אא

מחר זה קורה: רפורמת "צדק תחבורתי" בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך - כל ההטבות

הרפורמה של משרד התחבורה תיכנס לתוקף החל ממחר (ב׳, 25.3), ובזכותה תוכלו לממש את זכאותכם לתעריף הנמוך ביותר באפליקציות כמו Moovit ו-Pango. מה בהטבות החדשות?

תחנת אוטובוס בראשון לציון. צילום: שאטרסטוק תחנת אוטובוס בראשון לציון. צילום: שאטרסטוק

רפורמת "צדק תחבורתי" בהובלת משרד התחבורה יוצאת לדרך החל ממחר (ב׳, 23.5.24). 

מטרת הרפורמה היא לאפשר למיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית בישראל ליהנות מהנחות שתואמות את הפרופיל שלהם. צעד זה מעודד שימוש קבוע בתחבורה הציבורית והעדפה שלה על פני רכב פרטי, תומך באוכלוסיות מוחלשות ופונה גם לאוכלוסייה הצעירה.   

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה עתידה לכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים, והנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי (בו הפילוח מתבצע ברמה שכונתית ולא פרטנית). 

נוסעים בערים ובמועצות המקומיות שהוגדרו מראש ע"י משרד התחבורה, צעירים, חיילים משוחררים, זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות ייהנו מתוספת הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית.

בין השאר, תושבים מהפריפריה (אשכולות 1-5) ייהנו מ-50% הנחה על הכרטיס "חופשי חודשי". בנוסף אליהם, צעירים וצעירות בגילי 18-26 מכל רחבי הארץ ייהנו מהנחה של 33% על מנוי חודשי. ולבסוף, חיילות וחיילים משוחררים יזכו לנסיעה חופשית בתחבורה הציבורית למשך שנה מיום שחרורם. 

גם אלו שזכו עד כה להטבות זוכים לעדכון של זכויותיהם. זכאי ביטוח לאומי ייהנו כעת, בנוסף ל-50% בעלות נסיעה בודדת, גם מ-50% הנחה בדמי המנוי החודשי.

הפרופילים החדשים באפליקציית מוביט. צילום: מוביטהפרופילים החדשים באפליקציית מוביט. צילום: מוביט

כדי ליהנות מההנחות, עליכם לעדכן את הפרופיל שלכם באפליקציות כמו כמו Moovit ו-Pango או לשלם באמצעות כרטיס הרב-קו הפיזי. שימו לב שתיקוף באמצעות כרטיס האשראי (שלא דרך אפליקציה ייעודית) יחייב אתכם עבור נסיעה בעלות הרגילה, ללא הנחות. 

ובשורה משמחת נוספת, היא שכעת הזכאים לפרופילי הנחה יכולים לטעון עד 2 פרופילים בכל אחת מהאפליקציות, בניגוד לפרופיל הבודד שהיה זמין עד היום. 

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכביםמשרד התחבורהתחבורה ציבורית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: