אא

נפתח לתנועה מחלף וינגייט החדש

המחלף מאפשר כניסה ויציאה קלה מהמכון לכלל משתמשי הדרך וישפר באופן ניכר את הקישוריות בין כביש החוף לכיוון צפון

מחלף וינגייט 1. צילום: לביא תצלומי אויר באדיבות נתיבי איילון מחלף וינגייט 1. צילום: לביא תצלומי אויר באדיבות נתיבי איילון

משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון פתחו היום לתנועה (ה׳) את מחלף וינגייט בכביש החוף, המאפשר כניסה ויציאה קלה מהמכון לכלל משתמשי הדרך. עם פתיחתו, המחלף ישפר באופן ניכר את הקישוריות בין כביש החוף לכיוון צפון ומכון וינגייט, שעד כה לא היה קיים. המחלף החדש, הממוקם בסמוך לכניסה למכון וינגייט, הינו שלב מרכזי בפרויקט "נתיבים מהירים" המשותף לנתיבי איילון ומשרד התחבורה.

במסגרת עבודות הפיתוח, הוקם מחלף המאפשר כניסה ישירות למכון וינגייט מכביש החוף (2) לבאים מדרום, ללא צורך בביצוע פניית פרסה. פתיחתו של המחלף היא אבן דרך נוספת בפיתוח התחבורתי של האזור, עבור התושבים המתגוררים בנתניה וחוף השרון בפרט ומשתמשי הדרך ככלל.

יתרונותיו של המחלף כוללים סטנדרט גבוה בתנאי בטיחות מחמירים וחיסכון בזמן לבאי המכון והיוצאים ממנו, שעד כה נאלצו להאריך את נסיעתם ולבצע פניית פרסה כדי להגיע ולצאת מהמכון. כפועל יוצא, תהיה הפחתה בעומסי התנועה במחלפי פולג וחוף השרון, לרווחת תושבי האזור.

במסגרת פתיחת המחלף, נפתח לתנועה גם שביל אופניים והולכי רגל בין שני צידי הגשר. השביל שנפתח מאפשר חצייה בטוחה גם באופניים וגם ברגל על גבי המחלף.

כזכור, בשנה האחרונה הוקמו שני גשרי הולכי רגל נגישים ובטוחים, בצומת יקום ובווינגייט, לצד כניסה חדשה למכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט.

מחלף וינגייט מהווה חלק מפרויקט 'נתיבים מהירים' של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. מטרתו של הפרויקט היא לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים לתחבורה שיתופית וציבורית הנסללים בימים אלו הוא כ-75 ק"מ, בתוואי שבין ראשון לציון דרך תל אביב - יפו ועד מחלף 57 בנתניה.

הפרויקט כולל הקמת שני חניוני ענק בשולי המטרופולין, בשפיים ובראשון לציון, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה לכ-12,000 רכבים. בחניונים הללו יופעלו שירותי הסעות נוחים וחינמיים, באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. במהלך שנת 2025 צפוי להיפתח מערך הנתיבים המהירים לאורך כביש 20 וכביש החוף.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "המחלף החדש שנפתח היום כחלק מפרויקט 'נתיבים מהירים' של משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון', ישפר משמעותית את הקישוריות והחיבוריות בין כביש החוף לכיוון צפון ומכון וינגייט ובסיום הפרויקט גם למטרופולין תל אביב, לטובת כלל משתמשי הדרך. במחלף משולבים גם שבילים לאופניים ולהולכי רגל, כחלק מחזון ה'האבים' התחבורתיים אותו אני מקדמת בכל חלקי הארץ, במטרה להפחית את הגודש בכבישים ולצמצם את זיהום האויר".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "המחלף החדש נבנה בסטנדרטים גבוהים ובתנאי בטיחות מחמירים, לטובת השמירה על בטיחותם של משתמשי הדרך. בהובלת שרת התחבורה מירי רגב, משרד התחבורה מקדם את פרויקט 'נתיבים מהירים' במטרה לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב, להפחית את העומס בכבישי גוש דן ולעודד נסיעה בתחבורה ציבורית".

מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן: "המחלף שנפתח היום לתנועה, יקל באופן משמעותי על משתשי הדרך הן בהיבט הבטיחותי והן בהיבט התנועתי. חברת נתיבי איילון מודה למשרד התחבורה, לעיריית נתניה, למועצה האזורית חוף השרון ולמכון וינגייט על שיתוף הפעולה ההדוק שאפשר את פתיחתו. זוהי אבן דרך משמעותית כחלק מפרויקט ה'נתיבים המהירים' המשותף למשרד התחבורה ולחברת נתיבי איילון, לקידום החזון של תחבורה ציבורית ושיתופית בת-קיימא. הפרויקט עתיד לשנות תוך מספר שנים מקצה לקצה את חוויית הנסיעה של אלפי ישראלים הנוסעים בתוואי מדי יום. זאת, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: