אא

הממשלה אישרה את התוכנית להארכת כביש 6

הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כבביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. ההשקעה בכביש החדש תסתכם בעלות של כ-3 מיליארד שקלים. מירי רגב: ״בקרוב יוכלו תושבי עכו, נהריה וכל הצפון להגיע בנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים, מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ״

מחלף אבליים. קרדיט: ינון יעוץ תכנון ומחקר מחלף אבליים. קרדיט: ינון יעוץ תכנון ומחקר

התוכנית להארכת כביש 6 צפונה מתקדמת שלב נוסף לקראת ביצוע.

היום (ג׳, 25 במרץ), הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. הכביש החדש, שאותו מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל בעלות של כ-3 מיליארד שקלים, יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ. 

העבודות ייחלו כבר בשנה הבאה ופתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028. את הפרויקט מקדם משרד התחבורה בראשותה של מירי רגב, כחלק מחיזוק הפריפריה וחיבורה למרכז. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה לבשר על התקדמות שלב נוסף בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה. לאחרונה פרסמנו את מסמכי המיון המוקדם, וכעת אנו מציינים את העברת תוכניות המתאר. בקרוב יוכלו תושבי עכו, נהריה וכל הצפון להגיע בנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים, מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ. כולנו מייחלים לחזרת השקט לצפון ולחזרת כל המפונים לביתם. אנו ממשיכים בעבודות בידיעה שיום זה בוא יבוא״.

הארכת הכביש לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן, תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה.

הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.

עבודות ההקמה יגדילו את היקף התעסוקה בצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך שנות העבודה. כמו כן, צפוי כי הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "דברים קורים מהר במשרד התחבורה. לאחרונה, פרסמנו את מסמכי המיון המוקדם, ולפני מספר ימים אישרנו בממשלה את תוכניות המתאר, הכל במטרה להשלים את הכביש תוך ארבע שנים מהיום. כל זה קורה במסגרת מחויבותנו העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, כחלק מחזון שרת התחבורה לחיבור ישראל. נמשיך לקצר תהליכים ולהאיץ את פיתוחה של מדינת ישראל, מצפונה ועד דרומה.".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורהמירי רגב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: