אא

שר הפנים, נפגש עם שר העבודה הסרי לנקי - במוקד: גיוס עובדים זרים מסרילנקה

הבוקר (ג׳) נפגשו השניים בלשכתו של שר הפנים הישראלי במטרה לבחון את הידוק היחסים והרחבת הענפים אליהם יגוייסו עובדים מסרי לנקה, בהם קיים ביקוש לעובדים

שר הפנים משה ארבל ושר העבודה הסרי לנקי נאנאיקרה. צילום: משרד הפנים שר הפנים משה ארבל ושר העבודה הסרי לנקי נאנאיקרה. צילום: משרד הפנים

שר הפנים, משה ארבל, נפגש בלשכתו הבוקר (ג׳) עם שר העבודה הסרי לנקי, מליגספה קוראלג׳ נאלין מנושה נאנאיקרה, לשם בחינת הידוק היחסים בין שתי הממשלות בכל הנוגע לגיוס עובדים זרים מסרי לנקה. 

בפגישה נכחו גם מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, ראש מינהל עובדים זרים, משה נקש, המזכיר להעסקה בענפים הפרטיים, בכירי מינהל עובדים זרים והצוות המקצועי מהממשל הסרי לנקי. 

כיום ישנם הסכמים בילאטרליים בין ממשלת ישראל לבין ממשלת סרי לנקה ובמסגרתם מגיעים עובדים לענפי הסיעוד, החקלאות והבנין. כעת, נבחנו ערוצים נוספים להידוק היחסים ולהרחבת הענפים בהם יועסקו עובדים מסרי לנקה, לרבות מסעדנות, תשתיות ותעשייה, בהם קיים ביקוש לעובדים. 

כמו כן, סוכם על שיתוף פעולה הדוק לשם הבאת אלפי עובדים זרים נוספים לענפי הבנייה, החקלאות, הסיעוד וענפים נוספים לגביהם הממשלה מקדמת החלטות בימים אלו, כמו ענף המסעדות וענף התשתיות.

בענף הבניין נקבע מועד קרוב לביצוע מבחנים מקצועיים אליהם יגיעו מעל 12,000 מועמדים.

שר הפנים, משה ארבל: ״אני רואה חשיבות רבה בקשרים בין המדינות, אני שמח על הזכות שניתנה לי לחתום על ההסכם שיתוף פעולה בחקלאות בין ישראל לסרילנקה, חשוב לומר בקול ברור אנחנו מחויבים לשלומם של כל העובדים הזרים שבאים לעבוד בישראל, הוריתי להפעיל אכיפה בכדי למנוע העסקה של עובדים במקומות מסוכנים בהם שהייה של אנשים אסורה. השמירה על חיי אדם היא בראש סדר עדיפויות שלנו״.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו: ״שמח לראות שההסכמים שנחתמו עם סרי לנקה בשלושה ענפי העסקה חשובים במשק הישראלי סיעוד, בנייה וחקלאות, מתחזקים עם השנים ומתפתחים. מהיכרותי עם העובדים הסרי לנקים, מדובר בעובדים חרוצים, רצינים ומקצועיים. נשמח להמשיך את הקשר המקצועי החשוב כל כך בין המדינות ולחזק אותו בתחומים השונים."

צילום: משרד הפניםצילום: משרד הפנים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הפניםסרי לנקהעובדים זרים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: