אא

לאחר שרכישת 33% ממניות TUS ע"י קווי חופשה טרם אושרה: הצדדים האריכו את מועד סגירת העסקה

בעוד רשות התחבורה בקפריסין אישרה את העסקה, רשויות התחרויות באי השכן ובישראל טרם אישרו את השינוי במבנה החברה ולכן הצדדים האריכו את מועד הסגירה ל-31.3 

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רשויות התחרות בקפריסין ובישראל עדיין לא אישרו את עסקת רכישת 33% ממניות חברת TUS הקפריסאית ע"י חברת קווי חופשה.

כפי שפורסם בפספורטניוז, במסגרת העסקה עליה סיכמו הצדדים בחודש ינואר 2024, קווי חופשה תשקיע 3 מיליון דולר ב-TUS Airways תמורת כ-33% ממניותיה. לאחר השלמת העסקה, יחזיקו כל אחד מהמשקיעים כאמור (גלובל ליסינג, Woolley וקווי חופשה) בחלקים שווים ב-TUS.

רשות התחבורה באי השכן אישרה את העסקה בין החברות, אך בשל העובדה שרשויות התחרות במדינות לא אישרו עדיין את מתווה הרכישה, הצדדים לעסקה האריכו את סגירתה ל-31.3.24, מתוך תקווה שעד אז יתקבלו כל האישורים.

מועד הסגירה הוארך כבר מספר פעמים לאור הקשיים הבירוקרטיים שמונעים כל פעם לסגירה הסופית של העסקקה בן הצדדים.

בכל הנוגע להלוואות שהעמידה גלובל ליסינג ל-TUS בקשר עם פעילותה ברבעון הראשון לשנת 2024, יעודכן כי המסגרת הנוספת של מיליון דולר שאישר דירקטוריון גלובל ליסינג בהחלטתו המקורית מחודש ינואר 2024 הועמדה על ידי גלובל ליסינג ל-TUS כהלוואה לשנה. בהמשך לאישור דירקטוריון גלובל ליסינג מיום 14 במרץ 2024, העמידה גלובל ליסינג הלוואה נוספת ל-TUS, בסך של חצי מיליון דולר, כגישור עד להשלמת עסקת ההשקעה ב-TUS (הלוואת גישור זהה הועמדה במקביל על ידי השותף ב-TUSWoolley.

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, אחד הסעיפים המעניינים בעסקת כניסת קווי חופשה לרכישת 33% ב-TUS הוא כי לחברה יש אופציות Call לתקופה של 4 שנים לרכישת מניות TUS שבבעלות גלובל ליסינג כנפיים וwoolley, לפי שווי משתנה אשר בכל מקרה לא יפחת משווי חברת התעופה הקפריסאית בעסקת ההשקעה (לאחר הכסף), ובמנגנון הכולל אפסייד מסוים במקרה של רווחים ל-TUS  בתקופה שקדמה למימוש האופציות, כולן או חלקן.

כמו כן סעיף אחר, קובע כי גלובל ליסינג וWOOlley לא יהיו רשאים להעביר את החזקותיהם ב-TUS (למעט לנבחרים מורשים, כגון חברות קשורות) בתקופה של 18 חודשים ממועד השלמת עסקת ההשקעה, ולאחר מכן תחולנה הוראות מקובלות בדבר העברת מניות ובכלל זאת זכות סירוב וזכות הצטרפות.

קבוצת קווי חופשה נמצאת בבעלות עמי כהן וארנון אנגלנדר ועוסקת בשיווק חבילות נופש לחו"ל והפעלת טיסות ליעדי נופש מגוונים באגן הים התיכון ובאירופה. הקבוצה כוללת את חברת הדקה ה-90, חברת התעופה היוונית בלו בירד ואתר התיירות בליק.

לפי ההסכם קווי חופשה תיקח חלק מהותי בניהול השוטף ויישום האסטרטגיה של חברת התעופה הקפריסאית. כמו כן, יקבע התקנון החדש, כי החלטות בשורה של נושאים מהותיים הנוגעים ל-TUS, כמו גם עסקאות בעלי עניין, ידרשו החלטה פה אחד, בין אם בדירקטוריון TUS ובין אם על ידי בעלי מניותיה, לפי העניין.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Tus AirwaysTUS

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: