לראשונה בהיסטוריה: גרסה היברידית לפורשה 911
הגרסה החדשה, שתצא לשוק העולמי בהמשך השנה, תכלול גם שינויים בעיצוב ובאבזור. מה מניע את פורשה לייצר את הרכב עם מערכת הינע היברידית?
ה-911 של פורשה מיוצר מאז 1963 בגרסאות שונות מונעות בנזין. כעת, לראשונה בהיסטוריית הדגם, הוא יוצע בגרסה היברידית.
השינוי אינו מקרי. פורשה ממשיכה את המגמה הכלל עולמית של התרחקות מרכבי בערה פנימית, ומעבר לרכבים חשמליים (כמו פורשה טייקאן, מקאן ופנמרה) או לכל הפחות לרכבים היברידיים וחסכוניים יותר בדלק.
הגרסה ההיברידית של ה-911 תגיע עם הנעה כפולה. את הגלגלים האחוריים יניע מנוע בנזין טורבו עם 6 צילינדרים, ואת הקדמיים - מנוע חשמלי קטן. ההספק של הרכב טרם נחשף.
מבחינה עיצובית, יחולו שינויים קטנים בפנסים הקדמיים והאחוריים, וגם בגריל הקדמי והפגוש האחורי. גם כאן, עוד לא נחשפו התמונות הרשמיות.
מבפנים, מערכת המולטימדיה צפויה לעבור שינוי של הממשק ועדכוני תוכנה.
לבנות רכב על היברידי זה בהחלט אתגר, אבל זו לא הפעם הראשונה שפיתוח כזה יוצא לפועל. פורשה עובדת על המערכת ההיברידית ברכבי העל שלה יחד עם היצרנית הקרואטית רימאק, שאחראית גם לרימאק נבארה החשמלית - המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי.
הרכב צפוי לצאת לשווקים העולמיים בקיץ 2024, וכרגע עוד לא ידוע אם הוא יגיע לישראל.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז