אא

בעקבות תלונת מנכ"ל ארקיע על אגף ביטחון התעופה: ממתינים לתשובת ראש השב"כ

ברלוביץ׳ שלח מכתב לשרת התחבורה בו הלין כי החברה לא מקבלת אישור מהביטחון לקווים חדשים עליהם אחראית אל על. השרה רגב ביקשה מראש השב"כ לבדוק את הנושא

צילום: 123rf צילום: 123rf

עוז ברלוביץ', מנכ"ל חברת ארקיע, שלח לאחרונה מכתב תלונה לשרת התחבורה, מירי רגב, על האפליה המתרחשת לטענתו באבטחת המטוסים של התעופה הישראלית.

במכתבו, טוען ברלוביץ' כי לביטחון התעופה הישראלית, עליו אחראיות כיום חברת אל על, אין יכולת לתת מענה למטוסים ישראלים ולקווים חדשים, בעיקר לחברות הקטנות יותר כמו ארקיע וישראייר.

למעשה, המסר של מנכ"ל ארקיע לשרה רגב הוא שכביכול, בכך שהמדינה אינה מאשרת את היעדים החדשים לחברות, היא גורמת למעשה להן להפעיל חכירות רטובות (שימוש במטוסים וצוותים זרים), לא להצטייד במטוסים חדשים ובעצם לא להציע עבודה לצוותים המקומיים של טייסים ודיילים ישראלים.

השרה רגב ציינה כבר כי אינה מוכנה למצב של חוסר שוויוניות בין החברות הישראליות, שכן אל על אמנם אחראית מבחינת המדינה על הביטחון, אך בסופו של דבר, מעליה, אמון השב״כ על הבטחון. לכן, פנתה רגב לראש השב"כ, רונן בר, בבקשה לקבל תשובות בנוגע לתלונות של מנכ"ל ארקיע ולתמונת המצב שהוא הציג.  

כזכור, כפי שפרסמנו בפספורטניוז, לאור הגידול בפעילות אל על, המדינה השתתפה בשנת 2023 בסך של 168.4 מיליון דולר בהוצאות האבטחה של חברת אל על, זאת לעומת 136.9 מיליון דולר בשנת 2022. כאשר בשנת 2021 בה עוד הייתה הקורונה ההוצאות הסתכמו רק בכ-99.7 מיליון דולר.

שיעור השתתפות המדינה עומד על 97.5%, כאשר בחודש ינואר 2024, נחתם כתב הארכה עד ליום 31 במרץ 2024 או עד לחתימה על הסכם חדש או אישור מתווה לסיוע תזרימי לחברות תעופה ישראליות בשל המלחמה.

באל על ציינו כי "לשינוי משמעותי בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון, עלולה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאות החברה. בעקבות השלכות משבר הקורונה והמלחמה על פעילות החברה, ביצע אגף ביטחון של החברה התאמות ושינויים בפעילותו בישראל ובעולם בתיאום עם משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים, אשר נבחנים ומתעדכנים מעת לעת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אבטחת התעופה הישראליתארקיעאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: