקריות של הקבוצה - לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס, סוויס ואירו-ווינגס - סיימו את השנה עם תוצאות EBIT (רווחים לפני ריבית ומיסים) חיוביות, כפי שלא קרה בשנים הקודמות. למשל, בשנת 2022, לאוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ואירו-ווינגס היו תוצאות שליליות.
הביקוש לטיסות היה גבוה בשנת 2023, כאשר יותר נוסעים קנו כרטיסים במהלך השנה, וכתוצאה מכך 123 מיליון נוסעים טסו במטוסי הקבוצה. בשנת 2022 נשאה קבוצת לופטהנזה 102 מיליון נוסעים.
קבוצת התעופה גם הגדילה את הקיבולת שלו ב-14%, והפעילה 946,000 טיסות. עם זאת, הקיבולת של הקבוצה עדיין הייתה נמוכה מהרמות של 2019, כשחברות התעופה שלה הציעו רק 84% מהקיבולת של 2019 בשנת 2023.
במבט קדימה, לופטהנזה צופה שהביקוש החזק יימשך, כאשר חברת התעופה מתכננת לפעול ב-94% מהקיבולת שלה ב-2019.
בשל הביצועים הפיננסיים המעולים, לופטהנזה מציעה להעניק דיבידנד, אשר יאושר באסיפה הכללית השנתית במאי 2024, בסך 0.30 אירו למניה לשנת 2023.
קרסטן שפור, המנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של לופטהנזה, ציין כי הקבוצה חזרה לאיתנות פיננסית במהלך השנה, וציין כי המחויבות הגבוהה של עובדיה הביאה לכך ש-2023 הפכה לאחת משלוש השנים הטובות ביותר בהיסטוריה של לופטהנזה.
"ההצלחה הזו מועילה לכולם", ציין שפור. "אנחנו רוצים לשלם לבעלי המניות שלנו דיבידנד לראשונה מאז 2019. אנחנו גם נותנים לעובדים שלנו תגמול בעקבות התוצאות הטובות שלנו באמצעות הסכמי שכר קיבוציים וחלוקת רווחים גבוהים מהממוצע".