אא

300 מיליון נוסעים בשנה: צעד נוסף בדרך לחזון הרכבת החשמלית

רכבת ישראל השלימה את שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל הארץ, מהלך שיהווה בסיס לקליטת המסילות החדשות הנבנות כיום וכולל הטמעת הטכנולוגיות הרכבתיות המתקדמות ביותר. מנכ"ל רכבת ישראל: ״אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים״

רכבת ישראל. צילום: שאטרסטוק רכבת ישראל. צילום: שאטרסטוק

רכבת ישראל מציינת אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ. 

פרויקט המעבר מאיתות חשמלי לאיתות אלקטרוני החל בשנת 2014 וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת, והתקנה של כל מרכיבי האיתות השונים; סימנורים, מסוטים, ומערכות בטיחות נוספות.

בכך, נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי יותר שיאפשר בהמשך שילובם של קטעי מסילה חדשים הנבנים כיום (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד), וכן יאפשר את השלמת פרויקט ה-ETCS LEVEL 2 המוטמע כיום ברכבת ישראל ועושה שימוש בתדרי סלולר רכבתיים. בזכות המערכת החדשה, תשופר ניהול תנועת הרכבות על ידי מרכז השליטה והבקרה הרכבתי, ותשופר רמת השירות והבטיחות.

מערכת האיתות האלקטרוני מאפשרת גמישות לשינויים עתידיים ומתאימה לשדרוגים והתממשקות למערכות שליטה ובקרה שונות, כמו למערכת ה- 'ETCS LEVEL-2' - המערכת המתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות המוטמעת בימים אלה ברכבת ישראל, וכן לפרויקט החשמול שמטרתו מעבר מרכבות דיזל לרכבות חשמליות חדישות, מהירות וירוקות מבחינה סביבתית. שני הפרויקטים נמצאים בתהליכי ביצוע מתקדמים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "הרכבת היא מרכיב מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שלי, וכולנו רתומים להבטחת התנאים שיאפשרו לה להסיע 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2040. רק מערכות הסעת המונים כמו רכבת ישראל והרכבת הקלה יכולות לספק חלופה הולמת לרכב הפרטי, וזאת בשילוב המערכות המשלימות סביב התחנות שיספקו לציבור חיבוריות וקישוריות מלאות. רק כך נשחרר את העומסים בכניסות למטרופולינים ובמרכזי הערים, נחסוך זמן יקר, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות ונפחית את צריכת הדלק, ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת."

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו מציינים היום את השלמת מערכת האיתות האלקטרוני של רכבת ישראל, צעד חשוב שיאפשר לנו להפעיל יותר מסילות ויותר קווים, ובתדירות גבוהה יותר. מערכת האיתות היא חלק משורה של טכנולוגיות מתקדמות שבעזרתן נמשיך לחבר את ישראל ברשת של רכבות חשמליות מהירות, מקריית שמונה עד אילת, נמשיך לקצר את זמני הנסיעה מכל מקום לכל מקום, ולהעביר את רוב תנועת המטענים מהכבישים לרכבת. זו התשתית לעתיד התחבורה בישראל."

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: ״רכבת ישראל ממשיכה במלוא המרץ ביישום ומימוש תכנית הפיתוח רחבת ההיקף אותה מובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה, ועובדיה. תכנית זו נמצאת בשלבים מתקדמים עם התקדמות משמעותית בשלל הפרויקטים המבוצעים כיום: המסילה המזרחית, מסילת 431, פרויקט החשמול, הכפלת המסילות לחיפה ובאר שבע, הארכת הקו לירושלים ועוד. סיום פרויקט האיתות האלקטרוני יאפשר לנו להמשיך ולחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית, ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שדרוג מערכת האיתות מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, שמטרתה שיפור השירות לנוסע, הפעלת רכבות חדשניות ומהירות, והגדלה ניכרת של מספר הנסיעות ברכבת מ-70 מיליון בתחילת העשור הנוכחי, ל-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. אנו ממשיכים לקדם את מיזמי הפיתוח ולהטמיע מערכות טכנולוגיות מהחדשניות והיעילות ביותר בעולם התחבורה כיום, תוך שימת הנוסעים שלנו ובטיחותם במרכז סדר העדיפויות." 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבת ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: