אא

מעל 238,000 דוחות חולקו בשנת 2023 לנוסעי התחבורה הציבורית

לפי נתוני משרד התחבורה, בשנה שחלפה חולקו קרוב לרבע מיליון דו״חות שהגיעו לסכום של יותר מ-24 מיליון שקלים. כל המספרים בכתבה

אילוסטרציה. צילום: Shutterstock אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) התכנסה היום (ב'), לישיבת מעקב בנושא סמכויות והתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית.

לפי הנתונים של משרד התחבורה, במהלך שנת 2023 חולקו 238,146 דו"חות לנוסעים בתחבורה הציבורית שהגיעו לסכום כולל של 24,045,306 שקלים. החברה שחילקה הכי הרבה דו"חות לנוסעים עם נתון של 197,599 דו"חות בשנת 2023, שמהווה כ- 83% מכלל הדו"חות שחולקו בכל שנת 2023, היא חברת אגד. במקום השני ברשימה נמצאת חברת דן עם 7,865 דו"חות שהגיעו לסכום כולל של 779,705 שקלים.

לפי משרד התחבורה, בסה"כ מועסקים 977 פקחים ע"י חברות התחבורה הציבורית. מתוכם, 862 בהעסקה פרטית ועוד 115 במימון המדינה. במשרד התחבורה טוענים כי הבקרים מועסקים על ידי חברות התחבורה הציבורית והמשרד לא מעורב בתנאי ובהסכמי העסקת הפקחים.

ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור: "לא יהיו סמכויות לפקחים בתחבורה הציבורית במצב שהם מתוגמלים על כמות הדו"חות שהם מחלקים. הדיון על סמכויות הפקחים יגיע לוועדת הכלכלה. צריך לבחון אפשרות שמשרד התחבורה יהיה המפעיל הראשי של הפקחים בתחבורה הציבורית והוא זה שיהיה אחראי על תהליך ההכשרה שלהם ועל העמידה ביעדים. במקביל צריך לבחון לעומק את הסמכות הניתנת כיום לפקחים והאם יש צורך להרחיב אותה".

עמיחי לוי, מנהל אגף רישוי ותפעול תחב"צ, משרד התחבורה: "המפעילים שולטים בשכר של הפקחים. החברה שמפעילה את התחבורה הציבורית מקבלת 92% משווי הקנס ו- 8% הנותרים חוזרים למשרד התחבורה".

עו"ד עופר לוי, הלשכה המשפטית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "מספר נוסעים גדול – מגדיל את ההכנסות של המפעילים, בזמן שכמויות גדולות של קנסות מורידות את חווית הנסיעה ומקטינות את כמות הנוסעים. המפעילים לא יוצאים נשכרים מאכיפת החוק באמצעות פקחים. אנחנו נמצאים בתהליך לגיבוש והפצה של נוהל חדש לגביי חלוקת קנסות שאמור להתחיל בתחילת חודש אפריל״.

יו״ר הוועדה פינדרוס סיכם את הדיון בכך שלטענתו "הנוסעים בתחבורה הציבורית מרגישים שאין לפקחים תודעת שירות מתאימה. צריך לבחון לעומק אפשרות של פיקוח בתחבורה הציבורית ע"י גוף שלישי שהוא לא החברה המפעילה. מבקש ממשרד התחבורה לבדוק את איכות ההכשרה של הפקחים בחברות האוטובוסים השונות ולבצע האחדה בין כולן. לפני שמשרד התחבורה מפרסם את הנוהל שלו לפקחים הוא מתבקש לפרסם אותו להערות לציבור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהתחבורה ציבורית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: