אא

אתם בירושלים בסופ"ש? צאו לשתות בבר היין שפתוח גם בשישי

הסצנה הירושלמית לא מפסיקה להתפתח ומעיזה להרים את הראש גם בשישי, עם בר יין סקסי בגובה העיניים

בלנד בר יין ירושלים בלנד בר יין ירושלים

טרנד המסעדות במלונות כבר מזמן פה וזה מעולה. מה יכול להיות יותר כיף מלשתות בקבוק יין וללכת לקרוס במיטה מפנקת. אבל על זה נספר לכם בכתבה אחרת.

אבל, אם אתם מתכננים לילה בירושלים וחושבים שאין לכם מה לעשות בסופ"ש, אז קבלו את בלנד5 - בר יין ואוכל טוב מבית אדום, שנפתח ממש לאחרונה במלון בראון במרכז ירושלים.

בראון ידועים בלוקיישנים הנוחים שלהם, בחדרים המעוצבים, המתומחרים שפוי ובמסעדות המדוייקות שהם מקימים בתוך המלונות, מצ'נה דרך קילומטראז' ועד בלנד הבר החדש.

איתמר גינצבורגאיתמר גינצבורג

בשונה מכל המסעדות, במקרה הזה בלנד הוא לא רק אוכל אלא גם חוויית שתיה.
זהו בר יין מאד לא ירושלמי לדעתי האישית, אולי אפילו בכוונה. זהו בר יין רגוע, המעוצב בחמימות, בר גדול וכמה שולחנות נעימים ואפילו ספת ישיבה.
יתרון נוסף בעיצוב הוא שלא תרגישו שאתם בבית מלון וזה יתרון עצום, שבראון יודעים לספק בכל המקומות שלהם. זה לא בר לדרינקייה חברותית רועשת אלא בר יין שבאים לשתות בו איזה בקבוק, לחסל כמה מנות ולסגור את הערב ברגוע ועם חיוך. הקהל משולב מאורחי המלון, שהם כמובן לא ירושלמיים ועד מקומיים בגילאי 30-35 ומעלה. כשאת השעות המאוחרות יותר תופסים חבר'ה צעירים מקומיים, שכן מחפשים משהו אחר.

בלנד5 הוא שלוחה של אחת המסעדות הוותיקות והטובות בעיר הקודש - מסעדת אדום אחת ממובילות תרבות האוכל בירושלים כבר 20 שנה

איתמר גינצבורגאיתמר גינצבורג

במקום כ- 140 יינות עם המטרה אפילו להגדיל את ההיצע. היינות פרוסים לאורך הכניסה במחזה מרהיב של תוויות צבעוניות, הישראלים מביניהם מגיעים ברובם מאיזור הרי יהודה כגון עגור וקסטל, כחלק מהרצון של הבעלים להיות מקומיים ולפרגן לאיזור שלהן ובצדק וכמובן שיש גם כשרים כי בכל זאת אנחנו בירושלים. המגוון עשיר ובכוסות יש כ-15 יינות. תמצאו כתומים של תל קאסי, לבן מיקב צוובנר שלא הכרתי עד כה, לבנים מניו זילנד ואוסטריה, אדומים של צורעה, יינות מדרום אפריקה, יוון וספרד ועוד. המגוון מגיע מכל העולם, איזורים קלאסיים ואיזורים חדשים. באמת שזה תפריט של אנשים שיודעים דבר או שניים ביין. תפריט רחב ומתוחכם שנוגע ביקבים גדולים וקטנים.

מה אוכלים?

להיות מסעדן בירושלים זה קשוח ולא יציב, להיות מסעדן של עסק לא כשר בירושלים זה קשוח יותר ולכן שאפו על ההתעקשות, זה לחלוטין מצמצם את כמות הקהל הירושלמי. אבל בבראון באים בעיקר צעירים ותיירים ולכן הפתיחה של בלנד, בעיניי, מאד ממוקדת ונכונה וגם ארוחת הבוקר פה משחקים על מנות שכביכול מושחתות, כגון חביתות מלאות בגאודה, קרואסונים על ביצה עלומה ועוד מלא פינוקים.
אבל באנו לשתות יין אז בואו נתמקד. פה לאדום יש יתרון על פני הרבה ברים ירושלמים אחרים. ההבנה בחומרי גלם ויכולות המטבח שלהם מייצרים תפריט שבמבט ראשון נראה קליל ונישנושי ובמבט שני מתגלה כיופי של ארוחת ערב. לא תמצאו חזיר או פירות ים אבל יש ערבוב בין בשר לחלב.

כיאה לבר יין יש ערימת לחמים עם ממרחים וצלחת של גבינות מצויינות (72 שקלים), תמצאו דגים נאים עם גספצ'ו (72 שקלים) או עם חמאת תפוז, יוגורט וצ'ילי מותסס (67 שקלים), מנה מצויינת של נתחי דג בטמפורה שממש נמסים בפה על סלט עשבים ואשכולית (72 שקלים). יש גם מנה מצויינת של סלט בקר תאילנדי חריף (73 שקלים) וטרטר בשר על לחמניית בריוש עם צ'יפס (72 שקלים), רביולי של גבינות עם חמאת מרווה (67 שקלים), כיסוני פרגית על ציר עוף ויאטנמי (77 שקלים) וגולת הכותרת שהכי מפתיעה, פריים ריב על העצם לשישי, כדי לפנק את אלו שמוותרים על ארוחת השישי של אמא. נתח שמגיע בממוצע של 600 גרם במחיר משתנה.

סך הכל בלנד5 הוא אחלה בר יין, גם באווירה הקז'ואלית, גם במבחר היין וגם באוכל. וזה פתרון נהדר לאלו שעולים לירושלים לסופ"ש רגוע ומחפשים מקום לצאת אליו.

קארין פרץקארין פרץ
בלנד5, מלון בראון JLM ממילא, רח' הילל 41, ירושלים. פתוח כל השבוע החל מ18:00

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריירושליםמלונות בראוןבראון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: