אא

ההפתעות החדשות של ג׳נסיס: רכב הקונספט Neolun וחטיבת ביצועים חדשה

ג'נסיס מציגה שני דגמי קונספט חשמליים חדשים: ה-Neolun שמאופיין בחימום תת-רצפתי, "דלתות התאבדות" והיעדר קורה B; ו-GV60 Magma הספורטיבי מחטיבת הביצועים הטרייה מאגמה

רכב הקונספט GV60 מאגמה. צילום: ג'נסיס רכב הקונספט GV60 מאגמה. צילום: ג'נסיס

השם "ג'נסיס" יצא לאוויר העולם בשנת 2015, תחילה כדגם פאר שמשתייך לליין של יונדאי ולאחר מכן כמותג יוקרה עצמאי ונפרד. לישראל המותג הגיע בשנת 2021, וכיום מכירותיו מתקרבות לכאלף יחידות בשנה. 

כעת יש לג'נסיס שתי הפתעות חדשות: הראשונה היא חשיפת דגם הקונספט ג'נסיס Neolun, והשנייה היא הקמת חטיבת ביצועים חדשה בשם Magma.

רכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיס

ג'נסיס Neolun

רכב הקונספט ג'נסיס Neolun מעוצב באופן נקי ומעודן, ללא תוספות עיצוביות מיותרות. הוא נועד להיות הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג בגודל מלא. 

רכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיס

הייחוד העיצובי העיקרי שלו הוא "דלתות התאבדות" שנפתחות לשני צדדים שונים והיעדר קורה B, שלרוב מפרידה בין הדלתות הקדמיות והאחוריות משני צידי הרכב. דלתות כאלו קיימות בדגמי יוקרה שונים של מותגים כמו רולס רויס, לינקולן ו-BMW, לרוב גם כן ללא חיבור לקורה B. מטרת העיצוב הזה היא למקסם את חלל הפנים של הרכב ולהקל על הכניסה והיציאה ממנו. 

רכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט החשמלי Neolun. צילום: ג'נסיס

לדגם יש גם מדרגות צד חשמליות שנפרסות אוטומטית בעת פתיחת הדלתות, על מנת להקל על הגישה לתוך הרכב. בעת סגירת הדלתות, המדרגות מתקפלות חזרה פנימה על מנת לשמור על עיצוב חיצוני חלק. 

רכב הקונספט החשמלי Neolun מבפנים. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט החשמלי Neolun מבפנים. צילום: ג'נסיס

מבפנים, הרכב מציג את תרבות האירוח הקוריאנית. חלל הפנים מעוצב באופן חמים ומרופד, ושני המושבים הקדמיים מסתובבים ב-180 מעלות לכיוון הנוסעים שמאחור. הרצפה, גימורי הדלתות, גב המושבים ועוד משטחים ברחבי הרכב מחוממים בשיטה ששואבת השראה ממערכת החימום הקוריאנית התת-רצפתית המסורתית "אונדול".

ולמקרה שתהיתם, משמעות השם היא "ירח חדש", והמטרה היא לסמל את החדשנות הטכנולוגית של ג'נסיס. 

רכב הקונספט החשמלי Neolun מבפנים. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט החשמלי Neolun מבפנים. צילום: ג'נסיס

חטיבת הביצועים מאגמה

חטיבת מגמה נועדה להתחרות בחטיבות ביצועים של מותגי יוקרה אחרים, דוגמת חטיבת M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס בנץ. גם את חטיבת היוקרה הזו מייצג דגם קונספט חדש, GV60 Magma

מטרת החטיבה היא לשלב בין ביצועים ספורטיביים וחוויית נהיגה מהנה, שאינה מחייבת השקעה של מאמץ רב. גם כאן נעשה שימוש בחומרים איכותיים וניתן דגש כל עיצוב יוקרתי מבחוץ ומבפנים.

חטיבת הביצועים החדשה: מגמה. צילום: ג'נסיסחטיבת הביצועים החדשה: מגמה. צילום: ג'נסיס

רכב הקונספט מבוסס על הדגם החשמלי הייעודי הראשון של מותג ג'נסיס, GV60, והוא יצויד בסוללה ומנוע משופרים. על מנת לאפשר לו ביצועים אווירודינמיים יותר, המכונית הונמכה והורחבה, שינויים המאפשרים לה מרכז כובד נמוך יותר. 

נוסף לשני רכבי הקונספט המוזכרים, בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק לשנת 2024 יוצגו גם שלושת דגמי הקונספט GV80 Coupe, G80 Magma Special ו-X Gran Berlinetta (כולם חלק מחטיבת מאגמה) - ורכבים נוספים, אותם נראה החל מה-29 למרץ. 

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

רכב הקונספט GV60 מגמה. צילום: ג'נסיסרכב הקונספט GV60 מגמה. צילום: ג'נסיס

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: